2008-04-03, 21:04
Medlem
Sic_s avatar
I början av tråden stod det hur man fick fram consolen i CS:S, men jag tycks inte hitta Launch Options i Steam. Hur går man tillväga?

Och hur får man till tredje persons vy när man spelar?
Citera
2008-04-03, 21:08
Medlem
tARLOCKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
I början av tråden stod det hur man fick fram consolen i CS:S, men jag tycks inte hitta Launch Options i Steam. Hur går man tillväga?

In på Steam. Under My Games högerklickar du på CS:S och väljer properties. Under fliken General står det "Set launch options...".
Citera
2008-04-03, 21:08
Medlem
Vamoss avatar
Citat:

Launch Options kommer du till genom att go My Games sedan högerklicka på counter-strike:source och skriva in -console i launch options.
du byter vy i spectator-mode genom att trycka på mellanslag tror jag, kan vara nån annan jag är inte säker.

Nu till min fråga, har problem med att starta upp steam, inloggningsrutan öppnas inte automatiskt som de gjort innan vid uppstart och när jag försöker starta steam händer inget. däremot när jag stänger av eller startar om datorn så kommer det ett meddelande om att steam inte går att avsluta...
kan inte se någon steam-relaterad process i aktivitetshanteraren, nån som vet vad problemet är?
Citera
2008-04-03, 21:10
Medlem
tARLOCKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Tankade ner steam idag och gjorde ett nytt konto , därefter laddade jag ner Digital paintball Source som är en gratismod och installerade detta. Det ligger helt rätt i steam mappen men det dyker inte upp någonting i "Mina Spel" mappen. Det står bara "Du har inte lagt till några spel i listan. klicka här om du vill bläddra bland spel osv."

Vad gör jag för fel?
Under Games står det "Add a non-Steam game to My games list...". Klicka där och välj spelet du vill få fram i listan.
Citera
2008-04-03, 21:34
Medlem
Sic_s avatar
Tackar för svaren angående console, fick det att funka också.

Mitt andra problem kvarstår dock, jag vill ha tredje persons vy när jag spelar och alltså inte när jag är död. Hörde några tyskar prata om det när jag spelade och man skulle tydligen skriva något i consolen men eftersom tyskan är ganska så vag så förstod jag inte hur.
Citera
2008-04-03, 21:37
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Tackar för svaren angående console, fick det att funka också.

Mitt andra problem kvarstår dock, jag vill ha tredje persons vy när jag spelar och alltså inte när jag är död. Hörde några tyskar prata om det när jag spelade och man skulle tydligen skriva något i consolen men eftersom tyskan är ganska så vag så förstod jag inte hur.

Det går inte att få, CS:S är ett FPS, First Person Shooter.
Tyskar inom CS:S-scenen är inte direkt nåt att lita på.
Citera
2008-04-04, 04:12
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Nu till min fråga, har problem med att starta upp steam, inloggningsrutan öppnas inte automatiskt som de gjort innan vid uppstart och när jag försöker starta steam händer inget. däremot när jag stänger av eller startar om datorn så kommer det ett meddelande om att steam inte går att avsluta...
kan inte se någon steam-relaterad process i aktivitetshanteraren, nån som vet vad problemet är?

Bumpar min fråga här
Citera
2008-04-04, 13:33
Medlem
Var nyss nere och köpte counter-strike. Har nu installerat allt men när jag ska söka efter servrar så kommer jätte få servrar upp fast än jag inte har skrivit in någon speciell bana. hur får jag upp fler servrar? köpte 1,6 och fick CZ med.
Citera
2008-04-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Bumpar min fråga här

Hände mig också, jag blev väldigt arg och formaterade om datorn när jag inte fick igång det efter några timmars försök. De finns förhoppningsvis något annat sätt också? :P
Citera
2008-04-05, 15:20
Medlem
Vänsterstyrd.

Tjena,

Har fixat counter strike till datorn, igen. Men när jag spelar går det endast att spela med vänsterstyrning. Det går alltså inte ändra tillbaka. Dessutom är grafiken ngt sämre än förut.

Någon som råkar veta vad felet är?
Citera
2008-04-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetsugerju
Tjena,

Har fixat counter strike till datorn, igen. Men när jag spelar går det endast att spela med vänsterstyrning. Det går alltså inte ändra tillbaka. Dessutom är grafiken ngt sämre än förut.

Någon som råkar veta vad felet är?

Skriv cl_righthand 1 i concole.
Citera
2008-04-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte131
Skriv cl_righthand 1 i concole.

Det går ju inte ändra sa jag. Det står dessutom på högerstyrt redan, men är ändå vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in