2009-10-09, 17:56
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuudaM-DOG
Någon som vet vad det är för fel när man har 60 fps i cs (lan versionen) men jag har 100 fps hemma när jag lirar på internet. Men det funkar inte på lan versionen :S

La in min gamla cfg med så det kan ju inte vara ngt i den som är fel?
Menar du att du har 60 fps i LAN och 100 över internet på samma dator?
Citera
2009-10-09, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuudaM-DOG
Någon som vet vad det är för fel när man har 60 fps i cs (lan versionen) men jag har 100 fps hemma när jag lirar på internet. Men det funkar inte på lan versionen :S

La in min gamla cfg med så det kan ju inte vara ngt i den som är fel?

Kan det vara så att din V-sync är program kontrollerad, dvs. att den är på/av på steam och är det motsatta på lanversionen ?
Vad har du för grafikkort?
Citera
2009-10-10, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Menar du att du har 60 fps i LAN och 100 över internet på samma dator?

Han menar att han har 2 verisoner av cs, en via steam(proper) och en vi en installation, även kallad LAN verision(crackad).
Citera
2009-10-10, 14:19
Medlem
Zickan_s avatar
Hej killar!
Jag ska starta en public server, men har lite problem med att få den just public! Så här ser det ut i routern, är det korrekt?

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/router-764.JPG
Citera
2009-10-10, 14:44
Bannlyst
Finns bara tre möss som verkligen är bra.
Skulle nog säga att bästa musen är gamla Logitech MX518, Microsoft 3.0 och Razer DeathAdder.

Någon mer som stör sig på att cs-scenen idag i Sverige är styrd utav ungdomar som leker för mycket?
Visst, jag får spela invite cuper men stör mig ändå på några föreningar som *host* younameit och *host* imagine.
Citera
2009-10-10, 19:20
Medlem
znoxs avatar
cs hjälp

kan någon hjälpa mig!
När jag har installerat cs 1.6 och allt klart så ska steam uppdateras men den kommer till 27 % och sen kommer detta:
http://upload.snelhest.org/v.php?id=091010Namnlos.jpg <----BILD

Jag har installerat om cs flera gånger.
Raderat de gamla mapparna jag kan hitta.

men nu behöver jag hjälp!
Senast redigerad av znox 2009-10-10 kl. 19:29.
Citera
2009-10-10, 23:53
Medlem
Zickan_s avatar
Det verkar som att vi fått ihop det nu! En fråga är dock: Datorerna inom nätverket kan inte gå in på steam, måste man stänga portarna i routern igen för att vi andra ska kunna logga in?
Citera
2009-10-11, 19:16
Medlem
Musen hackar.

Är inte säker på om frågan ska vara här.
Iallafall,
Jag fick för mig att jag skulle få högre fps om jag satte prioriteten på hl2.exe till hög, och nu är det så att musen har börjat hacka, och när jag ska sätta tillbaks prioriteten till normal så går det. Men när jag startar om css så blir den på hög igen, och musen hackar.
Måste jag installera om css, eller vad?
Snälla hjälp mig. Vill ju fragga lite
Citera
2009-10-11, 23:56
Medlem
Jag spelar inte ofta CS men ibland någon dag får jag för mig att lira någon/några timmar. Problemet är att jag sitter på en gammal laptop som inte är så snabb.
Jag märker inte av något lagg, men tyvärr så är den inte så snabb vid maploading och jag missar ofta pistolrundan i början då jag kommer in för sent. Kan jag snabba upp maploading? Har hört lite om hpk_maxsize osv men upplever inte att det hjälper.
Tycker nämligen att pistolrundan i början är den roligaste

Andra tips?
Citera
2009-10-13, 21:04
Medlem
crapfaces avatar
Någon gång för väldigt länge sedan så spelade jag och en vän PCW mot ett par yngre snubbar och jag vill minnas att de använde "åäö" in-game. De ville självklart inte säga hur. Någon som vet hur de lyckades med detta?
Citera
2009-10-13, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Hej killar!
Jag ska starta en public server, men har lite problem med att få den just public! Så här ser det ut i routern, är det korrekt?

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/router-764.JPG

Ser bra ut där, briser i ditt config antagligen...
Citera
2009-10-14, 13:14
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Någon gång för väldigt länge sedan så spelade jag och en vän PCW mot ett par yngre snubbar och jag vill minnas att de använde "åäö" in-game. De ville självklart inte säga hur. Någon som vet hur de lyckades med detta?

Kan säkert funka om man har det på bind (jag har inte själv testat det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in