2011-01-31, 20:50
Medlem
Krogarns avatar
Verkar vara lite delade meningar om huruvida de är lagliga eller inte men sak samma, hade planerat på att lägga en beställning ändå Och om jag förstått det rätt så behöver man inga sporsprutor för att få svamp ur dessa growkits så det lär inte bli några problem.
Kan knappt vänta tills jag har min egna lilla svampodling ståendes

Happy trippin
Citera
2011-01-31, 22:57
Medlem
growcans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
Som sjukling skrev så är Growboxar inte lagliga i Sverige för att det finns mycel i dessa som det är psilocybin/psilocin i vare sig dem är aktiverade eller ej. Dock så är det fullt lagligt med growkits som du har sporeprints till.
Sporsprutor kan vara lite problem då man inte får föra in sprutor i Sverige utan tillstånd. Dock så har jag aldrig hört om nån som fått sina sprutor beslagtagna så det ska vara lungt.

Men det finns inge mycel i dessa boxar fören man har aktiverat dom. Så de är fullt lagliga punk.
Dock kan de gå på förberedelse till narkotikatillverkning inget annat..
Citera
2011-01-31, 22:58
Medlem
growcans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krogarn
Verkar vara lite delade meningar om huruvida de är lagliga eller inte men sak samma, hade planerat på att lägga en beställning ändå Och om jag förstått det rätt så behöver man inga sporsprutor för att få svamp ur dessa growkits så det lär inte bli några problem.
Kan knappt vänta tills jag har min egna lilla svampodling ståendes

Happy trippin

Kör på ;D Återkom gärna hur det gick för dig
Citera
2011-01-31, 23:36
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growcan
Men det finns inge mycel i dessa boxar fören man har aktiverat dom. Så de är fullt lagliga punk.
Dock kan de gå på förberedelse till narkotikatillverkning inget annat..
HAHAHAHAHAHA! Vad kallar du allt vitt mycel i dessa boxar då? stoft?
Gå och lägg dig för fan!
Citera
2011-02-01, 16:28
Medlem
growcans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
HAHAHAHAHAHA! Vad kallar du allt vitt mycel i dessa boxar då? stoft?
Gå och lägg dig för fan!

En nära vän till mig har varit på rättegång för just detta och han blev frikänd så yttra dig inte ens.

- Då denna så kallade "Grow box" inte varit aktiverad och det narkotika klassade ämnet inte hunnit börja sprida respektive utveckla sig skall denna personen inte bli straffad då inget brott begåtts....

Likadant gäller cannabis. Ett cannabis frö är inte olagligt att inneha förens man planterat den i jord.
Citera
2011-02-01, 17:00
Medlem
Sjuklings avatar
Mycel finns i boxen vid köp.
Man odlar nämligen fram mycel på ett substrat (exempelvis ris) innan det läggs i boxen. När substratet är koloniserat av mycel läggs dessa i en caseing (alltså growboxen) tillsammans med en blandning av 50/50 jord och vermikulit.
Kort sagt så förbereds myclet i ett stadie innan själva growboxen blir komplett.
Citera
2011-02-06, 13:29
Medlem
pankys avatar
fråga: påverkas svampens potens iochmed att de växer snabbt eller blir stora och ståtliga? det jag undrar är alltså om en stor rackare som väger tex 50g färsk har samma potens som två 10g och två 15g tillsammans?
vet inte ens varför tanken kom upp i skallen men, fråga får man ju faktiskt göra.
Senast redigerad av panky 2011-02-06 kl. 14:07.
Citera
2011-02-06, 14:13
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panky
fråga: påverkas svampens potens iochmed att de växer snabbt eller blir stora och ståtliga? det jag undrar är alltså om en stor rackare som väger tex 50g färsk har samma potens som två 10g och två 15g tillsammans?
vet inte ens varför tanken kom upp i skallen men, fråga får man ju faktiskt göra.
Jag har hört att toppslätskivlingar har högre koncentration av aktiva ämnen när de är mindre (vilket ej ska förväxlas med att de mindre är mer potenta - bara mer potenta per viktenhet). Det känns inte omöjligt att detsamma skulle kunna gälla cubensis, men jag vågar inte lova att det är sant i något av fallen. Detta är bara något jag har hört och jag har inte själv erfarenhet av att trippar får olika styrka på samma mängd svamp beroende på svamparnas storlek.
Citera
2011-02-08, 10:39
Bannlyst
Vafan hur ska ni ha det? Är det olagligt eller inte med boxarna??

Åker till Amsterdam i april och undrar om man kan ta med en i bagaget utan komplikationer! Föredras skicka kanske?
Citera
2011-02-08, 18:00
Medlem
No_lifers avatar
Fick äntligen hem mitt growkit idag! Nu är nästa steg att fylla burken med vatten.. Borde jag koka vattnet innan för att få det så rent som möjligt? vilken temperatur skall vattnet ha när det åker i burken?
Citera
2011-02-08, 19:02
Medlem
Rackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Fick äntligen hem mitt growkit idag! Nu är nästa steg att fylla burken med vatten.. Borde jag koka vattnet innan för att få det så rent som möjligt? vilken temperatur skall vattnet ha när det åker i burken?

Ja koka vattnet och låt vattnet svalna helt innan du fyller lådan
Citera
2011-02-09, 13:34
Medlem
Bockstensmannens avatar
Är det rekommenderat att skaffa sig en våg till när man ska käka svampen? Eller funkar det att ta det på en höft? Har nämligen inte en aning i helvete hur till exempel 1g svamp ser ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in