Vad kul det r att ha kommit in p personal, organisation och ledarskap. Ska flytta frn sthlm p mndag och frska hinna med att registrera mig. Sen brjar kurserna p onsdag har jag fr mig. Har nnu inte hunnit skaffa ngra bcker men har tnkt att skaffa dem p mndag eller tisdag, frhoppningsvis kan jag kpa bckerna direkt och slipper bestlla dem frn ntet. Vill inte frlora vrdefull pluggtid genom att g och vnta p att bckerna ska komma.
Tycker det knns klockrent med de olika mnerna, socialpsykologi, organisation, administration m.m.
Har lst en del teologi innan, bland annat religionspsykologi, s knns som det kan funka bra med socialpsykologin ( fast tror det hr blir roligare, mer "kta" p ngot stt).
lite nervs fr kurser som handlar om datorprogram och snt dr, men inser att det frmodligen r vldigt viktigt att kunna som personalvetare. Knns lttare att motivera sig om jag frstr varfr jag behver kunna ngot ( nr jag lste teologi var det mycket teorier men ja som man inte anvnde ngonting ute i svenska kyrkan nd, kndes rtt trttsamt efter ett tag).
Jag vill i framtiden arbeta som just personalvetare och vem vet om 10-15 r kanske man kan bli personalchef
Intresserad av arbetsmarknadspolitik med, s kan nog vara intressant lsa lite juridik p omrdet.
Angende att man lser en del socialpsykologi, kan man f jobb som socionom eller senare socialchef med, med en sn hr utbildning? ( med mycket erfarenhet sklart).
Tnkt mest om man skulle vilja prova ngot annat ngon gng eller om arbetsmarknaden skulle vara trg
Men ja det hr r nog en jtte bra utbildning och meriterande.
Vad fr slags mnniskor r det generellt som pluggar till personalvetare?
Ju mer jag tnker p det, desto mer rtt knns det med den hr nystarten, knns lite spnnande. Hoppas att det ska g bra.
Ni som har/eller pluggar hur ser era erfarenheter ut kring studierna, vad var svrast, enklast, var det roligt, trkigt?
Hur har det gtt sen ni gick ut programet?