2007-03-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Jag startade om cs och gick in på en server och kunde byta sen bytte jag server ett par gånger sen upptäckte jag samma jävla fel igen. Och den servern jag spelade på då skulle tydligen inte ha något config bajs (jag kikade lite i consolen om den kört några exec eller dyl) så det är ju något som är riktigt jävla fuckat.

Underligt. Laggar inte modellerna när man kör 0.01 public? Folk har ju inte sina rates inställda som de borde.
Citera
2007-03-08, 02:42
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stratebano
Underligt. Laggar inte modellerna när man kör 0.01 public? Folk har ju inte sina rates inställda som de borde.

Varför skulle modellerna lagga?
Citera
2007-03-08, 04:24
Medlem
Mickloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronos
Tja!

Det var ett tag sen jag spela och minns inte riktigt alla inställningar man kunde göra för att öka fps

Burken är en gammal AMD 1.1ghz med 768mb ram och ett gammalt geforce 4MX 64mb graffekort.

Har funkat fint för mig innan att köra 1.6 med ett 64megs kort och ändå nästan 100 fps

jag har BBB´s 100Mbit lina och följande inställningar

fps_modem 100 <- Har bara hört att den ska hjälpa vet inte om det stämmer?
fps_max 100
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100
rate 25000
Vertical Sync är avstängt
skärmen har jag på 100hz

Finns det några mer saker jag ändra på eller dylikt?

developer "1" lr om den redan är på 1 ställ den till 0.
fps_max "din önskade fps"

För er som vill ha cs med lite mer "fin känsla" gå in på Games och högerklicka på cs sen Properties, Set launch options. skriv detta! -freq 100 -16bpp -w 640 -full -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspeed

PS: du måste minst ha 85hz på skärmen om du ska köra med -freq 100 annars måste du ställa ner den, du kan även öka om din skärm klarar det, och om du lirar liga/ladder och sånna saker kan du inte ha -16bpp utan 32bpp.

Andra små roliga grejjer man kan ställa in på
gl_monolights "1" tar bort alla skuggor på banan, allt blir ljuuuust, måste dock starta cs och skriva in det i consolen innan man hoppar in på servern.
gl_spriteblend "1" mkt mer blod och tjockare + awp siktet större.
gl_polyoffset "999" - Ser blod,skotthål,granatmärken genom väggar

Saker man måste ha i sin cfg.
_cl_autowepswitch "0"
cl_dynamiccrosshair "0"
cl_crosshair_size "small"
cl_crosshair_translucent "0"
cl_minmodels "1"
cl_bob "0"
hud_fastswitch "1"

Detta är till dom som inte är så erfaren av cs
Citera
2007-03-11, 20:52
Bannlyst
Mitt cs

HEjsan har precis köpt cs. och det fungerade bra dom första veckorna men nu så alltid när jag ska starta det så fuckar det sej. aså när det börjar ladda sen när det e 3-2 % kvar så hänger sig allt så måste stänga av datorn.. testat att instalera om men samma sak händer.. någon som kan hjälpa mej med detta?`?
Citera
2007-03-11, 20:57
Medlem
tossefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Jag startade om cs och gick in på en server och kunde byta sen bytte jag server ett par gånger sen upptäckte jag samma jävla fel igen. Och den servern jag spelade på då skulle tydligen inte ha något config bajs (jag kikade lite i consolen om den kört några exec eller dyl) så det är ju något som är riktigt jävla fuckat.

ex_interp har inte kunnat ändrats på snart ett år, det är numera ett fast värde.
Citera
2007-03-11, 22:47
Medlem
Bird@Speeds avatar
Undrar lite om deageln i cs. När alla börjar en ny map så har man ju lite pengar. Alla har ju lika mycke. Brukar köpa deagle men har aldrig råd med fullt magasin. Har då tagit upp en deagle som legat efter en död och då har det ibland varit fullt. Hur kan då han ha råd att köpa fullt mag och inte jag??
Citera
2007-03-11, 22:53
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micklos

För er som vill ha cs med lite mer "fin känsla" gå in på Games och högerklicka på cs sen Properties, Set launch options. skriv detta! -freq 100 -16bpp -w 640 -full -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspeed
Det där är till största delen personliga preferenser. Dock kanske du har lust att förklara fördelarna med 16bitars färger och 640x480-upplösning?

Citat:
Ursprungligen postat av Bird@Speed
Undrar lite om deageln i cs. När alla börjar en ny map så har man ju lite pengar. Alla har ju lika mycke. Brukar köpa deagle men har aldrig råd med fullt magasin. Har då tagit upp en deagle som legat efter en död och då har det ibland varit fullt. Hur kan då han ha råd att köpa fullt mag och inte jag??
Du har ju åtminstone $150 kvar att handla skott för i början så du borde få råd till lite extra skott. Eller vad menar du med "fullt mag"?
Citera
2007-03-11, 23:01
Medlem
Bird@Speeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Du har ju åtminstone $150 kvar att handla skott för i början så du borde få råd till lite extra skott. Eller vad menar du med "fullt mag"?
Jag vill ju ha fullt magasin i deageln men har bara råd med 21 skott och vissa deagel jag plockar upp har fullt magasin..35skott. Fattar inte det hur det kan komma sig. Det enda jag köper första rundan på en ny mapp (public) är deagel och patroner. Inge deffkit lr granater.
Som sagt hur jag än bär mig åt får jag bara 21 skott och sommliga kan klämma ut fullt magasin..35 skott
Citera
2007-03-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bird@Speed

Om du plockar upp en dgl när du redan haft en dgl på hand så får du väl ammo från båda?
Citera
2007-03-11, 23:17
Medlem
LoTiXs avatar
Har en halvkass laptop som jag spelar cs ytters sällan på, gör jag det är det bara några minuter mot bottar. Har steam mest för att se på turneringar.

Grejjen är att sedan de satte in den där jävla reklamen i spelet så rör sig både jag och bottarna i slow motion inne på servern. Och kollar jag på hltv så är allas rörelser extremt hackiga utan att det handlar om några extrema fps-drops. Kvarstår att se hur det ser ut i demos men någon kanske vet vafan som kan vara fel ändå.

Antar att det inte finns någon lösning på detta konstiga problem. Bara att hoppas att Steam fixar uppdateringar till reklamen.
Citera
2007-03-11, 23:25
Medlem
Bird@Speeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zecn
Om du plockar upp en dgl när du redan haft en dgl på hand så får du väl ammo från båda?
Nej. Inte jag varjefall. Det enda jag kan göra är att kasta mitt eget vapen ihop på att dgln på backen har mer amunition,men jag får inte dom skotten i mitt eget vapen. Bäst då att välja den som har mest ammo av den på backen och den i handen
Citera
2007-03-13, 19:18
Medlem
Va kan man göra om man blivit bannad en polare lyckade fixa de till mig hjälp ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in