Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Det interna regelverket för Alkohol och drycker påpekar för den osäkre...
https://www.flashback.org/t495405
...att berusningsrelaterade diskussioner inte är önskvärda. Med andra ord platsar inte trådar som handlar om hur man bäst och snabbast blir full på alkohol...oavsett hur man intar den.
Meningen med forumet är att diskutera vanlig alkoholkultur. Begreppet vanlig alkoholkultur är visserligen inte hugget i sten men intagande av alkohol i andra kroppsöppningar än via munnen faller rimligtvis bort.
En del trådar handlar om medicinska effekter och bakfylla och den typen av diskussioner förs i Medicin och hälsa.
Ja, och vad jag efterlyser är tydligare riktlinjer för VART diskussioner om alkoholens ruseffekter ska diskuteras.. eller är det ett ämne som inte är önskvärt på flashback.
Jag skulle helst se att det skapades ett underforum för alkohol under droger.
Man kan säkerligen diskutera alkohol under övriga droger, men det framgår inte helt tydligt vilket jag tror bidrar till att trådar om alkoholens effekter (felaktigt) hamnar i alkohol och dryck.
Ett förslag skulle vara att döpa om alkohol och dryck till dryck (om alkoholen i sig ändå inte får diskuteras i delforumet så spelar det väl ingen roll om drycken innehåller alkohol eller ej när den diskuteras) och att det under droger införs ett underforum för alkohol, alternativt att övriga droger döps om till alkohol och övriga droger.