2008-12-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelis
Här om dagen installerade jag condition zero och steam. Spelet funkar fint när jag spelar mot bots, men när jag vill spela online och startar steam så kommer en ruta upp där det står "Steam updating - Checking for steam updates..." Men där står det still, händer ingenting och efter ett tag står det " error : Could not connect to steam network."

Jag har testat att stänga av brandväggen och virus skyddet, men det är likadant då. Har installerat om spelet och steam men det är samma fortfarande. Testade till och med att installera source men det är likadant ändå..

Vad kan problemet vara?

Har samma problem

Testade att logga in på en kompis dator, när jag sedan kom tillbaka hade jag fått upp login-screenen iaf. Då jag försökte logga in dog steam
Citera
2008-12-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyllman
Har samma problem

Testade att logga in på en kompis dator, när jag sedan kom tillbaka hade jag fått upp login-screenen iaf. Då jag försökte logga in dog steam

Min polare fixade problemet idag! Men jag vet inte med honom vid tillfället så jag ska snacka med honom i morgon o höra vad han gjorde så säger jag till.
Citera
2008-12-18, 21:20
Medlem
theguys avatar
steam problem

ja jag har problem med steam

jag har installerat det, stängt av UACn, godkännt steam i dataexekveringsskyddet. men ändå funkar inte steam. det står bara "steam.exe (main exription) unable to load steamUI.dll.

förut hade jag problem med steam.dll men då stängde jag bara av dataexekveringsskyydet. men nu är det steamUI.dll som spökar

jag hat googlat på det. men inte fått några svar. om man kollar hos steam med problem man kan ha med dem så står det att det bara är att ta bort clinentregistry.blob , steam.dll och steamUI.dll. de filerna har jag tagit bort... men jag har även lagt in nya sånna i mappen... jag fattar inet vad jag ska göra för att få det att funka

jag har ominstallerat steam ett tvåsiffrigt antal gånger. även mo installerat datorn.

jag vore mycket tacksam om någon som har haft samma problem eller vet hur man löser detta berättar det för mej
Citera
2008-12-19, 19:51
Medlem
Gr4vitYBonGs avatar
orkar inte läsa igenom hela tråden så om denna fråga kommit fler gånger får ni ursäkta:

Undrar var man lägger in mods, eller snarare lj stats så man får detta på sin egen server när man hostar. Fattar ni vad jag menar.? vet inte riktigt hur jag ska beskriva det hehe.

Har "filen" till detta men vet inte vart fan jag ska lägga in den.
Citera
2008-12-20, 11:10
Medlem
Tjena! Jag undrar bara hur man får tag på ett account snabbast över internet (steam.com kanske?). Går det att köpa nya acc över nätet? Har slarvat bort mitt pass
Citera
2008-12-21, 03:49
Medlem
Gr4vitYBonGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbanjt
Tjena! Jag undrar bara hur man får tag på ett account snabbast över internet (steam.com kanske?). Går det att köpa nya acc över nätet? Har slarvat bort mitt pass

det snabbaste är att skapa ett nytt konto, sen "store" fliken du vet inne i steam. där söker du på counter strike, så kommer det upp
vet inte vilket du är ute efter men 1.6 går på 100kr där.
Citera
2008-12-21, 04:00
Bannlyst
Har en cd key som inte fungerar riktigt. Varje gång jag trycker på ''Aktivera en produkt på steam'' och skriver in den kommer det ''sätt in counter strike anthology skivorna'' Finns det något jag kan göra åt det?
Citera
2008-12-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr4vitYBonG
Undrar var man lägger in mods, eller snarare lj stats så man får detta på sin egen server när man hostar.

Följde det inte med någon readme-fil ?
Citera
2008-12-23, 15:42
Bannlyst
Cl_flushentitypacket

Hej

Efter 5 minuters cs-spelande så får jag lagg så det inte går att spela, det pågår i ca 2 min och det står WARNING: CL_FlushEntityPacket. Nån som haft samma problem och lyckats bli av med detta helvete? Blir riktigt less har haft det här problemet i 2-3 månader nu.

Det jag testat är: Bytt modem, bytt sladd som går mellan modemet och jacket, bytt dosa som sitter i telefonjacket. Ringt BBB 3 gånger. Sökt på google/flashback men jag har ju nästan gjort allt som står där.
Har även testat att byta rates etc, har inga downloads eller andra grejjer som segar ner.
Har formaterat datorn 3 ggr och byt närverkskort också.

Mycket tacksam för hjälp! Det här förstör min cs-karriär
Citera
2008-12-23, 18:49
Medlem
smurfenNs avatar
Är det någon som har kvar de där gamla low fps models för counter-strike 1.6? Vore sjysst om någon kunde dela med sig!
Citera
2008-12-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfenN
Är det någon som har kvar de där gamla low fps models för counter-strike 1.6? Vore sjysst om någon kunde dela med sig!

Det heter "high fps models".. :P

http://netti.nic.fi/~amaki4/models/

Där är nog det du söker?

En sak jag undrar över är: När jag har installerat steam och cs1.6 så funkar det i en tid väldigt bra, (startar snabbt) men efter en tid så tar det längre och längre tid, tillslut så tar det typ 5min :/

Vet någon vad detta beror på?, Skall man rensa några mappar?, diskrensning, diskfragmentera?
Senast redigerad av Smaejdah 2008-12-26 kl. 17:20.
Citera
2008-12-27, 22:16
Medlem
Hej,

Nästan varje gång jag ska stänga av counter strike så hänger sig spelet och vägrar att stänga av sig, även om trycker avsluta i aktivitetshanteraren. Vad f-n ska man göra? Jag brukar få stäng av datorn på strömbrytaren och sen starta igen men det är ganska irriterande i längden.

Edit : Det är vista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in