2011-07-29, 22:27
Medlem
Jag har ett problem så fort jag joinar en server så hänger sig CS, så jag måste Ctrl+atl+del för för att sedan stänga ner har ominstallerat cs,steam tagit bort alla jävla mappar, scannat efter virus osv osv.
Precis innan man ska trycka Ok för att sedan välja lag.
Citera
2011-07-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejpanders
Hur gör jag så att siktet inte blir större när jag skjuter? Har testat allt på options och undrar om det finns något command!

Det går inte, dock kan du stänga av så att siktet inte rör sig när du rör dig, då skriver du cl_dynamiccrosshair 0 i consolen.
Citera
2011-07-29, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Det går inte, dock kan du stänga av så att siktet inte rör sig när du rör dig, då skriver du cl_dynamiccrosshair 0 i consolen.

har gjort det, lirade på någon sketen skoldator på ett lan för en vecka sedan och då rörde sig inte siktet
Citera
2011-07-30, 00:50
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Den här frågan kan låta oerhört idiotisk och ni får tycka att jag är dum i huvudet.

Grejen är att jag nyss laddat ner gamla goda CS 1,6. Jag o en kompis lirade det hos han för några dagar sen så jag blev helt enkelt sugen på att slölira det lite då och då själv.

Men hur i helvete var det man fick några motståndare över huvud taget? Botar åtminstone?
Citera
2011-07-30, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejpanders
har gjort det, lirade på någon sketen skoldator på ett lan för en vecka sedan och då rörde sig inte siktet

Då är det nåt fusk nån lagt in.

Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Den här frågan kan låta oerhört idiotisk och ni får tycka att jag är dum i huvudet.

Grejen är att jag nyss laddat ner gamla goda CS 1,6. Jag o en kompis lirade det hos han för några dagar sen så jag blev helt enkelt sugen på att slölira det lite då och då själv.

Men hur i helvete var det man fick några motståndare över huvud taget? Botar åtminstone?

In på servers och leta upp nån server bara.
Citera
2011-07-30, 18:26
Medlem
cookizs avatar
Tänkte kolla jag blev sugen på att spela call of duty MW 1 så jag gick förbi GameStop och hittade game off the year edition med 4 extra kartor för 270kr (steam tar typ 250 för normal edition). detta är nu första gången jag köpt ett PC spel i butik på LÄNGE och undrar ifall jag installerar detta spel nu kan jag få det in på mitt Steam på något sätt så att det lägger sig i sitt cloud så att jag kan spela spelet på tex jobbet? eller måste jag ta med mig CD skivan hela tiden för att kunna spela det?
Citera
2011-07-30, 18:29
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Tänkte kolla jag blev sugen på att spela call of duty MW 1 så jag gick förbi GameStop och hittade game off the year edition med 4 extra kartor för 270kr (steam tar typ 250 för normal edition). detta är nu första gången jag köpt ett PC spel i butik på LÄNGE och undrar ifall jag installerar detta spel nu kan jag få det in på mitt Steam på något sätt så att det lägger sig i sitt cloud så att jag kan spela spelet på tex jobbet? eller måste jag ta med mig CD skivan hela tiden för att kunna spela det?

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF-3601
"Call of Duty 4: Modern Warfare is not accepted on Steam"
Citera
2011-07-30, 18:39
Medlem
cookizs avatar
aha tack så mycket! då lär jag gå tillbaka med det spelet imorgon och köpa det direkt via steam istället så man kan spela det på flera olika ställen!
Citera
2011-07-30, 20:21
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
In på servers och leta upp nån server bara.

Tack, men det finns inga servrar alls på listan, vart finns dom?

Oerhört dum fråga, jag vet.
Citera
2011-07-31, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Tack, men det finns inga servrar alls på listan, vart finns dom?

Oerhört dum fråga, jag vet.

Har samma problem, hittar inga servers i browsern
Citera
2011-07-31, 23:19
Medlem
Hej!

Har problem med hög ping på cs 1.6, började för cirka en vecka sedan så märkte jag när jag lirade att det började lagga till och från. Såg då att min ping gick mellan 30-100, har under 2 dagars tid googlat/testat allt möjligt men börjar få slut på idéer, funderar till och med på att skita i de och sluta lira, men kul då och då så vill gärna lösa det.

Började i min tidigare bostad där hade jag 10Mbit, nu är jag på en ny bostad där har jag 100Mbit, så ny adress, ny leverantör, nytt modem/router osv. Har gjort en systemåterställning till fabriksinställningar. Ställt in rates, fps och allt sånt i steam, ändrat cloud inställningar, testat köra på 1 kärna via aktivitetshanteraren.

Inaktiverat Multimedia Class Schedulera, tagit bort MMCSS från:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Audiosr*v\DependOnService
Inaktiverat RDC (Remote Differential Compression).

Lagt till TcpAckFrequency & TCPNoDelay i regedit som någon guide snackade om. Virusscannat, spyware, men knappt något installerat nu den är ju typ helt ny, alla drivrutiner
är uppdaterade, ingen tankar, jag kör trådlöst men har fungerat perfa sen jag skaffade datorn förra året och ja det är Windows 7 som många verkar ha problem med.
(KAN DET VARA EN WINDOWS UPPDATERING SOM ORSAKAR DETTA?)

Söker och söker, hittar flera hundra guider, alla säger ungefär samma sak och jag tycker att jag har testat allt, finns det någon själ där ute som kan ha den blekaste aning
om vad det är för fel och vad jag mer borde testa?

Kört tracert som visade en MS på max 40, i spelet har jag 100fps, ingen loss, ingen choke men runt 40ms och som sagt pingen är mellan 30-100.

Stort behov av hjälp som ni kanske märker!

Tacksam för svar!
Citera
2011-08-01, 21:17
Medlem
Downtaker2s avatar
Mitt CS-konto blev VAC-bannat (så att jag inte kommer in på VAC-secured servers) för typ 6 år sedan när jag lånade ut det till en vän som använde det till att fuska på

Jag vet att de inte häver VAC-bans under några som helst villkor, så därför vill jag gärna få bort mitt bannade CS-konto och lägga till ett nytt till samma steamanvändare. Går detta? Eller är det steamkontot som är VAC-bannat? Någon som vet hur det funkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in