Får det felmeddelandet efter en stunds spelande och efter lite googlande så fick jag reda på att det inte har med spelet att göra, utan med router, internetuppkoppling osv.
Innan jag fortsätter så ska jag lägga till att det är första gången jag använder min nya dator till att spela CS här, det fungerade fint med den gamla.
Så, jag har provat att resetta min router, det fungerade inte.
Jag har spelat CS med denna dator på många ställen och det har alltid fungerat, utom här.
Leverantören är Tele2/Swipnet
Får det felmeddelandet efter en stunds spelande och efter lite googlande så fick jag reda på att det inte har med spelet att göra, utan med router, internetuppkoppling osv.
Innan jag fortsätter så ska jag lägga till att det är första gången jag använder min nya dator till att spela CS här, det fungerade fint med den gamla.
Så, jag har provat att resetta min router, det fungerade inte.
Jag har spelat CS med denna dator på många ställen och det har alltid fungerat, utom här.
Leverantören är Tele2/Swipnet
Skulle uppskatta hjälp innan jag blir desperat.
*edit*
Pratar självklart om Counter-Strike 1.6
Citerar en kille ifrån Fragbite:
"1.net_sendpacket error upstår när du har ett lan dör vissa datorer har IP och vissa inte så när en utan IP refreshar mot en med IP åker servern ner testa dra ut alla andra datorer i nätrverket och testa
2.om det inte går kolla alla dina rates i cs gå in i configen
rate 25000
cl_updaterate 100
cl_cmdrate 100
har löst problemet för mig för
3.det kan vara virus bla blaster har versioner som pajjar packets"
Citerar en kille ifrån Fragbite:
"1.net_sendpacket error upstår när du har ett lan dör vissa datorer har IP och vissa inte så när en utan IP refreshar mot en med IP åker servern ner testa dra ut alla andra datorer i nätrverket och testa
2.om det inte går kolla alla dina rates i cs gå in i configen
rate 25000
cl_updaterate 100
cl_cmdrate 100
har löst problemet för mig för
3.det kan vara virus bla blaster har versioner som pajjar packets"
hejsan min cs funkar inte när ja ska sätta på den laddar den i nåra sekunder och sen kommer det ett ruta och de står så: Det här spelet är inte tillgänglit just nu försök igen lite sennare kan nån hjälpa mig ?
spelade en bana för några år sedan när man skulle springa på ett snöre för att komma till ett vapen rum denna bana utspelade sig inomhus .. vad heter banan undrar jag ?
Tjena.
har fixat detta förut vet inte varför det inte vill funka just nu.
Kör inte via new game för hittar ej min server o den svarar inte när man connectar den.
I consolen på Dedicated server står det så här:
couldn't exec listip.cfg
couldn't exec banned.cfg
Setmaster: Unknown command enable
Could not establish connection to Steam servers.
När jag är i spectator mode och ser spelet genom någon annan så händer det att vissa kan ladda om väldigt snabbt, exempelvis med avm:n, de skjuter sedan så växlar de till pistolen och sedan tillbaka och har då laddat om utan att ha bytt magasin eller fått i en ny kula i loppet. Hur gör de det? Ett skript?
Räknas det som fusk?
Om det är ett skript, känner du till några andra skript som är användbara?
Det där med att dom kan ladda om snabbt det är bara en bugg eller dylikt, och det att du byter lite snabbt till pistolen och sedan till awp´n igen kan vem som helst göra.