2007-11-18, 14:59
Medlem
Bungies avatar
Tjena!

Varför kan jag inte hitta några servrar? Jag är hemma i föräldrarnas bostad över helgen och tog med mig laptop. Det är inga problem i min lägenhet men när jag är hemma så verkar inte steam vilja hitta några.

Vad kan det bero på? Jag har ju samma inställningar på min dator som jag har i min lägenhet!
Citera
2007-11-29, 18:43
Medlem
Bara Glads avatar
Okej, min tråd blev flyttad till papperskorgen vilket jag förstår:

Nu har jag fått ett par mail av folk som vill starta en klan med mig och fuska och se hur långt vi kan gå utan att bli upptäckta. Mest för att jävlas med alla som kommer bli så sura (och alla som blir sura här på FB)

Maila för intresse, du behöver ett fungerande steamkonto, vi fixar skills (i form av wallhack)
Citera
2007-12-02, 11:51
Medlem
Vad heter det där server broswer programmet som liknar All-Seeing Eye? Jag vet att det är typ fyra bokstäver i namnet och att utvecklare distribuerar programmet via en .de-adress.

Citera
2007-12-02, 21:08
Medlem
Citat:
Vad heter det där server broswer programmet som liknar All-Seeing Eye? Jag vet att det är typ fyra bokstäver i namnet och att utvecklare distribuerar programmet via en .de-adress.

http://www.hlsw.de/
Citera
2007-12-11, 18:04
Medlem
Tuggumis avatar
Har spelat Counter Strike lite till och från, och nu har jag tagit upp det igen, men grejen är. Förr hade jag telia 0.25mbit och då hade jag en Latency på säg mellan 5 som bäst och 40 som sämst.. Nu har jag telia 8mbit men min latency diffar emellan 30-150!?! Men när jag söker upp en server på steam och kollar pingen så ligger det på 30 kanske men sedan när jag spelar det är då den svänger så förbannat. Och jag blir Jävligt!! tokig måste jag tilläga.. Vad är det för fel?
Citera
2007-12-11, 18:08
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggumi
Har spelat Counter Strike lite till och från, och nu har jag tagit upp det igen, men grejen är. Förr hade jag telia 0.25mbit och då hade jag en Latency på säg mellan 5 som bäst och 40 som sämst.. Nu har jag telia 8mbit men min latency diffar emellan 30-150!?! Men när jag söker upp en server på steam och kollar pingen så ligger det på 30 kanske men sedan när jag spelar det är då den svänger så förbannat. Och jag blir Jävligt!! tokig måste jag tilläga.. Vad är det för fel?

du har inte ändrat i configen?

sen vad står för ping när du kollar server list i steam, är serverns ping, inte din ping.
Citera
2007-12-11, 18:30
Medlem
Tuggumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
du har inte ändrat i configen?

sen vad står för ping när du kollar server list i steam, är serverns ping, inte din ping.

nepp precis installerat det igen, har inte ändrat något, njaa är det serverns ping?
Tankar jag ner tex då är ju alla servrar runt 500 ping
Citera
2007-12-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggumi
Du laddar inte hem något eller gör något ovanligt när du spelar? Testa ändra inställningarna på rate 25000, cl_cmdrate (101) och cl_updaterate (101) och se om det gör någon skillnad. Kan vara så att någon av dessa är lite felinställd...och det räcker. Och du är också säker på att det inte är några störningar på linan? Kan vara så för mig, att jag vissa dagar pingar 5-10, och andra 40+.

Edit: läste precis ditt inlägg ovanför som uppkom samtidigt som jag skrev detta. Vet inte om det gör några större skillnader, men har du testat att öppna t ex portar i routern/brandväggen och liknande?
Citera
2007-12-12, 23:49
Medlem
h8_religions avatar
Alltid när jag spelar CS nuförtiden så får jag connection problems, varför? Händer på flera olika servrar, men bara en i taget, jag kan alltså joina en ny server igen utan problem, men det kan ta allt från 1min till 20min för mig att joina samma server igen, även om jag rebootar CS osv. Sjukt skumt är det. Har inga problem med Internet eller nåt sånt alls annars. Någon som vet vad som kan vara fel?
Citera
2007-12-13, 22:46
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Alltid när jag spelar CS nuförtiden så får jag connection problems, varför? Händer på flera olika servrar, men bara en i taget, jag kan alltså joina en ny server igen utan problem, men det kan ta allt från 1min till 20min för mig att joina samma server igen, även om jag rebootar CS osv. Sjukt skumt är det. Har inga problem med Internet eller nåt sånt alls annars. Någon som vet vad som kan vara fel?

Bump, men är det verkligen ingen som vet vad som kan vara fel?
Citera
2007-12-15, 06:22
Bannlyst
När jag försöker connecta till en server i cs låser sig spelet hela tiden på establishing connections to server.

Jag har vista x64 isntallerat på datorn kan det vara det? och hur fixar man så det fungerar?
Citera
2007-12-18, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greger12
När jag försöker connecta till en server i cs låser sig spelet hela tiden på establishing connections to server.

Jag har vista x64 isntallerat på datorn kan det vara det? och hur fixar man så det fungerar?

Det kan mycket möjligt vara vista, man har ju hört mycket om buggar när det gäller vista.

Men om det inte är det, så kommer det att funka att om installera steam. Med andra ord, ta bort ditt steam, och ladda ner ett nytt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in