2007-02-12, 13:04
  #133
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rev_
Hej. har köpt ny skräm, när jag startar cs står det : video mode not suported.

Alla andra spel funkar fint.

Vad är problemet och hur återgärdar man detta?

Tacksam för svar

Kan det vara direct3d eller opengl skärmen inte stödjer?
Citera
2007-02-12, 13:16
  #134
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp0rm
Kan det vara direct3d eller opengl skärmen inte stödjer?

Eller kan det t.o.m. vara upplösningen den inte stödjer ?

Sen kanske du har -freq 100 eller liknande i launch options vilket skärmen kanske inte stödjer.
Citera
2007-02-12, 13:18
  #135
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Eller kan det t.o.m. vara upplösningen den inte stödjer ?

Sen kanske du har -freq 100 eller liknande i launch options vilket skärmen kanske inte stödjer.


Stewie har rätt
Citera
2007-02-12, 14:10
  #136
Medlem
mcikes avatar
Hejsan allihop.

Jag behöver hjälp med mitt cs igen, detta börjar bli lite tjatigt.

Jag har en helt ny dator med schyssta grejer, har 100/10 mb fiber, har alla rates rätt i cs, har dom senaste drivisarna till grafikkortet och har testat att koppla ifrån DVD-brännaren men har fortfarande fpsdropps...

Jag vet inte vad jag ska göra Kan någon ge mig några tips på vad jag kan testa att ändra lr dylikt?

Vore skitschysst...

Tack på förhand!
Citera
2007-02-12, 14:16
  #137
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcike
har dom senaste drivisarna till grafikkortet

Testa att köra drivisar som är äldre, mycket äldre. Omega brukar funka bra om man kör Radeon-kort.
Citera
2007-02-12, 18:56
  #138
Medlem
mcikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Testa att köra drivisar som är äldre, mycket äldre. Omega brukar funka bra om man kör Radeon-kort.

Är det bra om man ska köra TV-out och nyare spel?
Citera
2007-02-12, 19:00
  #139
Medlem
rev_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Eller kan det t.o.m. vara upplösningen den inte stödjer ?

Sen kanske du har -freq 100 eller liknande i launch options vilket skärmen kanske inte stödjer.


chill.. men hur fixar jag detta?
Citera
2007-02-12, 20:33
  #140
Medlem
987654321s avatar
Hur får man högre än 60 fps?

Hur får man högre än 60 fps?
Citera
2007-02-12, 20:47
  #141
Medlem
rev_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 987654321
Hur får man högre än 60 fps?
i konsoll : fps_max 101

Citera
2007-02-12, 21:46
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rev_
i konsoll : fps_max 101


eventuellt kan det hjälpa att stänga av v-sync. fps_max är väl default 72 eller nåt liknande?
Citera
2007-02-12, 22:44
  #143
Medlem
987654321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zecn
eventuellt kan det hjälpa att stänga av v-sync. fps_max är väl default 72 eller nåt liknande?

var stänger jag av v-sync?
Citera
2007-02-12, 23:01
  #144
Medlem
mcikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 987654321
var stänger jag av v-sync?

Det beror på vilken typ av grafikkort du har. Högerklicka på skrivbordet/Egenskaper/Avancerat/Grafikkort/sen letar du där efter vertikalsynk lr dylikt... Välj always off..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in