2010-05-04, 12:53
Medlem
Skulle precis spela lite CS.
Skall starta CS 1.6 genom Steam i vanlig ordning. "Förbereder start av Counter Strike" kommer upp. Bakgrundsbilden kommer upp i 1 sekund sen tvingas jag ut till skrivbordet igen. Sen händer inget mer.
Testat starta om steam osv.

Jag har precis i dagarna uppdaterat mina drivrutiner till mitt grafikkort om det kan vara det.

Jag har försökt leta på google utan framgångar. Kan det finnas någon som har en lösning?
Citera
2010-05-04, 13:04
Medlem
BigFatCones avatar
Infogade "Counter-Strike 1.6 - Hjälp med att hitta en bana" i befintlig CS-tråd.

Mvh,
Moderator
Citera
2010-05-04, 14:12
Medlem
Tja!

När jag startar cs fungerar inte mitt tangenbord ingame. Mus och ljud fungerar, så jag står i spawn och bara glor när jag startar upp spelet. Någon som har en lösning?

Har nyligen formaterat om datorn också.

På tal om det, mina configs försvann. Och har glömt av var man skriver in -noforcemaccel och -noforcemparms. Någon som kan leda mig dit?
Citera
2010-05-04, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v12
Tja!

När jag startar cs fungerar inte mitt tangenbord ingame. Mus och ljud fungerar, så jag står i spawn och bara glor när jag startar upp spelet. Någon som har en lösning?

Har nyligen formaterat om datorn också.

På tal om det, mina configs försvann. Och har glömt av var man skriver in -noforcemaccel och -noforcemparms. Någon som kan leda mig dit?

Angående ditt tangentbord har jag faktiskt ingen aning om vad som kan vara fel.
Men gällande mus accelerationen så går du in i steam > my games, högerklicka på cs > inställningar > set launch options om jag inte minns helt fel!
Citera
2010-05-04, 18:08
Medlem
Alla servrar på mina favoriter försvinner hela tiden, nån som vet hur man fixar detta?
Citera
2010-05-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luftballong
Skulle precis spela lite CS.
Skall starta CS 1.6 genom Steam i vanlig ordning. "Förbereder start av Counter Strike" kommer upp. Bakgrundsbilden kommer upp i 1 sekund sen tvingas jag ut till skrivbordet igen. Sen händer inget mer.
Testat starta om steam osv.

Jag har precis i dagarna uppdaterat mina drivrutiner till mitt grafikkort om det kan vara det.

Jag har försökt leta på google utan framgångar. Kan det finnas någon som har en lösning?

Nu fungerar inte CS:S heller när jag försöker starta detta.
Football Manager 2010 vill dock starta genom Steam.

Ominstallation av Steam har inte fungerat heller.
Vad finns det att göra?
Citera
2010-05-04, 22:01
Medlem
Under---18s avatar
är steam nere eller blir det rövknullad av någon port man måste öppna?
Citera
2010-05-07, 01:52
Bannlyst
Har glömt bort glömt lösenordet till ett gammalt steamkonto, så också kontakt-emailadressen så jag vet inte vart det nya lösenordet skickas, nån som vet om man kan kolla upp vad kontaktemailadressen är på nåt sätt?

tack
Citera
2010-05-09, 11:32
Medlem
tja , har en dator compaq som jag satt in 1gbs grafikkort och 3 gb rammminnen och installerat de. men när jag ska spela cs så laggar jag ass mycket. och har skit hög ping så jag jämt bli kickad? jag har 24mbits bredband. kan det vara att jag behöver ett nytt nätverksskort kör nu nätverket genom moderkortet.

Hjälp tack // AA
Citera
2010-05-09, 11:34
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theproman
tja , har en dator compaq som jag satt in 1gbs grafikkort och 3 gb rammminnen och installerat de. men när jag ska spela cs så laggar jag ass mycket. och har skit hög ping så jag jämt bli kickad? jag har 24mbits bredband. kan det vara att jag behöver ett nytt nätverksskort kör nu nätverket genom moderkortet.

Hjälp tack // AA

Vad har du för processor? Antagligen flaskhalsar den eller så har du fel drivrutiner. Vilket grafikkort kör du med?
Citera
2010-05-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Vad har du för processor? Antagligen flaskhalsar den eller så har du fel drivrutiner. Vilket grafikkort kör du med?

jag kör med gigabyte 9500GT overclock 1gb (inte det bästa men) och processor är Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93ghz 2.93 ghz
Citera
2010-05-09, 15:16
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theproman
jag kör med gigabyte 9500GT overclock 1gb (inte det bästa men) och processor är Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93ghz 2.93 ghz

hm... frågan är om det inte borde flaskhalsa då. Dvs att processorn "stryper" grafikkortet. Men testa att ladda ner nya drivrutiner från nvidia.

http://www.nvidia.com/Download/index5.aspx?lang=en-us
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in