2010-11-18, 21:06
Medlem
Trustys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Va fan har hänt med 1.6? Har inte spelat cs på flera år, tänkte gå in och lira lite (va med i en av världens bästa surfclaner när jag spelade som mest) Jag kommer in, försöker söka efter servrar men hittar inte mycket. Typ 100 allt som allt, inte en enda surfserver, inte en enda DD2 server jag kommer in på, alla är typ cp och går inte att connecta. Är det jag och mitt interenet som är felet eller har CS blivit fruktansvärt inpopulärt?!

http://store.steampowered.com/stats/

Kod:
Current Players 	Peak Today 	  	Game

91,445 	                 93,872 	  	Call of Duty Black Ops - Multiplayer
66,864 	                 67,350 	  	Counter-Strike
66,443 	                 66,443 	  	Counter-Strike: Source

Enligt statsen så är cs mer populär än nya cs.
Citera
2010-11-20, 07:47
Medlem
Tramp-Popes avatar
1.6 favoritsevers problem!

När jag addar en server till mina favoriter (har provat med ett flertal), så händer ingenting. Men ibland när jag går in typ nästa dag, så finns en eller två (random) servrar på favorit listan. Jag har provat skriva in IP och valt i "Find Servers" listan.
Citera
2010-11-20, 09:51
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Va fan har hänt med 1.6? Har inte spelat cs på flera år, tänkte gå in och lira lite (va med i en av världens bästa surfclaner när jag spelade som mest) Jag kommer in, försöker söka efter servrar men hittar inte mycket. Typ 100 allt som allt, inte en enda surfserver, inte en enda DD2 server jag kommer in på, alla är typ cp och går inte att connecta. Är det jag och mitt interenet som är felet eller har CS blivit fruktansvärt inpopulärt?!

Att du bara får upp 100st servers beror inte på att det inte finns några. Det brukar va så för mig också ibland, det tar hur lång tid som helst innan alla mina kommer fram. Kan rekommendera att söka servers via Steam.
Citera
2010-11-20, 11:56
Medlem
Senast jag spelade CS var innan det integrerades med Steam och tänkte testa det nu, så jag köpte en kopia av Half Life och fixade med Steam. Men i Steam står det att CS 1.6 kostar 10 euro, men det det finns ingen att köpa-knapp, och jag hittar ingen direkt guide på internet. Så hur får jag CS 1.6?
Citera
2010-11-20, 12:30
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylle
Senast jag spelade CS var innan det integrerades med Steam och tänkte testa det nu, så jag köpte en kopia av Half Life och fixade med Steam. Men i Steam står det att CS 1.6 kostar 10 euro, men det det finns ingen att köpa-knapp, och jag hittar ingen direkt guide på internet. Så hur får jag CS 1.6?

Gå in på Store och sök på CS därifrån kan du köpa det.
Citera
2010-11-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroni
Gå in på Store och sök på CS därifrån kan du köpa det.

Är inne på Counter-Strike i deras store nu, men det finns ingen "Lägg i kundvagn"-knapp utan bara länkar till paket som innehåller CS.
Citera
2010-11-20, 13:17
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylle
Är inne på Counter-Strike i deras store nu, men det finns ingen "Lägg i kundvagn"-knapp utan bara länkar till paket som innehåller CS.

Du kan ju alltid köpa spelet i affären. Men det är förstås något dyrare.
Citera
2010-11-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramp-Pope
1.6 favoritsevers problem!

När jag addar en server till mina favoriter (har provat med ett flertal), så händer ingenting. Men ibland när jag går in typ nästa dag, så finns en eller två (random) servrar på favorit listan. Jag har provat skriva in IP och valt i "Find Servers" listan.

Prova att starta om CS när du har addat servern till favoriter. Då borde den ligga där.
Citera
2010-11-20, 22:48
Medlem
Snasis avatar
Varför chokar jag ibland? Har det med datorn eller internet att göra? Har jag någon fel inställning eller är det bara så det är.
Citera
2010-11-20, 23:27
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Varför chokar jag ibland? Har det med datorn eller internet att göra? Har jag någon fel inställning eller är det bara så det är.
Prova skriva detta i antingen din console eller config / både och;

Rate 25000
Cl_cmdrate 101
Cl_updaterate 101
Citera
2010-11-20, 23:34
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexington
Vilken mus är bäst?
IE 3.0 tycker jag.
Citera
2010-11-21, 04:13
Medlem
toK | swes avatar
Hej mina vänner..börjat spela cs igen efter en tids längre uppehåll, formaterade precis om å slängde in windows 7.
Inne i cs- options och så vidare är det sjukt laggigt.
In-game s.a.s. är det ännu laggigare och jag får meddelandet cl_FlushEntitiPacket (typ), går ju fan inte att spela!!!

Kör detta: cl_update..101 - cl_cmd..101 - fps_max 300 - rate 25000...

Vad är detta!!!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in