2006-11-17, 14:39
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleKalle
Det är ju alltid bra att bo nära en av spårvagnslinjerna så att man kan ta sig centralt smidigt.
Jag tycker personligen att hela Hisingen går fetbort,
är kollektivtrafiken så usel nu ?

innan jag började köra moped så gick de relativt snabbt att ta sej till dom olika stadsdelarna även från hisingen.
och bor man i kvillestan som jag så har man ju backaplan som granne och där går ju en jäkla massa olika busslinjer och spårvagnar.
Citera
2006-11-17, 16:11
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Det är ju alltid bra att bo nära en av spårvagnslinjerna så att man kan ta sig centralt smidigt.
Jag tycker personligen att hela Hisingen går fetbort, hellre Kortedala då.

Jag har bott i Göteborg de senaste 8 åren varav ca 5 runt Kville och Wieselgrensplatsen på Hisingen och tycker det var helt OK. Bra kommunikationer till stan, jag menar 3 spårvagnslinjer och flertalet bussar till stan på under 10 min (mycket mycket snabbare än från t.ex Frölunda), nackdelen är väl att det är lite tetigt folk som hänger och bor där men var är det inte det? Wieselgrensplatsen blev mycket, och då menar jag MYCKET bättre och lugnare när bolaget flyttade till Eriksberg.

Ett område som jag trivdes mycket bra i var Kallebäck trots att kommunikationerna var lite sisådär med 50-bussen och det inte finns (fanns?) nån affär i området. Cykelavstånd till stan, Delsjön runt knuten, tror inte jag såg en pundare där på över ett år och ICA Maxi på andra sidan motorvägen.
Citera
2006-11-17, 19:19
Medlem
BalleKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Jag har bott i Göteborg de senaste 8 åren varav ca 5 ....

ja det va ca 4 år sedan jag flyttade därifrån så....
Men jag bodde där i ca 4år också så jag lärde mig hitta rätt bra.
Då tyckte jag bara att hela Hisingen bara drälllde av blattar iaf.
Jag bodde i Kortedala och tyckte det var helt ok, i alla fall till att börja med.
Sedan började jag reta mig på allt pack på spårvagnen och till slut var det ohållbart, jag flyttade INNAN jag gav nån på käften.
De vänner jag har kvar i Gbg har numera hus och familj och bor i lite familjärare och betydligt lungnare områden.
Citera
2006-11-17, 19:32
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
De vänner jag har kvar i Gbg har numera hus och familj och bor i lite familjärare och betydligt lungnare områden.

Det är där jag hamnat också.....
Citera
2006-11-17, 19:54
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulingen

Olskroken har alltid känts lugnt när jag varit där och ligger centralt, även om det är på "fel sida" motorvägen. Se dock upp så att inte lägenheten är trafikstörd, finns mycket vägar och järnvägar i området som väsnas.

Kobbarnas väg med udda nummer är ganska trafikstört så det bör man undvika, fast vill man ha bolaget i samma hus så..

Järnvägen som väsnas är framförallt en gammal stålbro utan helsvetsade skenor. Detta skramlar väldigt och hörs i halva stan på nätterna. Denna bro skall snart bytas ut och då blir det tystare. Men motorvägen går inte göra något åt.
Citera
2006-11-28, 08:11
Medlem
svindyrs avatar
Hallå igen.

Efter diverse turer har det blivit så att jag inte kunde få lägenheten i Olskroken. Nu har jag istället blivit erbjuden en superb lägenhet som endast har två brister. Inflyttning och eventuellt område. Så jag vänder mig till er igen för att fråga hur dåligt detta område är:

Vi snackar 200 meter sydväst om Backateatern, vid Herkulesgatan och Vindragaregatan.

Jag har hört att det finns risk för att det är ganska sunkigt, många invandrare som ställer till det, men jag hade hoppats kunna få upplysningar av de mera insatta.
Citera
2006-11-28, 08:23
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindyr
Hallå igen.

Efter diverse turer har det blivit så att jag inte kunde få lägenheten i Olskroken. Nu har jag istället blivit erbjuden en superb lägenhet som endast har två brister. Inflyttning och eventuellt område. Så jag vänder mig till er igen för att fråga hur dåligt detta område är:

Vi snackar 200 meter sydväst om Backateatern, vid Herkulesgatan och Vindragaregatan.

Jag har hört att det finns risk för att det är ganska sunkigt, många invandrare som ställer till det, men jag hade hoppats kunna få upplysningar av de mera insatta.

Brämaregården är det du pratar om, och visserligen är det på Alkotraz, men just det området där skall vara ganska hyfsat med en del nyrenoverade och fräscha hus. Dock kan det ju vara trafikstört närmast leden, men mot Herkulesgatan bör det vara helt ok.

Inte speciellt långt till Vågmästarplatsen, så åker du kollektivt är du inne i stan på några minuter.
Citera
2006-11-28, 08:34
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:

läs inlägg nummer 6
bor själv i ett stort hus som bl.a ligger på vindragaregatan och är relativt lugnt här speciellt jämfört med förr.

ju närmre älven du hamnar ju mer kommer du höra tågen, jag bor en 150meter ifrån och dom hörs en del även hit om man har fönstren öppna men är en vanesak, sen väsnas ju bilarna på leden en del också men även det går att vänja sej till.
hamnar du norr om herkulesgatan så är det rätt lugnt.

efter att ha bott här i 3år nu så är jag i stort sett nöjd.
Citera
2006-11-28, 10:13
Medlem
svindyrs avatar
Gött mos....

Då ska jag fanimej tacka ja, så får vi se om jag går igenom den slutliga screeningen, och så får jag lösa den månad som jag inte kan flytta in på ett annat sätt..

Tack för tipsen.
Citera
2006-11-28, 10:16
Medlem
tjaboooos avatar
vad heter hyresvärden ?
Citera
2006-11-28, 10:30
Medlem
svindyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
vad heter hyresvärden ?

Vi snackar Wallenstam. Något du känner till?
Citera
2006-11-28, 21:31
Medlem
Dieselråttans avatar
Citat:
Vi snackar Wallenstam. Något du känner till?

Dom vet hur man tjänar pengar iallafall. Bättre hyresvärd än de kommunala alternativen tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in