2011-06-18, 00:53
Medlem
Jag kör cs med resolution 640*480, det var normalt innan. Men nu inatt är det det bara 640*480 i ett fönster uppe i höger och sen vitt på kanterna som bilden visar :

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...6-17_00001.jpg

Jag har ATI Radeon HD 5145 och kör med widescreen.

MVH Erik
Citera
2011-06-18, 05:23
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3r11k
Jag kör cs med resolution 640*480, det var normalt innan. Men nu inatt är det det bara 640*480 i ett fönster uppe i höger och sen vitt på kanterna som bilden visar :

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...6-17_00001.jpg

MVH Erik

Trasig länk
Citera
2011-06-18, 13:11
Medlem
Kan man köra 2 cs servrar på 1 dator?
Isåfall, hur?
Citera
2011-06-18, 15:11
Medlem
pyro860s avatar
Helloj.

Kör 1024x nått i cs, nu har jag kopplat in tv:n som andra skärm, cs fungerar som det ska på första skärmen, men när jag stänger hoppar alla program över till den andra, eller ja, när man startar cs faktiskt.. Grymt irriterande. Hur fixar man detta?

Kör ett nvidia kort.
Citera
2011-06-18, 18:25
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Helloj.

Kör 1024x nått i cs, nu har jag kopplat in tv:n som andra skärm, cs fungerar som det ska på första skärmen, men när jag stänger hoppar alla program över till den andra, eller ja, när man startar cs faktiskt.. Grymt irriterande. Hur fixar man detta?

Kör ett nvidia kort.

Det har ingenting med Cs att göra, utan går enkelt att lösa genom att högerklicka på skrivbordet och sedan välja Skärmupplösning och byta ifrån "utvidga dessa skärmar" till visa endast på skärm 1 eller 2.
Citera
2011-06-18, 18:48
Medlem
Jag har tankat ner Crossover för att kunna lira CS 1.6 på min Mac.. Men det räckte tydligen inte, utan man verkar behöva installera olika applikationer manuellt. Vad behöver man göra? Snabbt svar uppskattat, måste fixas till kvällen plzzzz.
Citera
2011-06-18, 19:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Det har ingenting med Cs att göra, utan går enkelt att lösa genom att högerklicka på skrivbordet och sedan välja Skärmupplösning och byta ifrån "utvidga dessa skärmar" till visa endast på skärm 1 eller 2.

Fast när jag gör detta så "slocknar" min tv... Kan man inte ha igång båda men bara kunna köra cs på datorskärmen utan förflyttning?
Citera
2011-06-18, 20:07
Medlem
Jag kör cs med resolution 640*480, det var normalt innan. Men nu inatt är det det bara 640*480 i ett fönster uppe i höger och sen vitt på kanterna. Alltså det blir bara en ruta som är 640*480 stor, inte över hela skärmen.

MVH Erik
Citera
2011-06-19, 05:04
Medlem
Medlem20100615s avatar
Har Mac, råkat köpa PC-spel på Steam?

Hej,

Jag har en Mac, spelar inte spel särskilt mycket. Total nybörjare vad gäller Steam, tack på förhand för ert tålamod.

Det var dåligt väder denna helg, så jag blev sugen på att lira något. En kompis till mig har pratat en massa om att han använder Steam för att tanka köpa/spela spel på sin Mac. Jag tycker mig ha läst någonstans på nätet att med Steam går det att köra PC-spel också på Mac? (Stämmer det?)

Jag kollar runt och ser att Tropico 3 finns på Steam. Jag laddar ner Steam-klienten och reggar mig. I min Steam-klient för Mac söker jag på Tropico 3, köper och laddar ner. Men när jag försöker köra spelet genom att dubbelklicka på genvägen på skrivbordet får jag meddelandet att "Tropico 3: Absolute Power finns inte till din nuvarande plattform". När jag kollar lite närmare står det att Tropico 3 kräver Windows.

Vad i h*lv...?

Vad har hänt? Har jag köpt ett spel som bara går att köra på Windows?
Isåfall, vad är oddsen för att jag får reklamera mitt spel?
Eller är det bara jag som försöker köra spelet på fel sätt?

Man kan ju tycka att ett varningsmeddelande borde visats när jag med min OS X Steam-klient försöker köpa ett spel till Mac isåfall.

Tack på förhand!
Citera
2011-06-19, 05:18
Medlem
På varje spelsida i butiken så står det vilka operativsystem som stöds, du borde ha kollat det innan du köpte spelet. Du bör definitivt vara uppmärksam när det gäller det mesta då Mac-datorer inte stödjer majoriteten av alla spel då de tillverkas till PC/Windows. Tror inte att du kan reklamera spelet tyvärr.
Citera
2011-06-19, 06:17
Medlem
Porryhatters avatar
Steam accounts ju inte bundna till en viss dator samt att man kan skicka spel i gåvor till andra. Så även fast man kanske skulle tycka att det vore bra om det varnades om mac/pc så kan dom nog bara skriva det bland kraven för att du kunna lira spelet.

Såhär står det på spelet:

Tropico 3: Absolute Power

Systemkrav:

Processor: 2.4GHz Single Core
Memory: 1 GB
Video: DirectX 9.0c compatible, 256 MB (Shader Model 3.0 required)
DirectX®: 9.0c
Hard Drive: 5 GB
Sound: DirectX compatible

http://store.steampowered.com/app/57600/?snr=1_7_7_151_150_1

Till skillnad från andra spel där det kan stå:

Two Worlds II Castle Defense

Systemkrav (PC)

Processor: Intel or AMD Single-Core Prozessor (2 GHz) or better
Memory: 1 GB Windows XP, 2GB for Windows Vista and Windows 7
Hard Disk Space:500 MB hard drive space
Video Card: Radeon HD, Geforce 8800GT (Shader 2.0 and 256 MB RAM)
DirectX®: DirectX 9.0c or OpenGL 2.1
Sound:Stereo Sound Card
Additional: Internet connection for online leader boards

Systemkrav (MAC)

Processor:Intel Mac 2.0GHz
Memory:512MB Ram
Hard Disk Space:250 MB HDD
Video Card:Per-Pixel Shader 2.0 512MB Ram
Sound:5.1 Sound Card
Additional:DSL/ADSL Internet Connection

http://store.steampowered.com/app/7530/

Det finns också en egen Mac flik mitt på hemsidan.
http://store.steampowered.com/browse/mac/

Men gör en ticket och fråga deras support om hjälp.

Om det inte kan lösa sig så tror jag att du kan lira PC spel med mac, genom diverse program. Typ Crossover som fungerar som en Windows emulator. Det är bara att söka lite så hittar du diverse program/vis att lira PC spel på Mac.
Citera
2011-06-19, 06:22
Medlem
Medlem20100615s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream
På varje spelsida i butiken så står det vilka operativsystem som stöds, du borde ha kollat det innan du köpte spelet. Du bör definitivt vara uppmärksam när det gäller det mesta då Mac-datorer inte stödjer majoriteten av alla spel då de tillverkas till PC/Windows. Tror inte att du kan reklamera spelet tyvärr.

Hej!
Tack för så snabbt svar.

"På varje spelsida står det" skriver du. Ja, det stämmer nog att det står om man går in och läser detaljerna för spelet.
Men titta på den här skärmdumpen från Mac-klienten. Det står vilka språk som stöds, utgivningsdatum etc, men inte att Mac inte stöds. Himla mysko. Hade jag varit inne på en webbutik och inte inne i en dedikerad klient så hade jag tittat en extra gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in