2013-05-15, 19:24
Medlem
k4shwaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttStortSvin
Att de växer förbannat jävla fort. Två av mina är nog färdiga för skörd imorgon, och resten någon dag efter.
Ett litet tip, hela skörden ska plockas samtidigt (försiktigt), annars blir det nog lite problematiskt med att få igång en regelbunden bra flush. 2-3 flushen är ju tydligen de bästa.

Det jag oroar mig för är att jag inte har något element/värmekälla att ställa den brevid. Temperaturen i rummet är väl 19-20 grader, men den står i en svart väska, i en yllemössa, allt för att behålla värmen

Min yta i growboxen ser inte våt nog ut. Det finns lite vattendroppar på insidan av påsen, men de rinner ju bara ner, utmed de yttre kanterna på growboxen. Bör jag vattna/spraya? Kan jag göra med vanligt vatten?
Citera
2013-05-15, 22:50
Medlem
Startade en box i morse, har lite kondens i påsen men inga mängder... öka värmen, hälla lite vatten i botten eller låta den va som den är?

Tacksam för tips!
Citera
2013-05-16, 10:04
Medlem
Truffs avatar
Går det beställa lådor fr Elefanten eller Az..... med VISA kort ?
Citera
2013-05-16, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truff
Går det beställa lådor fr Elefanten eller Az..... med VISA kort ?

Elefanten kör paypal, dom har riktigt snabb leveranstid också. Har tre kit igång nu med Cubensis Mazatapec därifrån. Väldigt visuella och skeva Käkade iofs 7,5 g torkat hehe..
Citera
2013-05-16, 14:39
Medlem
EttStortSvins avatar
Nu börjar det närma sig skörd, men jag har märkt att mina svampar inte får någon tunn hinna som sitter fast i stammen och huvudet, och folk brukar ju säga att man ska skörda när denna hinna spricker. Hattarna har liksom börjat veckla ut sig utan någon hinna under dem. Man ser ju denna hinna i alla time lapse videor på Youtube, men mina verkar inte ha någon sådan. Tror ni att detta är något som tyder på en dålig kvalité på svamparna, eller tror ni att mina duger ändå?
Citera
2013-05-17, 22:53
Medlem
Jag tänkte köpa ett RTG-kit från az, och undrar om man får hem paketet i brevlådan eller måste hämta det på posten. är det föresten bättre att tex använda ett annat namn in case att det fastnar i tullen?
Citera
2013-05-18, 11:32
Medlem
k4shwaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growmate
Jag tänkte köpa ett RTG-kit från az, och undrar om man får hem paketet i brevlådan eller måste hämta det på posten. är det föresten bättre att tex använda ett annat namn in case att det fastnar i tullen?
Det kommer till närmaste postombud för uthämtning, så att använda falskt namn funkar inte.
Citera
2013-05-18, 12:18
Medlem
Jösses, det växer ju blygt räknat hela 47 svampar i min boxjävel bara första flushen o: Jag som var glad över hur många det blev när de första 17 stycken dök upp Azarius <3
Citera
2013-05-23, 09:47
Medlem
Truffs avatar
3 lådor beställa i tisdags...

Hoppas att jag hinner avnjuta en del av första flushen till midsommarn
Citera
2013-05-23, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Froflmao
Jösses, det växer ju blygt räknat hela 47 svampar i min boxjävel bara första flushen o: Jag som var glad över hur många det blev när de första 17 stycken dök upp Azarius <3
Vilken box har du? Vilken flush är det? Kan du inte posta en bild?

Citat:
Ursprungligen postat av Truff
3 lådor beställa i tisdags...

Hoppas att jag hinner avnjuta en del av första flushen till midsommarn
Det lär du nog hinna, men tre stycken, oj, är du inte rädd för att ett sånt stort paket hade fastnat enkelt i tullen? Eller vilken/vilka lådor köpte du?
Citera
2013-05-23, 17:04
Bannlyst
Citat:
Det lär du nog hinna, men tre stycken, oj, är du inte rädd för att ett sånt stort paket hade fastnat enkelt i tullen? Eller vilken/vilka lådor köpte du?

Beställde så mycket från Elephantos, Holland, det var oöppnat
Citera
2013-05-23, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av odlarne
Beställde så mycket från Elephantos, Holland, det var oöppnat
Sånt är så jävla skumt. Asså bryr sig inte tullen alls eller? Mina growkits har ju själv gått igenom, och allt verkar så oerhört luddigt om man vågar fortsätta beställa eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in