2011-04-30, 13:18
Medlem
Bunnyrabbits avatar
Tnkte stta ihop en egen examen med hjlp av fristende kurser.
Som jag frsttt det finns det tre inriktningar som bst motsvarar personalvetarprogrammets.

Pedagogik, Arbets och organisationspsykologi eller sociologi. Dessa finns i Gteborg iaf..

Undrar om ngon tycker att ngon av dessa vger mer n andra? Hur skiljer sig jobben beroende p vilken inriktning man vljer?

r det svrare att f jobb med examen via fristende kurser jmfrt med personalvetarprogrammet?
Citera
2011-04-30, 15:26
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyrabbit
Tnkte stta ihop en egen examen med hjlp av fristende kurser.
Som jag frsttt det finns det tre inriktningar som bst motsvarar personalvetarprogrammets.

Pedagogik, Arbets och organisationspsykologi eller sociologi. Dessa finns i Gteborg iaf..

Undrar om ngon tycker att ngon av dessa vger mer n andra? Hur skiljer sig jobben beroende p vilken inriktning man vljer?

r det svrare att f jobb med examen via fristende kurser jmfrt med personalvetarprogrammet?

Varfr lser du inte bara programmet istllet?

och nej det spelar ingen roll om man lser sociologi eller psykologi. Det dr r mest en "skolgrej", kolla p arbetsannonser, aldrig ngon som skriver

"Vi ser grna att du gtt p PA/POL programmt med inriktning sociologi..."

Utan de vill att man har gtt PA/POL programmet eller likvrdig utbildning t ex till beteendevetare, samt har erfarenhet.

Viktigare att f med rtt juridikkurser o eventuellt ekonomi/adminsitrationskurser.
Citera
2011-05-01, 17:23
Bannlyst
vilka r de bsta stten att fixa kontakter innan examen?

extra jobb?
events?
freningsaktiviteter?

r jag inne p rtt spr?
Citera
2011-05-01, 17:32
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constipation
vilka r de bsta stten att fixa kontakter innan examen?

extra jobb?
events?
freningsaktiviteter?

r jag inne p rtt spr?

Vlj en skola som har praktik. P vr skola kan man f en "mentor" men verkar sdr.
Citera
2011-05-02, 18:05
Medlem
Bunnyrabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varfr lser du inte bara programmet istllet?

och nej det spelar ingen roll om man lser sociologi eller psykologi. Det dr r mest en "skolgrej", kolla p arbetsannonser, aldrig ngon som skriver

"Vi ser grna att du gtt p PA/POL programmt med inriktning sociologi..."

Utan de vill att man har gtt PA/POL programmet eller likvrdig utbildning t ex till beteendevetare, samt har erfarenhet.

Viktigare att f med rtt juridikkurser o eventuellt ekonomi/adminsitrationskurser.

Kommer inte in p programmet i Gteborg d det krvs 1.4 HP, jag ligger p 1.0..
Dremot verkar ju rebro haft 0.8 HP frra ret s kan eventuellt bli att flytta dit fr personalvetarprogrammet.

Du verkar ju vara ganska insatt iaf, har du pluggat eller pluggar du till personalvetare? Vad tycker du om programmet? Svrt att f jobb efter examen?
Citera
2011-11-23, 00:23
Bannlyst
Hej tnkte bara frga hur bra man klara sig p G i alla mnen?
Citera
2011-11-23, 17:29
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constipation
Hej tnkte bara frga hur bra man klara sig p G i alla mnen?

betyg frn var? Gymnasiet? PA-programmet?
Citera
2011-11-24, 15:06
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyrabbit
Kommer inte in p programmet i Gteborg d det krvs 1.4 HP, jag ligger p 1.0..
Dremot verkar ju rebro haft 0.8 HP frra ret s kan eventuellt bli att flytta dit fr personalvetarprogrammet.

Du verkar ju vara ganska insatt iaf, har du pluggat eller pluggar du till personalvetare? Vad tycker du om programmet? Svrt att f jobb efter examen?

Se om du kan lsa bara kurserna. Du behver ju inte lsa p programmet. P min tid var det bara en garanti fr att man skulle f lsa de kurser man valde via PA-programmet det gick ju att ska alla kurser fristende ocks.
Citera
2011-11-26, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoolaBaduula
betyg frn var? Gymnasiet? PA-programmet?

PA-programmet. blir det svrt att hitta jobb efter utbildningen?
Citera
2011-12-01, 21:18
Medlem
elmisss avatar
Ngon som kan svara p hur attraktiv man r p arbetsmarknaden efter PA-utbildningen p Gvle universitet?
Kollade nys igenom kurserna, och det lter som kurser som kan intressera mig! Men om en Gvle-utbildning inte skulle vara s attraktiv s blir det att ska PA i Linkping och sedan rebro.
(Grejen r den att jag vill ha en PA-utbildning med beteendevetenskapligt huvudomrde, s drfr frsvinner alternativ som t.ex. Karlstad)
Citera
2011-12-03, 23:15
Medlem
rappos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Ngon som kan svara p hur attraktiv man r p arbetsmarknaden efter PA-utbildningen p Gvle universitet?
Kollade nys igenom kurserna, och det lter som kurser som kan intressera mig! Men om en Gvle-utbildning inte skulle vara s attraktiv s blir det att ska PA i Linkping och sedan rebro.
(Grejen r den att jag vill ha en PA-utbildning med beteendevetenskapligt huvudomrde, s drfr frsvinner alternativ som t.ex. Karlstad)

Vad jag tror, s kommer frmodligen inte arbetsgivaren kolla p s mycket var ifrn du har din examen, mer att du har ngon examen. Dem skriver t ex inte i en arbetsanskan: "Letar efter en som tagit examen frn PA-programmet i Uppsala".
Om du ftt examen ska du vara njd.
Mnga fbare sger att man ska hlla sig till de etablerade lrostena, men nr det gller PA s spelar det frmodligen inte ngon strre roll.
Citera
2011-12-04, 17:12
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappo
Vad jag tror, s kommer frmodligen inte arbetsgivaren kolla p s mycket var ifrn du har din examen, mer att du har ngon examen. Dem skriver t ex inte i en arbetsanskan: "Letar efter en som tagit examen frn PA-programmet i Uppsala".
Om du ftt examen ska du vara njd.
Mnga fbare sger att man ska hlla sig till de etablerade lrostena, men nr det gller PA s spelar det frmodligen inte ngon strre roll.
Haha, nej det har du ju rtt i frsts, fr det skulle ju lta lite mysko!
Jo, det har man ju sett lite hr och var p FB, det var drfr jag var tvungen att frga! Men du har troligtvis helt rtt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in