2011-04-07, 16:26
Medlem
Lagg på CS

Hejhej, börjat spela cs igen men något som är så enormt irriterande, det laggar har skylåg fps ibland trots en jäkla ny dator, grafikkort; ATI Radeon HD 5700 series

Hjälp någon? Stängt ner VSync också. Uppdaterat mina drivrutiner osv samt re korrekta inställnar ingame.
Citera
2011-04-07, 18:00
Medlem
barA-kruTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Först och främst vill man ha jump och duck bindat till scrollen. Det görs genom att köra dessa i konsollen: bind "mwheelup" "+jump" och bind "mwheeldown" "+duck".

När du väl bunnyjumpar så går det ut på att när man väl landar efter att man hoppat första gången ska man trycka på antingen A eller D, och röra musen i den riktningen man trycker också (vänster för A och höger för D) samtidigt så scrollar du upp på musen så att du hoppar när du väl landar och trycker åt nåt av hållen. Det är hemligheten till att bunnyjumpa, hoppas du fick lite klarhet i alla fall!
När kommer +duck in då? så du menar jag hoppa sedan trycker jag på tex d och hoppa igen medan jag dra musen till höger och nästa gång jag landa så hoppa jag igen och trycker på a och dra musen till vänster?
Citera
2011-04-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolR
Jag har precis börjat spela CS efter ett antal års uppehåll och är inte helt insatt om vilka sidor som har och håller sig uppdaterade med dom senaste wallhacksen som är VAC secure?
Hur ser det ut med fusken idag?

//CoolR
(Ni som inte vill "outa" er i tråden...då jag kan tänka mig att detta inte är det mest populäraste att diskutera i tråden. skicka PM)
Om du ska ha fusk får du nog betala för dom. (Private hacks)
Vac2 har uppdaterat till Vac3 vilket tar bort Cheat Engine bypass samt andra sv_cheat bypasses.
Citera
2011-04-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
När kommer +duck in då? så du menar jag hoppa sedan trycker jag på tex d och hoppa igen medan jag dra musen till höger och nästa gång jag landa så hoppa jag igen och trycker på a och dra musen till vänster?

Exakt så! Ja du, +duck är bra om man vill rysshoppa, men det kanske du inte vill
Citera
2011-04-09, 20:16
Medlem
ahhhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Jag har en fråga.

För cirka 6 år tillbaka så blev en stor gaming hemsida hackad och alla användarnamn, lösenord och emails blev upplagda på nätet. Jag kom åt denna här, och via dom användarnamn och lösenord lyckades jag komma åt ett steam account, vilket innehåll Counter Strike och Counter Strike Source.

Eftersom detta var 6 år tillbaka, om inte mer, så betrakta jag detta som mitt. Just för att denna användare i sig aldrig har försökt ta tillbaka den.

Och inte allt för längesedan, så köpte jag Call of Duty Black Ops på detta konto samt registrera det. Har spelat himla mycket CoD sedan jag köpte det dessutom.

Och för cirka 1 vecka sedan så blev detta kontot tillbaka taget av ursprungliga användare.

Nu kommer min fråga, kan jag på något sätt, få tillbaka mitt Call of Duty Black Ops?

Eller är det så att när jag väl registrerat det så är det registrerat?

Gå tillbaka till affären och säg att koden redan var använd, då kommer de att skicka tillbaka den och du får en ny.
Citera
2011-04-09, 20:44
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolR
Jag har precis börjat spela CS efter ett antal års uppehåll och är inte helt insatt om vilka sidor som har och håller sig uppdaterade med dom senaste wallhacksen som är VAC secure?
Hur ser det ut med fusken idag?

//CoolR
(Ni som inte vill "outa" er i tråden...då jag kan tänka mig att detta inte är det mest populäraste att diskutera i tråden. skicka PM)
Det är inte svårt att hitta fusk som är VAC-secure, det är i princip svårare att hitta fusk som inte är VAC-secure.

Citat:
Ursprungligen postat av kclo4
Om du ska ha fusk får du nog betala för dom. (Private hacks)
Vac2 har uppdaterat till Vac3 vilket tar bort Cheat Engine bypass samt andra sv_cheat bypasses.
Nej det är fortfarande det fem år gamla VAC2 som rullar på Steam's servrar.
Citera
2011-04-12, 09:54
Medlem
Plojstons avatar
När man hyr en spelserver för att lira en pcw så använder man ju sig av rcon lösenord för att kunna "styra" över servern. När man sedan skall kicka av fuskarna som cpar på servern som heter typ "h4xxor jonas^" så kan jag inte kicka dem. Vad skall man skriva för att kicka ut folk med mellanslag och en massa tecken i namnet. Alltså "rcon kick h4xxor j'o'rgen^" fungerar inte, ej heller med ett _ istället för mellanslag. Väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2011-04-12, 14:29
Medlem
dok.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plojston
När man hyr en spelserver för att lira en pcw så använder man ju sig av rcon lösenord för att kunna "styra" över servern. När man sedan skall kicka av fuskarna som cpar på servern som heter typ "h4xxor jonas^" så kan jag inte kicka dem. Vad skall man skriva för att kicka ut folk med mellanslag och en massa tecken i namnet. Alltså "rcon kick h4xxor j'o'rgen^" fungerar inte, ej heller med ett _ istället för mellanslag. Väldigt tacksam för hjälp!
på den här sidan beskrivs hur du kan använda userid för att kicka personer med sådana namn. http://server.counter-strike.net/howto.html#kicking
Citera
2011-04-12, 19:26
Medlem
Är nämligen så att jag har widescreen när jag lirar, jag har provat att ställa in alla pixxlar men detta funkar fortfarande inte. Jag sitter på en laptop och hade en skärm förut, då var det bra bild etc, men nu när det är widescreen på laptop-skärmen så ser allt så långt och smalt ut, och alla är så långt ifrån så det är lite krångligare och panga helt enkelt. Vet någon om det är något console command man kan skriva in? Har även provat ställa om i kontrollpanelen.

Mvh!
Citera
2011-04-12, 21:09
Medlem
tygrews avatar
Någon som vet hur man får igång radion på servrar? Skriver alltid in "!radio" och väljer "100%" men det kommer inget ljud, någon som vet varför det är så? Har även den HTML... aktiverad.

Tack på förhand//
Citera
2011-04-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dok.
på den här sidan beskrivs hur du kan använda userid för att kicka personer med sådana namn. http://server.counter-strike.net/howto.html#kicking

Ja, det är ju inte så avancerat. Skriv "vote" i konsollen, så får du fram allas nummer på servern. Det ser ungefär ut såhär:
  1. Player
  2. Player(1)
  3. Player(2)
Sedan skriver man bara "kick #3" om man vill kicka Player(2).
Citera
2011-04-13, 20:28
Bannlyst
Jag har fått mitt steam-acc hackat (keylogger) och jag har tagit bort viruset, men skadan är redan skedd, jag har frågor

1. Ungefär när kan jag vänta mig ett svar på min ticket? (ticket skickat kl. 7:40 onsdagen v.15 april)
2. Jag hade mitt email bundet till kontot, men det verkar som om hackern har ändrat det, kommer jag ändå kunna få tillbaka mitt konto?
3. Har någon annan blivit hackad? Isånafall, skulle ni kunna berätta vad som hände?
4. Ska jag fortsätta fildela? (ganska uppenbart svar, men jag vill ha er opinion.

Tack i förhand, mvh mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in