2009-08-30, 21:32
Medlem
putte.ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passacaglia
VARFÖR startas min dator om när jag trycker på F12 inne i en server?

Jag blir tokig på den här skiten!
Tryck inte på F12 då. Svårare än så är det inte.
Citera
2009-08-31, 00:00
Medlem
Snippens avatar
Jag har ett problem med mitt cs.

när jag spelar cs så kan jag spela i ungerfär 5 minuter och sen så hänger sig hela datorn allt bara fryser och man kan inte göra någonting förutom att stänga av datorn på knappen,någon som har haft samma problem?
använder vista 64-bitar och har ett ati radeon hd 4870, 4 gb ram och E8400 3.00GHz,3003 Mhz processor med 2 kärnor.

jag har ominstallerat steam ett antal gånger utan några resultat har precis också omformaterat datorn, har även testat att använda en kärna osv men inga resultat skulle vara tacksam om någon visste vad problemet är
Citera
2009-08-31, 02:11
Medlem
Har en liten fråga angående steam. På ett lan så satt vi o körde cs på ett o samma konto, lustigt nog så funkade det. Va kanske 6 st som körde, detta är förstås inte va steam vill att man ska göra. Så jag undrar om det kan hända något om man gör så eller kan man göra så flera gånger med andra spel utan att man blir bannad från steam? Körde endast på lan servrar och men va fortfarande kopplade mot internet.
Citera
2009-08-31, 18:59
Medlem
Har problem med mitt Source..
Problemet är att spelet inte längre startar men jag har kunnat spela tidigare..
När jag trycker på spelet i steam så kommer rutan upp där det står ngt i stil med: Preparing to launch Counter Strike Source... . Och efter några sekunder så stängs den ner och efter ytterligare några sekunder brukade spelet starta, vilket det inte gör längre Om man kollar i process-listan samtidigt som man startar spelet så kommer processen "hl2.exe" upp (source-processen alltså..) men försvinner igen efter någon sekund eller två..
Undrar nu vad det är som är felet?
Jag har testat med brandväggen inaktiverad men det händer likadant och det enda som vi gjort efter att jag slutade spela var att byta router, men borde inte ha med det att göra elr vad säger ni?

tack på förhand iaf!
Citera
2009-08-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ralle--b
Har problem med mitt Source..
Problemet är att spelet inte längre startar men jag har kunnat spela tidigare..
När jag trycker på spelet i steam så kommer rutan upp där det står ngt i stil med: Preparing to launch Counter Strike Source... . Och efter några sekunder så stängs den ner och efter ytterligare några sekunder brukade spelet starta, vilket det inte gör längre Om man kollar i process-listan samtidigt som man startar spelet så kommer processen "hl2.exe" upp (source-processen alltså..) men försvinner igen efter någon sekund eller två..
Undrar nu vad det är som är felet?
Jag har testat med brandväggen inaktiverad men det händer likadant och det enda som vi gjort efter att jag slutade spela var att byta router, men borde inte ha med det att göra elr vad säger ni?

tack på förhand iaf!
Installera om steam. Altenativt formatera.
Citera
2009-08-31, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreeM
Har en liten fråga angående steam. På ett lan så satt vi o körde cs på ett o samma konto, lustigt nog så funkade det. Va kanske 6 st som körde, detta är förstås inte va steam vill att man ska göra. Så jag undrar om det kan hända något om man gör så eller kan man göra så flera gånger med andra spel utan att man blir bannad från steam? Körde endast på lan servrar och men va fortfarande kopplade mot internet.

Det skulle formodligen inte fungera bara, tror att gränsen är på 3 användare per konto. Kör genom hamachi på ett piratebay cs bara.. Svårare än så är det inte!
Citera
2009-08-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
Det skulle formodligen inte fungera bara, tror att gränsen är på 3 användare per konto. Kör genom hamachi på ett piratebay cs bara.. Svårare än så är det inte!

Tänkte mer på left for dead nu, då vi ville testa om lanet är roligt på det innan man köper det eventuellt.
Citera
2009-08-31, 23:20
Medlem
Fail på startup!

Nu är det så att min kompis har en jävla megadator med 6 GB ram och när han skall starta CS så kommer det upp en fail ruta där det står "Available Memory less than 15MB -1" Hur kommer detta sig ?
Citera
2009-09-01, 00:25
Bannlyst
Hallå där! Har i stort sett aldrig hittat servrar när jag refreshar, hittar MAX ett 10-tal. Vad är felet? kör DMZ så skulle vara konstigt om det var felet

EDIT: I 1.6 alltså
Senast redigerad av Firmabilen 2009-09-01 kl. 00:37.
Citera
2009-09-01, 18:27
Medlem
M0SHPiTs avatar
Jag har både HL2 och CS:S men är nu lite sugen på att lira vanliga CS.

Måste jag då köpa Half-Life 1 för att kunna spela Counter-Strike? Jag vet att man behövde göra så förut, men Steam fungerar väl lite annorlunda.
Citera
2009-09-01, 18:38
Medlem
Ziprexs avatar
Jaha, det var ju smidigt att det fanns en samlad tråd om detta, så jag gör ett försök här. Jag har som ni kanske förstår stött på ett litet problem.

För ett par månader sen fick jag en installationsfil till cs 1.6 av en kompis (obs, jag kan inget om datorer, visste knappt var då).

Hade som sagt aldrig spelat det innan och satte igång att testa det. Upptäckte att man kunde spela på internet mot andra människor oxå, och det var ju väldigt kul tyckte jag :P. Men nu så har det plötsligt slutat att fungera.
När jag trycker på internet-fliken står det bara :

"could not contact master game server to retrieve list"

Så om någon har en lösning vore det underbart om ni delade med er. Kanske är så enkelt att jag blivit bannad? Har läst att man blir det om man spelar online med nedladdade versioner, men det knepiga är att det funkade ett tag ju :S.

Har googlat och följt diverse instruktioner jag har hittat, men det har inte funkat ändå :/.

Mvh.
Citera
2009-09-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamanegi
Installera om steam. Altenativt formatera.
Har avinstallerat CSS 2 gånger utan framgång men kan det hjälpa att avinstallera hela steam? och isf hur gör man det för jag har inte hittat ngn "Avinstallera Steam" knapp
Och det känns inte så kul att behöva formatera om hela datorn bara för att CSS fuckar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in