2012-01-09, 22:40
Medlem
Riarrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus004
shit vilket resultat!
vad är det för svampar? och har du testat andra svampar?

jag har endast testat cubensis b+ köpt från azarius.
Om du har testat det möjligtvis, hur tror du det skiljer sig i potens, samt rus-mässigt?
och var beställde du den lådan förresten?

mvh

Har ingen aning om vad det är för svampar. Jag köpte lådan mest för kul av en bekant i Tyskland. Trodde det skulle vara betydligt mer svårodlat, jag är inte alls erfaren på den fronten.

Någon som har lite mer koll än jag som kan bedömma hur mycket jag kommer få ut i torkat?
En våg kanske är i sitt esse, lär nog bli svårt att ögonmåtta dem.
Citera
2012-01-12, 08:24
Medlem
Det är olika svar och snack om nya lagar. Men hur stor är chansen att åka dit om man beställer den här http://azarius.net/smartshop/magic-mushrooms/grow-kits/mushroom-grow-kit-ready-to-grow-cambodia/ ?
Citera
2012-01-12, 08:24
Medlem
Och om man åker fast, vad kan straffet bli?
Citera
2012-01-12, 18:54
Medlem
xstatics avatar
Vad jag förstår är det alltså olagligt nu för tiden?
Citera
2012-01-12, 20:47
Medlem
Ugglens avatar
Har nu fått hem min låda från elefanten.

Hur viktigt är det med handskar/handsprit?
Är det chill eller rekommenderas det att man använder det?
Citera
2012-01-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglen
Har nu fått hem min låda från elefanten.

Hur viktigt är det med handskar/handsprit?
Är det chill eller rekommenderas det att man använder det?

Köp en billig flaska handsprit, det är nog säkrast så. Hellre att vara på den säkra sidan än att allt kontamineras, eller hur?
Citera
2012-01-21, 14:08
Medlem
listigts avatar
Jag hade en growbox förut. På min andra flush så blev något fel och jag fick endast en gigantisk svamp. Jag skördade den och sen började direkt en till gigantisk svamp växa på samma ställe. Det växte små svampar runt om kring men inga som värda att plocka.

Finns det någon chans att dessa "supersvampar" sugit åt sig all näring och på så sätt blivit extra potenta? Ska förmodligen prova på dessa svampar inom en snar framtid, så skulle gärna vilja veta.
Citera
2012-01-26, 22:40
Medlem
Wuzzies avatar
Har inte hänt ett smack sen första flushen i december. :/

Tror mitt growkit är officiellt dött.
Citera
2012-02-01, 13:07
Medlem
shantes avatar
hur lång tid tog det för er att få hem growkit från azarius?
någon här som åkt dit?
Citera
2012-02-02, 12:34
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shante
hur lång tid tog det för er att få hem growkit från azarius?
någon här som åkt dit?

Säkert några. Men dom flesta nekar bara och kommer undan. Finns dock ett fall jag känner till där beställaren erkände och åtalades för förberedelse till narkotikabrott
Vet inte vad som hände senare, men gissar på lite böter ifall det bara handlade om någon enstaka box.
Citera
2012-02-07, 13:09
Medlem
Rackens avatar
Jag beställde två lådor innan helgen (torsdag) och fick hem dom idag. Och detta va från Azarius
Citera
2012-02-12, 13:29
Medlem
Xstars avatar
Hej,

Jag är lite orolig för min Elephantos Growbox så jag tänkte höra vad ni tycker. Jag följde instruktionerna till punkt och pricka, men det har gått 7 dagar och det står helt stilla. Boxen ser ut precis som den såg ut första dagen. Här är bilder:

http://i.imgur.com/teKFG.jpg
http://i.imgur.com/L3S2I.jpg

Som ni kan se finns det 2-3 ställen med mycelium, men dessa sprider sig inte utan står stilla. Är lite orolig över att jag hade för låg temperatur under den första flushen (kanske 20 grader eller under?) och att sporerna (som verkar finnas i remsan på locket) inte kunde spridat till substratet så bra under dessa omständigheter. Nu står boxen och njuter i behagliga 27,5 grader, men det händer inte så mkt som sagt.

Så, vad tror ni? Ser det normalt ut för 1 veckas inkubation? Och vad anser ni om att spraya vatten (med lite väteperoxid) för att återfukta efter att man luftat påsen lite? Jag vet att man egentligen (enligt instruktionerna) inte ska öppna plastpåsen alls, men enligt experterna på Shroomery är detta suboptimalt, för luftfiltret tillåter inte det gasutbyte som behövs för optimal tillväxt, och därför ska man öppna påsen varje dag, och då behöver man återfukta, därav sprayflaskan. Och väteperoxid för att bekämpa mögel - själva svampen ska vara motståndskraftig mot väteperoxid, vad jag förstår. Vad anser ni om detta?

Ha en bra dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in