2008-11-13, 21:17
Medlem
Lilabanans avatar
Nu blir jag lite orolig... Vissa säger att det är hög risk att growboxarna fastnar, andra säger att risken är minimal! Vet att det bara är att blåneka om man får brev eller samtal men jag har ju en annan rolig odling på vinden så det är inte så kul om farbror blå klampar in här med en husrannsakans order...
Dessutom blir det ju ett jävla tjafs hit och dit...

Det verkar som att väldigt få får sin growbox beslagtagen, men som sagt, vissa säger att man tar en stor risk! Går det att jämföra med att beställa cannabis-frön?
Citera
2008-11-17, 20:16
Medlem
Jag har en growkit och funderar på att utöka det så jag kan börja odla riktigt på egen hand.
Hur är det lättast att gå tillväga?
Citera
2008-11-17, 20:39
Medlem
Atteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReZMaN
Jag har en growkit och funderar på att utöka det så jag kan börja odla riktigt på egen hand.
Hur är det lättast att gå tillväga?

Antingen köper du sporprints och mer lådor etc. som behövs eller så tar du sporer ifrån dina odlade svampar..
Citera
2008-11-18, 01:00
Medlem
men att fixa sporprints verkar som en lätt del. det är väl mycket annat man måste förbereda och så eller?

En annan fråga:
Jag har mitt growkit i mitt rum, har alltid dörren stängd för att temperaturen inte ska sjunka. Jag har en 60 vatts lampa under en t-shirt strax framför kittet. Är detta bra? Det har börjat växa lite nu men det tog nästan 2 veckor..
Hur pass mycket ska man vädra? Nu vädrar jag inget typ. Temperaturen har jag hållit strax över 25 i snitt.
Citera
2008-11-18, 18:05
Medlem
Atteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReZMaN
men att fixa sporprints verkar som en lätt del. det är väl mycket annat man måste förbereda och så eller?

En annan fråga:
Jag har mitt growkit i mitt rum, har alltid dörren stängd för att temperaturen inte ska sjunka. Jag har en 60 vatts lampa under en t-shirt strax framför kittet. Är detta bra? Det har börjat växa lite nu men det tog nästan 2 veckor..
Hur pass mycket ska man vädra? Nu vädrar jag inget typ. Temperaturen har jag hållit strax över 25 i snitt.

Temperaturen ligger bra men du behöver inte använda så mycket ljus, vanligt solljus insläppt några timmar om dagen räcker.
Citera
2008-11-18, 19:28
Medlem
yordonyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aabesee
Tänkte beställa growkit från elefanten ikväll, men vill helst inte kicka igång den förrän i början av januari. (Kan ju inte vänta så länge med att beställa i och med att det snart inte går att beställa svamp mer )

Hur riskfyllt är detta?

Ser att liknande fråga redan har ställts och i förbifart även delvis besvarats, men skulle vara väldigt tacksam för svar...

Beställ ifrån http://www.magicmushrooms.org/shop/index.php De har ett STORT utbud och mycket tillbehör.
Citera
2008-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aabesee
Tänkte beställa growkit från elefanten ikväll, men vill helst inte kicka igång den förrän i början av januari. (Kan ju inte vänta så länge med att beställa i och med att det snart inte går att beställa svamp mer )

Hur riskfyllt är detta?

Ser att liknande fråga redan har ställts och i förbifart även delvis besvarats, men skulle vara väldigt tacksam för svar...

Jag är med nyfiken på detta. Kommer nog inte få ut alla flushar om jag beställer nu. Nån som vet mer?
Citera
2008-11-29, 11:28
Medlem
har fått ut 1 flush och på sidan står det att det tar cirka 9-10 dagar mellan varje skörd vilket inte alls verkar stämma, för den har stått i flera dagar och det har bara kommit några små små svampar. Vart är det mest optimala stället att ha svamparna stå? Jag har dom i en garderob med en lågenergilampa på några timmar per dag, dels för att få upp värmen och för att dom ska växa rakare. Hur har ni era står?
Citera
2008-12-05, 00:46
Medlem
har min ståendes i lägenheten bara, tempen ligger på run 22 grader, nu efter 16 dagar så har jag bara en liten svamp som växer, mycket märkligt tycker jag..får väl se om det ploppar upp någon fler, annars är det väl bara att starta igång 2:a flushen sen när den där ensamma stackars svampen är mogen
Citera
2008-12-05, 12:48
Medlem
EroC"s avatar
Har lite funderingar kring skörd av cubensis growbox. Jag har fått en ganska ojämnt växande flush med ca 5 svampar som jag snart bör plocka, ett gäng "mellanstora" svampar och några mycket små svampar som växer mot kanterna av plastlådan, dessa små svampar har inte nått över ytskiktet än. Hur löser jag detta på bästa sätt. Kommer dåliga saker att hända om jag skördar svamparna i ett par omgångar?
Tacksam för svar
Citera
2008-12-05, 14:33
Medlem
Lånar tråden lite om det är okay..Någon som har en länk till en guide för att odla upp growkittet från snabeln?? Tack för hjälpen
Citera
2008-12-05, 14:48
Medlem
EroC"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzted
Lånar tråden lite om det är okay..Någon som har en länk till en guide för att odla upp growkittet från snabeln?? Tack för hjälpen

Följ anvisningarna i den här filmen, det är samma instruktioner som elefanten hade till sina cubensis-growboxar
http://www.youtube.com/watch?v=OpyGjRKuvxk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in