2007-02-17, 15:44
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Du gör det svårare än vad det är. http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html , there you go!

Stämmer, Nvidia är bra mycket lättare sida än radeons. Dock är ju storleken på drivisarna man tankar därefter.
Citera
2007-02-17, 15:47
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Du gör det svårare än vad det är. http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html , there you go!

HAr laddat ner den nu och tack sakll ni ha! ..... men fundera på det skall man ta bort det gammla innan man installerar det nya?? eller är det bara att instalera?

Men tack skall ni ha som F*N

MVH // C9
Citera
2007-02-17, 15:52
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Alltså, klicka på Bildskärm och kolla vad för grafikkort du har. Själva enheten alltså. Därefter går du in på tillverkarens sida och laddar ner?

Han skrev "Huvuddrivrutin : nv4_disp.dll "

dvs nvidia

Så C9h18o6, jag rekommenderar ett besök hos http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Citera
2007-02-17, 16:53
Medlem
C9h18o6s avatar
YAoo all nu värkar det som att steam inte får någon kontakt med internet alls?? jag får inte upp några servrar och kan inte få någon support gennom steam?? ...

Någon som vet var detta kan va?? kan jag ha valt fel Mordem, När man får frågan vilket jag har?? Jag har 24 MBit/s Vilket skall jag välja då?... Men det kan väll inte vara så kännsligt eller?

TAck för all hjälp..

MVh // C9
Citera
2007-02-17, 16:57
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
YAoo all nu värkar det som att steam inte får någon kontakt med internet alls?? jag får inte upp några servrar och kan inte få någon support gennom steam?? ...

Någon som vet var detta kan va?? kan jag ha valt fel Mordem, När man får frågan vilket jag har?? Jag har 24 MBit/s Vilket skall jag välja då?... Men det kan väll inte vara så kännsligt eller?

TAck för all hjälp..

MVh // C9

Spelar ingen roll vad du väljer egentligen.. >T1 tror jag det finns som val. Du har det bästa iaf om du har telia 24/1. Jag brukar starta om min router/mitt modem när mitt internet inte vill vara med på noterna

Kan vara så att vissa steamservrar ligger nere också.
Citera
2007-02-17, 17:07
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Spelar ingen roll vad du väljer egentligen.. >T1 tror jag det finns som val. Du har det bästa iaf om du har telia 24/1. Jag brukar starta om min router/mitt modem när mitt internet inte vill vara med på noterna

Kan vara så att vissa steamservrar ligger nere också.

Jojo, asså jag kan ju gå inn på internet men det är liksom steam som inte får någon kontakt för det kommer inte upp någon server när jag skall söka. Har ominstallerat steam och Cs men problemet kvarstår ju?? det är ju skit sjukt?? är det någon som vet var detta kan vara för fel??

Vad sakll man göra... ringa affären och be dom fixa det??

MVh // C9

* Kolla på internet instälningen på steam och det står under där att "Steam har inte anslutit till autentiseringsservarna. Detta kan bero på ett problem med din router eller brandvägg??. hur skall man tolka det?? att brandväggen blockar steam eller min router?? vad kostar ett nytt mordem då?? ....

MVh // C9
Citera
2007-02-17, 18:14
Medlem
Skulle tippa på att din brandvägg blockerar steam ja, testa inaktivera den och starta om Steam. Fungerar det efter det så får du helt enkelt konfigurera din brandvägg så att Steam's portar tillåts.
Citera
2007-02-18, 12:06
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Skulle tippa på att din brandvägg blockerar steam ja, testa inaktivera den och starta om Steam. Fungerar det efter det så får du helt enkelt konfigurera din brandvägg så att Steam's portar tillåts.

Hello... testade och stängde av min brandvägg och starta om steam men det fugera inte heller? Gick in i mitt virus pogram och allt innom steam & hl2 var tillåtet till att användas?? skumt som satan.. vad skall man göra nu då?? jag har inga alternative kvar har ni några så skriv det gärna..

Men kan man typ inte uppdatera steam eller något åt det hållet?? ...

Men tack skall ni ha!

MVH // C9
Citera
2007-02-20, 17:06
Medlem
ExXes avatar
Hejsan!

Jag verkar ha något liknande fel som C9h18o6 dock hittar jag massor med servrar.

När jag skall connecta till en pub. server så skjuter pingen upp till 2000ms och jag kan inte connecta. Så är det på ALLA public servar i listan.

Men när jag ska spela pcw eller liknande så funkar det kanon att spela.
Känns som det är portar som är blockade eller något liknande.
För på LAN fungerar det perfekt att spela public.........

Mvh
Citera
2007-02-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExXe
Hejsan!

Jag verkar ha något liknande fel som C9h18o6 dock hittar jag massor med servrar.

När jag skall connecta till en pub. server så skjuter pingen upp till 2000ms och jag kan inte connecta. Så är det på ALLA public servar i listan.

Men när jag ska spela pcw eller liknande så funkar det kanon att spela.
Känns som det är portar som är blockade eller något liknande.
För på LAN fungerar det perfekt att spela public.........

Mvh

Så msen pingar bara när du ska connecta till publics i servlistan? Hmm, kontakta www.steampowered.com, eller gå in i deras forum. Kommer inte på vad felet kan vara, eftersom det fungerar utmärkt när du ska spela pcw etc.
Citera
2007-02-20, 19:01
Medlem
ExXes avatar
Citat:
Så msen pingar bara när du ska connecta till publics i servlistan? Hmm, kontakta www.steampowered.com, eller gå in i deras forum. Kommer inte på vad felet kan vara, eftersom det fungerar utmärkt när du ska spela pcw etc.

Det fungerar ju när jag är på lan, eller får ett ip till en pub. server av en kompis och skriver connect *ip* i configen.

Det är just serverlistan som inte fungerar. Blir hjärnskadad på steams support och liknande. Ingen här som har en aning?
Citera
2007-02-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExXe
Det fungerar ju när jag är på lan, eller får ett ip till en pub. server av en kompis och skriver connect *ip* i configen.

Det är just serverlistan som inte fungerar. Blir hjärnskadad på steams support och liknande. Ingen här som har en aning?

Det här är kanske en dum fråga, så du får ursäkta, men har du uppdaterat listan? Prova lite olika filter och uppdatera. Ofta när det blir så där så är det för att servern ligger nere och man kan alltså inte kontakta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in