Citat:
Ursprungligen postat av Tuggumi
Har spelat Counter Strike lite till och från, och nu har jag tagit upp det igen, men grejen är. Förr hade jag telia 0.25mbit och då hade jag en Latency på säg mellan 5 som bäst och 40 som sämst.. Nu har jag telia 8mbit men min latency diffar emellan 30-150!?! Men när jag söker upp en server på steam och kollar pingen så ligger det på 30 kanske men sedan när jag spelar det är då den svänger så förbannat. Och jag blir Jävligt!! tokig måste jag tilläga.. Vad är det för fel?
Du laddar inte hem något eller gör något ovanligt när du spelar? Testa ändra inställningarna på rate 25000, cl_cmdrate (101) och cl_updaterate (101) och se om det gör någon skillnad. Kan vara så att någon av dessa är lite felinställd...och det räcker. Och du är också säker på att det inte är några störningar på linan? Kan vara så för mig, att jag vissa dagar pingar 5-10, och andra 40+.
Edit: läste precis ditt inlägg ovanför som uppkom samtidigt som jag skrev detta. Vet inte om det gör några större skillnader, men har du testat att öppna t ex portar i routern/brandväggen och liknande?