Hej!
Har problem med hög ping på cs 1.6, började för cirka en vecka sedan så märkte jag när jag lirade att det började lagga till och från. Såg då att min ping gick mellan 30-100, har under 2 dagars tid googlat/testat allt möjligt men börjar få slut på idéer, funderar till och med på att skita i de och sluta lira, men kul då och då så vill gärna lösa det.
Började i min tidigare bostad där hade jag 10Mbit, nu är jag på en ny bostad där har jag 100Mbit, så ny adress, ny leverantör, nytt modem/router osv. Har gjort en systemåterställning till fabriksinställningar. Ställt in rates, fps och allt sånt i steam, ändrat cloud inställningar, testat köra på 1 kärna via aktivitetshanteraren.
Inaktiverat Multimedia Class Schedulera, tagit bort MMCSS från:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Audiosr*v\DependOnService
Inaktiverat RDC (Remote Differential Compression).
Lagt till TcpAckFrequency & TCPNoDelay i regedit som någon guide snackade om. Virusscannat, spyware, men knappt något installerat nu den är ju typ helt ny, alla drivrutiner
är uppdaterade, ingen tankar, jag kör trådlöst men har fungerat perfa sen jag skaffade datorn förra året och ja det är Windows 7 som många verkar ha problem med.
(KAN DET VARA EN WINDOWS UPPDATERING SOM ORSAKAR DETTA?)
Söker och söker, hittar flera hundra guider, alla säger ungefär samma sak och jag tycker att jag har testat allt, finns det någon själ där ute som kan ha den blekaste aning
om vad det är för fel och vad jag mer borde testa?
Kört tracert som visade en MS på max 40, i spelet har jag 100fps, ingen loss, ingen choke men runt 40ms och som sagt pingen är mellan 30-100.
Stort behov av hjälp som ni kanske märker!
Tacksam för svar!