2008-06-11, 01:49
Medlem
Psyko Dads avatar
Saknar verkligen de små chokladkakorna som innehöll ngn mintcrispsmet. De var silverfärgade med ngn blomma på. Åt dem jämt. Varför tog de bort dem?
Citera
2008-06-11, 11:01
Medlem
#1 Pyrotechnicss avatar
Nickel
Armens chokladkakor

Popspopcorn (?) Det var iaf popcorn med chockladöverdrag, såldes i blåvita påsar om jag inte minns fel.
Citera
2008-06-15, 20:52
Medlem
thenewnjures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Damn! Jag trodde jag var den ende i hela världen som tyckte Cloettas kexchoklad smakade mycket bättre med aluminiumfoliet!

Jag tror du skulle gilla kexchokladen ännu mer om du tog av folien.

mvh tnn
Citera
2008-06-15, 23:31
Medlem
niclasnjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Trycka in en näve färskt zig zag i munnen *gaaah*.

De små röda papphusen som brukade komma lagom till jul. Kunde kolla hur länge som helst på bilderna, fina motiv. Bland annat en liten snorunge som kastade snöboll.

Zig zag finns kvar såg det senast igår på ICA-Stop Täby!!! Likaså Salmiak finns på samma ställe.
Däremot minns jag Fix och Foxi tuggummi med serie i.
Citera
2008-06-16, 00:00
Medlem
DIEXELs avatar
MARABOU COCOS!?

Katastrof att Marabou tog bort dom...
Citera
2008-10-03, 14:50
Medlem
tepss avatar
tjenare tjenare god dagens !
ehm.. kom ihåg att det var nån för ett tag sen som delade min uppfattning om att salt och vinäger chips är nått av det puligaste som tillverkats.
har tyvärr inte sett dom på ett jävla tag då dom flopppade sist estrella tillverkade dom.
men nu till min glada förvåning så såg jag dom i affären idag och var ju bara tvungen att köpa en posse.
http://i35.tinypic.com/24cduf7.jpg

nån mer som saknat dessa ljuvliga ting?
Citera
2008-10-04, 02:13
Medlem
Cineastens avatar
När jag var barn på det glada 80-talet fanns det hårda lakritskarameller som föreställde hundar. Eller rättare sagt vanskapta hundar. Jag tyckte mig aldrig kunna se några riktiga framben på de stackarna. Hur som helst var de svarta på ena sidan och vita på den andra och väldigt goda. Inte så salta, mer salmiaksmak i stil med de blå fiskarna/Spickesill som fanns tidigare. De spickesillar som säljs nu smakar inte riktigt lika gott tycker jag.

Det fanns dessutom stora, hårda salta kuddar som jag tyckte mycket om. Periodvis såldes de en och en i plastförpackning för 1 krona.
Citera
2008-10-04, 13:09
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det fanns dessutom stora, hårda salta kuddar som jag tyckte mycket om. Periodvis såldes de en och en i plastförpackning för 1 krona.

Vad för kuddar?
Vilket årtioende var detta?
Låter väldans gott.
Citera
2008-10-04, 16:24
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten

Patroner kallades dom! Fanns i en sur variant också
Citera
2008-10-04, 16:30
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Patroner kallades dom! Fanns i en sur variant också
finns kvar.
Citera
2008-10-04, 19:08
Medlem
gosns avatar
Jag saknar lakritsklubban med dippulver som man fick med fantomenpåsen
Citera
2008-10-04, 19:11
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teps
tjenare tjenare god dagens !
ehm.. kom ihåg att det var nån för ett tag sen som delade min uppfattning om att salt och vinäger chips är nått av det puligaste som tillverkats.
har tyvärr inte sett dom på ett jävla tag då dom flopppade sist estrella tillverkade dom.
men nu till min glada förvåning så såg jag dom i affären idag och var ju bara tvungen att köpa en posse.
http://i35.tinypic.com/24cduf7.jpg

nån mer som saknat dessa ljuvliga ting?

vilken affär hittade du dom i? älskar dom chipsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in