2009-01-04, 17:57
Medlem
HasHBricKs avatar
Ingen av Cubensis-grejerna går att beställa från Elephantos, finns det inga alternativa sidor som ni kan tipsa om?
Citera
2009-01-04, 18:29
Medlem
Fula Gubbens avatar
Som jag skrev alldeles nyss så går det utmärkt att beställa Beginners Grow Kit med Cubensis Cambodian-sporer, den enda skillnaden mot den andra growboxen (som nu är "olaglig") är att man får pyssla lite mer i början.

I den andra svampodlingstråden i detta forum så finns ett antal inlägg från en användare som beställt just detta growkit nyligen från Pellefant, och nu dragit igång sin odling.

Hur många gånger behöver detta postas? Vilken del av informationen är det som är oklar?

- F.G
Citera
2009-01-04, 19:00
Medlem
Under omständigheter jag inte orkar förklara så stog mitt growkit för kallt under senare delen av "tillväxtperioden" så dom växte knappt nått och nu ser dom "torkade" ut och är "döda"... funkar dom ändå att trippa på?
Citera
2009-01-06, 12:55
Medlem
HasHBricKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Som jag skrev alldeles nyss så går det utmärkt att beställa Beginners Grow Kit med Cubensis Cambodian-sporer, den enda skillnaden mot den andra growboxen (som nu är "olaglig") är att man får pyssla lite mer i början.

I den andra svampodlingstråden i detta forum så finns ett antal inlägg från en användare som beställt just detta growkit nyligen från Pellefant, och nu dragit igång sin odling.

Hur många gånger behöver detta postas? Vilken del av informationen är det som är oklar?

- F.G

Nej det går som sagt inte. Testa själv att lägga det i korgen.
Citera
2009-01-06, 13:51
Medlem
fungerade inte. Däremot går ju Cubensis mushroom growkit att lägga i varukorgen nu
Citera
2009-01-06, 14:28
Medlem
HasHBricKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsansa
fungerade inte. Däremot går ju Cubensis mushroom growkit att lägga i varukorgen nu

Såg det, åtminstone om man är medlem. Blir nog att beställa en låda eller två då.
Citera
2009-01-06, 15:08
Bannlyst
hej, funderar på beginners grow kit, det jag undrar är att räcker dom där medföljande 250 rice flour till att fylla dom tre platslådorna som också medföljer?? undrar även om sporerna räcker till att ladda 3st lådor..
Citera
2009-01-06, 16:19
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasHBricK
Nej det går som sagt inte. Testa själv att lägga det i korgen.

Innan jag skrev inlägget ovan så testade jag just detta, alltså att lägga Beginners Growkit i varukorgen, och det funkade. Möjligt att Pellefant håller på att dribbla med growkiten för närvarande, så att statusen ändrar sig från en dag till en annan.

Gick in och testade nu, och Beginners Growkit är "Product Not Found" (så var det inte häromdagen), men Cubensis Growkit är förvisso tillgängligt igen. Goda nyheter, även om priset är lite högre än tidigare.

Min fjärde flush är på väg upp, ser ut att bli ett begränsat antal (8-9) stora rackare, precis som tredje flushen. Som jag skrev i den andra tråden kommer denna flush att pulvriseras, förpackas i 00-kapslar, och frysas in.

- F.G
Citera
2009-01-06, 17:28
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Innan jag skrev inlägget ovan så testade jag just detta, alltså att lägga Beginners Growkit i varukorgen, och det funkade. Möjligt att Pellefant håller på att dribbla med growkiten för närvarande, så att statusen ändrar sig från en dag till en annan.

Gick in och testade nu, och Beginners Growkit är "Product Not Found" (så var det inte häromdagen), men Cubensis Growkit är förvisso tillgängligt igen. Goda nyheter, även om priset är lite högre än tidigare.

Min fjärde flush är på väg upp, ser ut att bli ett begränsat antal (8-9) stora rackare, precis som tredje flushen. Som jag skrev i den andra tråden kommer denna flush att pulvriseras, förpackas i 00-kapslar, och frysas in.

- F.G

Den där lagen verkar vara rätt meningslös, de har t.o.m Mexicana A tryfflar till salu nu...
Citera
2009-01-07, 12:18
Medlem
HasHBricKs avatar
Citat:

- F.G

Det låter fint, hur mycket gram brukar man få per flush? Och hur mycket behöver man för en låg, mellan och hög dos?
Citera
2009-01-07, 12:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasHBricK
Det låter fint, hur mycket gram brukar man få per flush? Och hur mycket behöver man för en låg, mellan och hög dos?

Allt det här finns besvarat tidigare i tråden.

Det är ganska starka doningar (starkare än cubensis som växer "vilt"), så en normaldos skulle jag nog lägga på högst 15 gram. Ovana svampare bör nog starta med högst 10 g färskt.

- F.G
Citera
2009-01-07, 22:29
Medlem
HasHBricKs avatar
Citat:
Allt det här finns besvarat tidigare i tråden.

Det är ganska starka doningar (starkare än cubensis som växer "vilt"), så en normaldos skulle jag nog lägga på högst 15 gram. Ovana svampare bör nog starta med högst 10 g färskt.

- F.G

Så man torkar inte svamparna innan man käkar dom? Det är färsk vikt som gäller?

Och en fråga till. Äter man hela svampjäveln inklusive foten? Eller ska man knipsa av några centimeter längst ner på en skördad svamp?

Ursäkta mina jävla frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in