Citat:
Ursprungligen postat av Pacha
Jag minns en godis som jag alltid åt när jag var i stallet som liten. Den hette BIGFOOT och var en grön mindre fot liknande godis med större stortå på. Den smakade så himla gott, typ tuttifrutti/päron smak och va så jäklans god. Tyvärr finns dom inte mer (tror jag)
MEN därimot har Ica nåt liknande i deras lösgodis sortiment. Fast dom ser ut som katter och är både gröna o gula...
Men dom gröna smakar NÄSTAN som gammla bigfoot, men bara nästan...
Jag undrar om man nånsin kommer få smaka på bigfoots igen

Bigfoot hade en äppelsmak. Det fanns ett tag ett substitut som hetter just "gröna äpplen" och som tillverkades i samma "material" som bigfoot, fast i formen av små gröna äppelliknande saker. Tyvärr har också de försvunnit och nu finns bara minnet kvar. Det närmsta man kan komma tror jag är de gröna bitarna i en gott och blandatpåse. Suger man på dem kommer man rätt nära förutom att syrligheten saknas.
Annars saknar jag Tyrkisk Peber's syrliga frukt-variant. I den ljusblå påsen. De försvann för kanske ett halvår sedan och jag håller på att bli galen. De orange bitarna smakade melon och var så sjukt goda. Istället har de nån Bonfire-variant i lila påse med godis som tycks komma från nån tredjehandssortering hos nåt ukrainskt godisföretag som gör godis på gammalt sovjetiskt stridsvagnsbränsle.