2006-12-17, 01:10
Medlem
anakata2s avatar
Solero Ice saknar jag som FAN! Hade för vana att alltid handla en sådan på väg till jobbet i Mexiko. 6 pesos har jag för mig de kostade i början, för att sedan höjas till 8. Kanske finns kvar där fortfarande?
Citera
2006-12-17, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotallyWicked
Jag har bara sett Hubba Bubba i röda och gröna paket de senaste åren. Jag saknar det blå, det som smakade lakrits. Jag saknar också reklamserien om Hubba och Bubba, som bekämpade olika "skurkar" genom att duellera genom att blåsa tuggummibubblor.

http://www.mrfrumpy.com/art%20prints...nverted%5D.gif

Å sköna 80-tal var är du nu??
Citera
2006-12-17, 09:35
Medlem
Tjohildas avatar
Både Pez och silverkuddar hittade jag i lösvikt i en godisaffär i fältöversten igår!!! Pez i de där små paketen med 5-6 i varje, och i flera smaker än citron.
Citera
2006-12-17, 09:48
Medlem
Trollishs avatar
BonBon.
Citera
2006-12-17, 11:06
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Jag saknar chokladet "tre musketörer"
Citera
2006-12-17, 13:42
Medlem
boo!s avatar
Härlig tråd! Massor av gamla godingar, man nästan känner smaken av dem .

Jag har en svår nöt att knäcka här, ett godis jag funderat på i flera år vad det hette och vart det tog vägen.
Jag tror det fanns mellan 89-91 och namnet var något med "fire". Formen var som en kula ca 1.5cm - 2cm i diameter och brunröd till färgen.

Förstnär man stoppade dem i munnen var de söta och hade en bismak av något som inte var så gott. Men efter nån minut så kom man till nästa lager och det smakade kanel! Massor av kanel, det blev så starkt att det nästan var outhärdligt.

Dessa godis missbrukade man tills de en dag bara försvann . Har aldrig ätit starkare godis än dessa kanelbomber. Brukar numer stå och leta efter dem i välsorterade godisbutiker men hittils utan att lyckas. Min teori är att de kan finnas att få tag på i USA då de är galna i kanelgodis där (BigRed t ex)
Citera
2006-12-17, 15:22
Bannlyst
Det var tråkigt att Candelia sålde sig. Dom hade finare logo än Cloetta.
Citera
2006-12-17, 18:19
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Dumleklubba finns dom kvar?

Dumleklubborna finns kvar.
Både vanliga och med lakritssmak.
Citera
2006-12-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Dumleklubborna finns kvar.
Både vanliga och med lakritssmak.

OK.
Citera
2006-12-21, 03:28
Medlem
I början av 90 talet fanns det 3 liters Coca Cola flaskor.

Någon mer som minns dom?
Citera
2006-12-21, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ready4Whatever
Det var tråkigt att Candelia sålde sig. Dom hade finare logo än Cloetta.
Och godare choklad
Citera
2006-12-28, 03:40
Medlem
Jag saknar de första sura colanapparna som tillverkades av Malaco. De var segare i konsistensen och var överhuvudtaget mycket tuffare mot munnen, man var alltid en smula trasig efter att ha tryck i sig en påse.

Dagens sura colanappar som man hittar på ICA och Konsum är mjukare och har även en annan form, dagens nappar är aningen längre och har en tjock bulb strax innan ringen.

Någon som mer som kommer ihåg orginalet och som kanske vet var de går att få tag på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in