2008-09-21, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JointOfStyx
kan man få lite tips på lämpliga sidor att beställa ifrån? gärna av egen erfarenhet med frakttid osv.
www.elephantos.com
www.azarius.net

Sök på Growbox på google
Citera
2008-09-21, 12:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psynon
Jag har letat lite på elefanten men hittar inte inte någon growbox, har dom slutat sålt eller kollar jag bara fel?
Det är du som kollar fel, sidan har en sökruta också som kanske kan va till hjälp.
Citera
2008-09-21, 14:27
Avslutad
Flyttar till Drogodling...
Citera
2008-09-22, 21:13
Medlem
sventumbas avatar
Finns det ingen möjlighet att få tag på en growbox inrikes?? Var väl nån RC-shop i Sverige som hade dem förut i alla fall...?

Here we go; PM much appreciated.
Citera
2008-09-24, 01:24
Medlem
Psynons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det är du som kollar fel, sidan har en sökruta också som kanske kan va till hjälp.
Jag såg den men dum som jag är sökte jag på growbox
Citera
2008-09-28, 22:47
Medlem
Undra om man skall slå till på snabeln, har ett perfekt spot bakom datorn, en lagom stor yta som värms upp av nätagget, brukar ibland värma fötterna där..
Citera
2008-10-27, 20:10
Medlem
jontens avatar
Skulle det inte gå att hindra svamparna från att växa på sidorna genom att sätta silvertejp ett varv runt lådan? Då får de bara ljus uppifrån och växer uppåt..?
Citera
2008-10-28, 06:47
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonten
Skulle det inte gå att hindra svamparna från att växa på sidorna genom att sätta silvertejp ett varv runt lådan? Då får de bara ljus uppifrån och växer uppåt..?

Är inte expert men om du tejpat så kanske inte det som ligger i mitteln ungefär börja växa eftersom ljuset inte går igenom jorden så långt.
Citera
2008-10-28, 07:04
Medlem
RoomMushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonten

Jo, det funkar alldeles utmärkt.
Citera
2008-10-31, 18:33
Medlem
FreeThinkers avatar
Beställde några growboxes från holland massa år sedan. Funkade bra för att känna på.
Rekomenderar varmt att ni skaffar en egen setup och bara köper sporer. Kommer bli helt självförsörjande efter ni fått ert första spore-print och kommer kunna köra 10-20 kakor åt gången ist för bara en sunkig kaka.
Lådorna ni köper online är typ inget annant än en låda substrat med sporer i värda typ 10kr (ja ni slipper tryckkoka era egna jars etc men det är en baggis)
Citera
2008-11-07, 08:26
Medlem
UnR33Ls avatar
hej! mina svampar växer lite konstigt märker jag har en standart newbie growbox från azarius.. efter 2 veckor så har jag bara 2 söta svampar som e typ 3cm långa :P vad kan va fel? lite ljus å temp är runt 2 i rummet
Citera
2008-11-13, 20:11
Medlem
aabesees avatar
Tänkte beställa growkit från elefanten ikväll, men vill helst inte kicka igång den förrän i början av januari. (Kan ju inte vänta så länge med att beställa i och med att det snart inte går att beställa svamp mer )

Hur riskfyllt är detta?

Ser att liknande fråga redan har ställts och i förbifart även delvis besvarats, men skulle vara väldigt tacksam för svar...
Senast redigerad av aabesee 2008-11-13 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in