2008-11-07, 17:48
  #1321
Medlem
FuckThePolices avatar
jag har lagt upp en dedicated server med Hide-N-Seek plugin och när man hoppar och ska börja gå igen så hackar det. jag har 6-8 mb internet och min polare har 24 mb fiber och det och han har oxå lagt upp en dedicated server med Hide-N-Seek plugins och det laggar för han oxå :S vad kan felet bero på?. jag tror dock inte att det är beror på internet, och det laggar inte ett skit på servern annars
Citera
2008-11-08, 02:23
  #1322
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jävla skitsteam...
Jag har "remember my password" ibockat men ändå försvinner lösenordet varenda gång jag loggar ut eller avslutar programmet.

Jag kan inte heller installera/ladda ned något p.g.a. deras usla skitservrar som inte pallar med trafiken.

Hur som helst, det jag undrar är om man kan ladda ned TF2 från någon alternativ källa för att sedan installera och aktivera spelet via Steam?

Det var likdant för mig.
Steam > Inställningar > Konto > Bocka ur "Spara inte kontoinformation på den här datorn".
Citera
2008-11-08, 03:27
  #1323
Avslutad
Har en fråga till er alla som vet lite om Mods till Cs. För några år sen höll jag på med en egen decitaded server och använde roliga mods såsom "AmxMod" "Warcraft3Mod" och Bots.! Frågan är dock.. Går det forf att använda dessa mods och ha en egen server med cs 1.6 via steam? Även om modsen inte supportas längre då utvecklarna har lagt ner projekten, men ändå!
Citera
2008-11-08, 17:47
  #1324
Medlem
har lite rejäla problem med counter strike 1.6. Har inte spelat på över en vecka och blev riktigt sugen, men då märkte jag att alla keybindings i spelet hade resettats, video inställningarna ändrade, och framförallt namnet som var rena grekiskan. Jag kan inte spela det längre då det laggar sönder för mig. Det enda jag kan tänka mig det är fel på är grafikkortsdrivrutinerna..?

---
Min dator:
AMD Athlon 64 X2 Dual
Core Processor 4200+
2.20ghz, 2.00gb ram
Nvidia Geforce 8600 GT.

22" Fujitsu Siemens skärm, Wide.
---

Jag provade med att gå in på nvidia.com och tanka och installera följande driver; http://www.nvidia.com/object/winxp_178.24_whql.html
men den ändrar inte på något alls.
På cs har jag inställningarna renderer:OpenGL, upplösning 1680 - 1050(wide), color quality: high. Jag har haft dessa inställningar förut och det har funkat felfritt, har inte den blekaste aning om vad som hänt :S
Kan ju tillägga att crysis funkar felfritt på medium/high inställningar -.-
Och det är inte bara vissa servrar på cs som laggar utom hela spelet. Även menyn i början, reagerar 4-5 sek efter det att jag tryckt på knappen "find servers" t.ex.

Någon som har någon idé på hur jag fixar skiten?
Citera
2008-11-08, 18:04
  #1325
Medlem
Bagwells avatar
Frågan har säkert besvarats tidigare i tråden, men orkar inte söka (för jag är lat). Ska köpa ny dator och undrar hur Cs funkar med Vista och Dual core (Intel)?
Tack på förhand.
Citera
2008-11-08, 18:33
  #1326
Medlem
Q: Hur får man bort avatarerna som kom med den nya uppdateringen? Jag tänker inte byta upplösning.
Citera
2008-11-08, 18:53
  #1327
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwell
Frågan har säkert besvarats tidigare i tråden, men orkar inte söka (för jag är lat). Ska köpa ny dator och undrar hur Cs funkar med Vista och Dual core (Intel)?
Tack på förhand.

Det funkar. En del kan ha problem men inget som inte kan lösas
Citera
2008-11-08, 19:00
  #1328
Medlem
Bagwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Det funkar. En del kan ha problem men inget som inte kan lösas


Okej tackar.
Citera
2008-11-08, 19:14
  #1329
Medlem
Bagwells avatar
Vad brukar det vara för problem? Kan vara skönt att veta på förhand.
Citera
2008-11-08, 20:28
  #1330
Medlem
Tekoppars avatar
Nån som vet om det finns några fel med vista och cs 1.6? Sitter nämligen på en dator som borde klara av 1.6 med 99 fps konstant. 8800GTS 512MB, intel D 920 3,5GHz och 4GB ram 800HZ. Jag har sett polare med otroligt sämre datorer som aldrig får fps drop. Så nu undrar jag om det finns någon speciell inställning? Eller funkar inte 1.6 bra med vista? Vista ultimate 32 bitars har jag.
Citera
2008-11-08, 23:18
  #1331
Medlem
NeXos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Q: Hur får man bort avatarerna som kom med den nya uppdateringen? Jag tänker inte byta upplösning.

Finns att ladda ner en fil som du sedan lägger i cstrike mappen som tar bort detta, kommer ej ihåg riktigt vart man hittar denna men hittar jag den så får du den.


Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har en fråga till er alla som vet lite om Mods till Cs. För några år sen höll jag på med en egen decitaded server och använde roliga mods såsom "AmxMod" "Warcraft3Mod" och Bots.! Frågan är dock.. Går det forf att använda dessa mods och ha en egen server med cs 1.6 via steam? Även om modsen inte supportas längre då utvecklarna har lagt ner projekten, men ändå!

Dom du nämnde (Amxmod, warcraft3 och bots ) finns fortfarande och uppdateras rätt ofta. Så det funkar..
Sedan funkar det med gamla plugins till nyare versioner av amxmod.

Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
jag har lagt upp en dedicated server med Hide-N-Seek plugin och när man hoppar och ska börja gå igen så hackar det. jag har 6-8 mb internet och min polare har 24 mb fiber och det och han har oxå lagt upp en dedicated server med Hide-N-Seek plugins och det laggar för han oxå :S vad kan felet bero på?. jag tror dock inte att det är beror på internet, och det laggar inte ett skit på servern annars

Vad jag tror felet är internet och rates / config på servern. Kolla så inställningarna på CS servern är rätt.
En sak som kan göra att det laggar är om du har servern på samma dator som du spelar på.



Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Nån som vet om det finns några fel med vista och cs 1.6? Sitter nämligen på en dator som borde klara av 1.6 med 99 fps konstant. 8800GTS 512MB, intel D 920 3,5GHz och 4GB ram 800HZ. Jag har sett polare med otroligt sämre datorer som aldrig får fps drop. Så nu undrar jag om det finns någon speciell inställning? Eller funkar inte 1.6 bra med vista? Vista ultimate 32 bitars har jag.

v-sync off? rätt inställningar i cs? efter deras senaste uppdatering ska man tydligen köra cl_cmdrate 100, cl_updaterate 100, rate 20000, fps_max 100
__________________
Senast redigerad av NeXo 2008-11-08 kl. 23:21.
Citera
2008-11-09, 02:28
  #1332
Medlem
en noob fråga, vad är v-sync? jag har bara 60 fps. ska ha rätt inställningar i övrtigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in