2009-05-18, 16:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Hur är det med klassikern Peps mintkulor? Fanns i påse förr i tiden..
Citera
2009-05-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Jag åt dom för en vecka sedan! Köpte dom i något godishus i Kristinehamn.

Hmm.. bor i Karlskoga och min far jobbar Kristinehamn. Har släkt där också. Får skicka folk på jakt helt enkelt. Inte svårt att ta sig dit heller. Har letat igenom varenda affär i kga snart utan resultat. Inte ens Godishuset hade dem sist!!
Citera
2009-05-18, 16:26
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigelin
Hmm.. bor i Karlskoga och min far jobbar Kristinehamn. Har släkt där också. Får skicka folk på jakt helt enkelt. Inte svårt att ta sig dit heller. Har letat igenom varenda affär i kga snart utan resultat. Inte ens Godishuset hade dem sist!!
Jaha, nej Karlskoga har inte de heller. Har du kollat Nöjesfabriken? Inte för att jag tror att de har några, har hittills bara sett rosa och blåa där. Men Karamellagret i Kristinehamn ska ha dom, det hade de som sagt sist jag var där.
Citera
2009-05-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hur är det med klassikern Peps mintkulor? Fanns i påse förr i tiden..

Är det de med överdrag i olika färger och sedan choklad och sist mint i mitten?
Citera
2009-05-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Jaha, nej Karlskoga har inte de heller. Har du kollat Nöjesfabriken? Inte för att jag tror att de har några, har hittills bara sett rosa och blåa där. Men Karamellagret i Kristinehamn ska ha dom, det hade de som sagt sist jag var där.

Okey. Nej jag tror inte att Nöjesfabriken har dem. Får skicka pappa till affären i kr-hamn istället. Tackar för tipset
Citera
2009-05-18, 16:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Är det de med överdrag i olika färger och sedan choklad och sist mint i mitten?
Det kan du fethaja!
Citera
2009-05-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det kan du fethaja!

Tror jag såg dem i lösvikt i någon butik här i Karlskoga för ett tag sedan. Minns inte var och det kan ha varit något annat liknande också. Men de är goda kan jag hålla med om. Minns dem från barndomen.
Citera
2009-05-18, 17:02
Medlem
Jag minns Drakeld, det var som hård lakrits och så någon mjuk lakritsfyllning inuti. Jättegott.
Citera
2009-05-18, 17:35
Medlem
aeons avatar
Citat:
Tror jag såg dem i lösvikt i någon butik här i Karlskoga för ett tag sedan. Minns inte var och det kan ha varit något annat liknande också. Men de är goda kan jag hålla med om. Minns dem från barndomen.

Lösvikt??!! Anfäkta och anamma! Dom ska vara i påse
Citera
2009-05-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Jag saknar de gamla Ahlgrens bilar innan de ändrade i receptet, alltså tiden då man kunde känna skillnad på de olika färgerna (även om de påstod att alla smakade likadant)
Det är dina smaklökar som har havererat. Det är smakskillnader på färgerna.
Citera
2009-05-19, 12:43
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Jag har en hel lista jag inte sett på jättelänge. Saknar det mesta grymt mycket. Man har många gamla goda minnen från dem. Någon av dem kanske finns kvar?

AKO fruktkola (saknar särskillt kolan i grönt papper eftersom jag är grymt förtjust i allt som smakar päron)

Päronbumlingarna, de gröna/turkosa.

Palle Kuling-påsen

Dennispåse fanns det också om jag inte minns fel. Med den där busiga killen.

Glassen Banana Joe. Helt underbar glass. Smälter fortfarande när jag tänker på den och minns smaken.

Monsterdricka? Smakade blå hallon tror jag. Man fick blå tunga efteråt. Spenderade många nyårsaftnar och andra tillställningar med den. MUMS!

Zigzag har jag inte heller sett på länge.

Flygande mattor? Var något segt geléliknande med något socker på iaf.

Hmm.. finns många många fler men det var några. Någon som sett någon av dem? Saknar dem som tusan

Flygande mattor finns fortfarande, min dotter sitter och smaskar på en sån just nu.

Sorry, nu kom jag på vilka du menade. Den jag trodde det var är en lång rosa platt sockrad godis som sedan är rullad. Finns i lösvikts godis hyllan på vissa butiker.
Senast redigerad av movieboy 2009-05-19 kl. 12:50.
Citera
2009-05-19, 13:13
Bannlyst
Citat:
Glassen Banana Joe. Helt underbar glass. Smälter fortfarande när jag tänker på den och minns smaken.

Jag älskade den glassen, minns fortfarande hur den smakar!
Finns den kvar någonstans alls att få tag i?
Minns att min syster och jag fick en sådan av min far vid en bensinmack för en herrans massa år sedan.. Vilka minnen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in