Citat:
Ursprungligen postat av
soulreaper
Men det finns fortfarande tillräckligt stor mat-koppling för att alkohol och dryck bör ligga kvar där det gör. Diskussioner om apertif, vin, öl med mera är mer än berusning vilket hela drog-delen är inriktad på. Den dagen användare av droger börjar använda sig av valfri annan drog i annat än berusningssyfte i så pass stor grad att det blivit socialt/kulturellt accepterat är jag med på hur ni tänker. Jag föredrar den uppdelning som är nu även om alkohol naturligtvis är en drog så är inte droger det första jag tänker på när jag ska försöka välja vilket vin jag ska välja till dejten.
Därför har man två underforum om alkohol, ett i matdelen och ett i drogdelen.
Visst, det kommer hamna några trådstarter fel ibland. Men det sker ju även idag. Och idag så kastas de.. inte sällan med ett surt moderatorsmedellande, vilket gör att många diskussioner om alkoholens rus helt uteblir.
Moderatorerna i alkohol vägrar konsekvent att flytta trådar utan papperskorgar allt som på minsta vis berör berusning, de vill inte ens säga var sådana diskussioner skall tas utan säger bara att det inte ska vara där.
Man hänvisas till medicin för att diskutera baksmälla.. men inte diskuteras heroinavtändning i medicin.
Visst. Det finns ett underforum för övriga droger där diskussioner om alkohol borde kunna platsa.. men vafan. Det är ett av världens överlägset vanligaste rusmedel och det finns inte en vettig plats på flashback att diskutera detta? Det är fan pinsamt. Jag protesterade redan när diskussionen om att flytta alkohol från droger till mat dök upp och jag vidhåller att det är idioti att ha det som det är idag.
Vill du diskutera vilket vin som passar till gåslevern, ja då går du antagligen till matforumet.. vill man fråga hur packad man blir av att halsa en kvarting kronvodka eller om man vågar dricka ett par öl kvöllen innan man ska ta bilen.. ja kanske skulle behövas ett underforum om alkoholens ruseffekter.
Du skriver
Diskussioner om apertif, vin, öl med mera är mer än berusning och nej det är det inte, det är en
annan sak. Men framförallt så är det det enda som får diskuteras i dagens alkoholdel, diskussioner om alkoholens effekter är strikt förbjudna där. Så att säga att diskussionen är mer än bara berusning är ju inte riktigt korrekt.