2011-06-21, 01:55
Medlem
dawniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle21
Okaay så jag ska alltså fylla på med vatten och låta det stå i 12 timmar efter varje flush?

Jajjemen. Har hört att det är bäst att starta en flush rätt så direkt efter du plockat svamparna och inte vänta någon dag.
Citera
2011-06-21, 02:01
Medlem
Nice tack för all hjälp. ska beställa den imorgon
Citera
2011-06-21, 03:47
Medlem
dawniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle21
Nice tack för all hjälp. ska beställa den imorgon

rekommenderar https://www.flashback.org/t126056 om du har fler frågor.
Citera
2011-07-02, 18:50
Medlem
pingponglarss avatar
Ställe denna fråga tidigare i forumet men fick då ingen respons:

Om man beställer growbox från snabeln/azarius; kommer lådan i posten eller till närmsta postkontor?

Och kommer avi:et via sms eller brev?

Bor hemma å vill hålla det så stealth som möjligt från mina päron.

Peace
Citera
2011-07-02, 21:01
Medlem
Från elefanten kommer paketet direkt i brevlådan iaf.
Citera
2011-07-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deewo
Tänkte bara meddela er om att tullen klippte mitt growkt från fanten nu senast. Så då var mitt namn kört då eeeeeeeeh.

Hur vet jag att tullen tog mitt growk? Jo för att asen öppnat mitt paket och plockat ut growktet och skickat vidare div ovärda småprylar som jag också beställde, samt tejpat ihop paketet med deras fula tejp.

Var väll dock på tiden antar jag då jag fått igenom en hel hög kits genom åren

hur blir de nu då? funderar på ett kit men pallar ju inte me samtal från tull lr polis!
Citera
2011-07-07, 23:54
Medlem
lugna ner digs avatar
Lugnt om man slänger in den i ett ett mörkt förråd eller måste den stå hyfsat ljust?
Citera
2011-07-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Lugnt om man slänger in den i ett ett mörkt förråd eller måste den stå hyfsat ljust?

Rekommenderat är att den ska stå i indirekt dagsljus under growth. Jag är ganska säker på att den växer sämre och långsammare om den står i mörker 24/7. Det har iaf jag erfarit.

/CC
Citera
2011-07-08, 12:58
Medlem
krekets avatar
Är det nån som fått fram sina grow boxes på senare tid. Beställde en i vintras och den har inte kommit än. Gissar på att tullen har tagit hand om den.
Citera
2011-07-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Alla är av samma sort - cubensis. De olika namnen är ett säljknep, även om de kan ha en mindre egen karaktär. Jag rekommenderar Colombian men främst Golden Teacher!
Skitsnack, det är stor skillnad.

http://forums.mycotopia.net/photo-gallery/48612-psilocybe-cubensis-13-strains.html
Helt olika svampar ju.
Citera
2011-07-08, 23:05
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Den behöver inte mycket ljus, men om du ska ställa din box i ett förråd så bör du åtminstone ha en lampa tänd där några timmar om dygnet. Om svamparna får lite ljus emellanåt så växer större andel av dem åt rätt håll, medan en growbox i totalt mörker oftare får "underjordiska svampar" vilket medför krångel vid skörd.
Citera
2011-07-09, 00:56
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryCocaine
Rekommenderat är att den ska stå i indirekt dagsljus under growth. Jag är ganska säker på att den växer sämre och långsammare om den står i mörker 24/7. Det har iaf jag erfarit.

/CC

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Den behöver inte mycket ljus, men om du ska ställa din box i ett förråd så bör du åtminstone ha en lampa tänd där några timmar om dygnet. Om svamparna får lite ljus emellanåt så växer större andel av dem åt rätt håll, medan en growbox i totalt mörker oftare får "underjordiska svampar" vilket medför krångel vid skörd.

Tack för svaren. Jag sätter den helt öppet istället och hoppas på att jag inte få besök.

En fråga till! Kan man skörda för sent? Jag vill ju inte skörda för tidigt för då blir det ju kanske för liten skörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in