2013-02-28, 16:22
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polski-911
Tjenare har en fråga hur får man fram fps mätarn i högra hörnet på Cs go provat de som fanns te css men funkar ej :S e väldigt tacksam om nån vet om ni vill så skicka de i pm (Y)
net_graph 1
Citera
2013-02-28, 19:53
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polski-911
Tjenare har en fråga hur får man fram fps mätarn i högra hörnet på Cs go provat de som fanns te css men funkar ej :S e väldigt tacksam om nån vet om ni vill så skicka de i pm (Y)

Alltid undrat vad den är till för...
Citera
2013-02-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
net_graph 1

3 all the way
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Alltid undrat vad den är till för...

För att se sin FPS? Det är ju bra för alla spel.
Citera
2013-02-28, 22:51
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
3 all the way

För att se sin FPS? Det är ju bra för alla spel.

Jo så mycket vet jag, men vad fan innebär FPS egentligen? Sorry om jag är trög
Citera
2013-02-28, 23:32
Medlem
Citat:
Det betyder "Frames Per Second" alltså, bilder per sekund och visar hur ofta programet klarar av att rendera en ny bild. Ju fler bilder, desto bättre flyter det på. Man brukar även säga att man vill ligga över 60 för att ha en spelupplevelse som är laggfri.
Citera
2013-02-28, 23:35
Moderator
memymos avatar
Citat:

Frames per second. alltså hur många bilder per sekund spelet uppdaterar bilden. Dagens skärmar ligger väll fortf mellan 60-120 (beroende på om man kör 3d eller ej)

en funktion många kör med är vertical sync. Alltså att datorn låser uppdateringen till skrämens inställningar. (låser sig vid 60 fps) Stänger man av det kan spelet uppdatera snabbare (ligger på ca 200-250 fps i cs go) utan det. Men händer mycket skit på skrämen kan jag hamna på 100-150 fps.

Ser man sin fps är det enkelt och se var och när man får så kallade fps drops och man kan då ändra sina inställningar för att få det att ligga så högt som möjligt t.ex
Citera
2013-03-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
net_graph 1

Var skriver man in sådant? Köpte cs go för typ 20 min sen.
Får ej fram "console" som det hette på cs 1.5, genom att trycka på knappen under esc-knappen.

Någon som har några tips på bra saker man kan göra med spelet när man kör?
Köpa ammunition tex, hur fan gör man det?
Citera
2013-03-01, 23:29
Medlem
SevMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Får ej fram "console" som det hette på cs 1.5, genom att trycka på knappen under esc-knappen.

Ammo är free, förnyas automatiskt under hela buytiden om du står i spawn. =)
Citera
2013-03-02, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi

Ammo får man varje runda, och konsollen får du fram genom att lägga till "-console" som startparameter. Om du sedan bindar konsollen till t.ex. '§' s åhar du den där då hela tiden. Därtemot behöcer du skriva "bind 'knapp' toggleconsole" för att binda nåt till konsollen. Ber om ursäkt om det är svårt att förstå kom hem efter en rätt blöt utekväll.
Citera
2013-03-02, 07:03
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Ammo får man varje runda, och konsollen får du fram genom att lägga till "-console" som startparameter. Om du sedan bindar konsollen till t.ex. '§' s åhar du den där då hela tiden. Därtemot behöcer du skriva "bind 'knapp' toggleconsole" för att binda nåt till konsollen. Ber om ursäkt om det är svårt att förstå kom hem efter en rätt blöt utekväll.

Inte längre

Räcker man går in i options och enablar console och sedan går in på keyboard/mouse letar upp console och bindar till någon annan knapp än §(den under escape)

Vet att portal 2 och CS go har dessa möjligheter nu
Citera
2013-03-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Inte längre

Räcker man går in i options och enablar console och sedan går in på keyboard/mouse letar upp console och bindar till någon annan knapp än §(den under escape)

Vet att portal 2 och CS go har dessa möjligheter nu

Aa, just det, det stämmer ju faktiskt. Var enkelt, men mer omständigt än på 1.6.
Citera
2013-03-02, 18:56
Medlem
Jag binder amxmodmenu till knappen P, och det funkar för stunden, men efter ett tag och vid byte av bana funkar inte bindet längre. Jag har en Logitech G15 som tangentbord. Vad kan problemet bero på? varför funkar bindet för en stund och sen försvinner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in