2007-03-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Kom igen nu. Det mste ju finnas fler folk hr p forumet som lst utbildningen?

Hur ser arbetsmarknaden ut?

Hyggliga chanser att skapa sig en bra ln?

De flesta fretag har vl "personalavdelningar", borde inte det gra arbetsmarknaden jkligt bred?

Framtidsutsikter?

Allt! r intresserad!
Arbetsmarknaden fr mig som kille och frhllandevis nyexad har sett bra ut. Sedan jag bytte jobb rknas jag dessutom som hginkomsttagare. Ligger dock enligt statistiken i nedre delen utifrn min utbildning, men i den vre utifrn arbetslivserfarenhet. De som jag har lst med frn Uppsala har jobb i dagslget och tjnar mellan 20-26 ett r sedan de tog ut sin mag.

statistiskt sett s har var ttonde anskning som jag skickat ivg lett till en intervju och var annan intervju har resulterat i ett jobb, s fr egen del anser jag att det har det gtt vldigt bra.

I dagslget s kommer jag vilja vara kvar hr dr jag jobbar i minst tv r. Sen kan man alltid hoppas p att det gr att byta inom organisationen, frutsatt att de vill ha mig kvar...

Drfr borde jag inte hcka hr p arbetstid.......
Citera
2007-03-01, 11:02
Medlem
Ad Astras avatar
Tror bestmt det blir PAO p SU fr mig i hst. Wish me luck folks.
Citera
2007-03-01, 11:36
Medlem
CGGHs avatar
Pa programet i Vxj r riktigt dligt sgs det. Ska vara svrt att f jobb om du kommer frn den skolan. ven i vrigt krver det en hel del fr att lyckas med denna utbildningen i grunden. Du mste vara driven och vldigt socialtkompetent.
Citera
2007-03-01, 19:24
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CGGH
Pa programet i Vxj r riktigt dligt sgs det. Ska vara svrt att f jobb om du kommer frn den skolan. ven i vrigt krver det en hel del fr att lyckas med denna utbildningen i grunden. Du mste vara driven och vldigt socialtkompetent.

sch. De slpper ut vilken skit som helst p gatorna frn PA-program

Kan dock inte svara fr Vxj. Men om det r s illa som du sger s verkar det ju skrmmande.
Citera
2007-03-01, 22:47
Medlem
Jag tycker utbildningen r vldigt rolig!

r man hyffsat begvad nr det gller att plugga och att lsa in samhllsvetenskapliga mnen r utbildningen ingen enorm utmaning mste jag sga.

Flows: Jag tror du kan softa lite,psykologitentorna r inte s hrda..vnta bara tills metoden kommer.

Sen har jag en frga, om man lser pa i uppsala kan man d allts vlja juridik eller ekonomi som inriktning tredje ret? Har hrt rykten om det. Om det gr, r det ngon som vet hur det fungerar att hoppa mellan Stockholm och Uppsala? Vilka konkurrerar man mer nr man sker? Vet folk som bytt frn uppsala och till su men inte tvrt om.
Citera
2007-03-02, 13:07
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Tror bestmt det blir PAO p SU fr mig i hst. Wish me luck folks.

Vad trevligt! Jag nskar dig all lycka!

Citat:
Ursprungligen postat av Moxie
Jag tycker utbildningen r vldigt rolig!

r man hyffsat begvad nr det gller att plugga och att lsa in samhllsvetenskapliga mnen r utbildningen ingen enorm utmaning mste jag sga.

Flows: Jag tror du kan softa lite,psykologitentorna r inte s hrda..vnta bara tills metoden kommer.

Sen har jag en frga, om man lser pa i uppsala kan man d allts vlja juridik eller ekonomi som inriktning tredje ret? Har hrt rykten om det. Om det gr, r det ngon som vet hur det fungerar att hoppa mellan Stockholm och Uppsala? Vilka konkurrerar man mer nr man sker? Vet folk som bytt frn uppsala och till su men inte tvrt om.

Hller p med metoden nu Socialpsykologin var inte s tuff nej, men ju mer man lst desto bttre resonemang kunde man fra p tentan.
Citera
2007-03-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CGGH

Om man r njd med att jobba som handlggare p Frskringskassan s r Vxj eller Trollhttan skert vldigt bra hgskolor....
Citera
2007-03-05, 11:46
Medlem
Ad Astras avatar
Eftersom jag eventuellt tnkte inrikta mig mot pedagogik (har alltid velat arbeta inom utbildningsvsendet, dock inte som lrare) - vad finns det fr mjligheter sen, i jmfrelse med psykologi- och sociologiinriktningen? Spontant knns ju pedagogik rtt avlgset fr en renodlad personalansvarig, eller?

Edit: Rektor, kanske?
Citera
2007-03-05, 16:43
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Eftersom jag eventuellt tnkte inrikta mig mot pedagogik (har alltid velat arbeta inom utbildningsvsendet, dock inte som lrare) - vad finns det fr mjligheter sen, i jmfrelse med psykologi- och sociologiinriktningen? Spontant knns ju pedagogik rtt avlgset fr en renodlad personalansvarig, eller?

Edit: Rektor, kanske?

Internutbildare, utbildningssamordnare, gruppfacilitering osv.
Finns en del nd.
Citera
2007-03-05, 20:22
Medlem
flowss avatar
Citat:
...
Aprop ingenting:
Ska du vlja 120 pong eller 180 pong?
Citera
2007-03-05, 21:06
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Aprop ingenting:
Ska du vlja 120 pong eller 180 pong?

180 pong r vl lgsta nu?

Hela Bolognagrejen kommer nog ta ett par r att stta sig, och det kommer ta 10 r minst, innan hela branschen har lrt sig omvrdera utbildningar genom det nya systemet.
Citera
2007-03-09, 12:46
Medlem
flowss avatar
Hr r en lnk som kanske intresserar ngra:

http://img221.imageshack.us/my.php?image=loniy5.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
180 pong r vl lgsta nu?

Hela Bolognagrejen kommer nog ta ett par r att stta sig, och det kommer ta 10 r minst, innan hela branschen har lrt sig omvrdera utbildningar genom det nya systemet.

Mycket mjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in