2006-11-21, 05:38
Medlem
boogeys avatar
Plockgodis som kostade per bit var hyfsat levande ganska sent in på 80-talet. Född 84 och köpte plockgodis på det viset, givetvis bara en gång varje helg.

Ett godis som inte verkar finnas kvar som satt starka spår är något jag hittade på en marknad en gång. Bestod av ett provrör med vitt pulver i som man sög i sig med ett litet rör. Det hamnade i lokaltidningen och sen såg jag inte till det mer. Inte för att jag känner till många droger i form av pulver som folk brukar sörpla i sig ur provrör och kan inte heller tänka mig att det skulle ha blivit någon starkt bidragande faktor till ökad tung narkomani om det fått vara kvar, men jag undrar fortfarande ibland lite vad de tänkte när det godiset kom till...
Citera
2006-11-21, 17:49
Medlem
8222s avatar
Fråga kolon, finns de där tablettaksarna (Palle Kuling?) med röda och gröna små tablett kvar?
Citera
2006-11-22, 00:00
Medlem
eastwoods avatar
En romb-formad salt lakritsbit med hål i mitten.
Har för mig att vi av ngn märklig anledning kallade dem för skosulor...
Citera
2006-11-22, 00:47
Medlem
En fruktpizzas avatar
?????????????????????????????

Jag måste ha guldtoblerone NU!!! Bor i Göteborg och vill hitta ett ställe att köpa ett gäng GULDTOBLERONE!!!

Tack på förhand!
Citera
2006-11-22, 01:00
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barcelona
Endel goda tablettaskar som försvunnit. Bl a lakristssmurfar, saltisol, salmiak. Sen minns jag att jag hos dagmamman ibland fick en chokladkaka. Från disney eller nåt, för det var mjölkchoklad med en disneyfigur i vit choklad Någon mer som minns dom?

de ja man åt det bruna sen det vita
Citera
2006-11-22, 09:31
Medlem
Tjingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Jag måste ha guldtoblerone NU!!! Bor i Göteborg och vill hitta ett ställe att köpa ett gäng GULDTOBLERONE!!!

Tack på förhand!

Det var ju värst..

Jag ska tura i morgon kväll.
Tänkte själv köpa ett gäng Stooora Guldiga Toblerone.. ..
De är inte bara fina, de är gooooda oxå..
Citera
2006-11-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
de ja man åt det bruna sen det vita

Nu fattar jag varför jag fick för mig att de var bruna

Någon: Ja Palle Kuling finns kvar!
Citera
2006-11-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pacha
Jag minns en godis som jag alltid åt när jag var i stallet som liten. Den hette BIGFOOT och var en grön mindre fot liknande godis med större stortå på. Den smakade så himla gott, typ tuttifrutti/päron smak och va så jäklans god. Tyvärr finns dom inte mer (tror jag)
MEN därimot har Ica nåt liknande i deras lösgodis sortiment. Fast dom ser ut som katter och är både gröna o gula...
Men dom gröna smakar NÄSTAN som gammla bigfoot, men bara nästan...

Jag undrar om man nånsin kommer få smaka på bigfoots igen

Bigfoot hade en äppelsmak. Det fanns ett tag ett substitut som hetter just "gröna äpplen" och som tillverkades i samma "material" som bigfoot, fast i formen av små gröna äppelliknande saker. Tyvärr har också de försvunnit och nu finns bara minnet kvar. Det närmsta man kan komma tror jag är de gröna bitarna i en gott och blandatpåse. Suger man på dem kommer man rätt nära förutom att syrligheten saknas.

Annars saknar jag Tyrkisk Peber's syrliga frukt-variant. I den ljusblå påsen. De försvann för kanske ett halvår sedan och jag håller på att bli galen. De orange bitarna smakade melon och var så sjukt goda. Istället har de nån Bonfire-variant i lila påse med godis som tycks komma från nån tredjehandssortering hos nåt ukrainskt godisföretag som gör godis på gammalt sovjetiskt stridsvagnsbränsle.
Citera
2006-11-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vricklund
Mm, jag minns hur man tog alla i munnen på samma gång. Gott

De finns på Netto. Vuxenlakrits heter de.
Citera
2006-11-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronto
De finns på Netto. Vuxenlakrits heter de.

Tack.

Jag saknar också TP syrliga frukter eller vad de hette. Min favorit var de med kiwismak.
Citera
2006-11-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8222
Fråga kolon, finns de där tablettaksarna (Palle Kuling?) med röda och gröna små tablett kvar?

checka in palle kulings lördagsgodis-påse vetja.
(men tycker själv att allt smakar snusk där i påsen... )
Citera
2006-11-22, 23:21
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastwood
En romb-formad salt lakritsbit med hål i mitten.
Har för mig att vi av ngn märklig anledning kallade dem för skosulor...
Haha! Min första snattning! I kiosken vid badet vi mest höll till på i hemstan. Gubben hade inte nån koll alls och de där skosulorna låg längst fram. Älskar lakrits. De tog lång tid att äta upp, man gnagde en bit i taget runt hålet i mitten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in