2007-08-14, 22:35
Bannlyst
Vill säga att det finns många här som gillar djurbråk lika mycket som människobråk och djur som kämpar om sin föda och är inspelad och omfrågad skall inte nån ta åt sig(riktad till ett vidrigt svin)
Naturens gång kan man inte motstå.
Citera
2007-08-14, 22:40
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLEDA
Vill säga att det finns många här som gillar djurbråk lika mycket som människobråk och djur som kämpar om sin föda och är inspelad och omfrågad skall inte nån ta åt sig(riktad till ett vidrigt svin)

Citat:
Citat:
Länka gärna även dogfight.Sugen på se pitbull vs rottweiler,dobberman etc etc.
.

Du säger emot dig själv, Naturens gång säger nog inte att Pitbull Vs Rottweiler skall slåss.

Sen så äter dem nog inte varandra om du undrade det... (min hund får hundmat, och där är fan ingen nermalen doberman)
Citera
2007-08-14, 22:41
Medlem
Citrals avatar
Citat:

Men en dogfight har väll ingenting med naturens gång att göra...
Citera
2007-08-14, 22:47
Medlem
cephs avatar
Jag tror inte att lejon och tigrar historiskt i naturen har slagits heller trots att de funnits i samma områden då tigern håller sig till skogen och lejonet på de öppnare ytorna. Dessutom är det inte vidare smart av endera part att gå in i en fight med ett annat stort djur då detta kan åsamka dem rejäla skador vilket gör det svårare att överleva sedan, oavsett vem som går segrande ur striden. Just därför många djur nöjer sig med att överrösta varann, flasha med de största hornen och liknande istället för att slåss.

Däremot vet jag att romarna underhöll sig med att titta på djurslagsmål med arter från alla världens hörn. Kan förstå det extrema underhållningsvärdet i det hela, det går ju inte att förneka... Men det är inte etiskt försvarbart i vilket fall. Att liknande grejer förekommer idag är sjuhelvetes tragiskt, typ tuppslagsmål, hundslagsmål m.m. Nu går det inte att jämföra med människor då vi förstår innebörden av och väljer att deltaga själva i kampsporter och annat av den sorten... Men tänk att slänga in två 4-åringar med skarpslipade knivar i en ring, ungefär så etiskt är det.
Fy fan för sånt folk.
Citera
2007-08-14, 23:10
Bannlyst
Citat:
Tiger Vs Lion
Vad tror ni vem kommer som segrare och gärna med er defination,
skulle vara snällt om nån kunde tipsa om länkar där man ser en fight mellan dessa bjässar men inte från YT då jag har gått igenom alla såna filmer och det bara är skit.
Det är faktiskt en ganska jämn match. Medan tigern är både större (cirka 50 kg) och starkare, är lejonet en mycket mer härdad fighter, och är mycket mer vältränad i närkamp med sina andra lejonbröder (lejon är trots allt flockdjur, tigern är en ensamvarg).

Så, det är 50/50. Det är inte helt omöjligt att tigern många gånger går segrande mot ett lejon, men bli inte förvånade om lejonet spöar tigern också då och då. Lejonet är trots allt kungen i djungeln.
Citera
2007-08-14, 23:13
Medlem
Jag skulle gissat på att tigern vinner
Citera
2007-08-14, 23:19
Medlem
xallos avatar
Eller så korsar man dem och får en Liger, denna kisse käkar isbjörnar till frukost!
Notera att kissen på bilden väger ett halvt ton redan, trots att den inte är fullvuxen!

http://www.vet.upenn.edu/schoolresou...ages/liger.jpg
Citera
2007-08-14, 23:33
Medlem
Med tanke på att en Isbjörn är det märktigaste rovdjuret på land så skulle det nog snarare vara tvärtom.
Citera
2007-08-15, 00:28
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Eller så korsar man dem och får en Liger, denna kisse käkar isbjörnar till frukost!
Notera att kissen på bilden väger ett halvt ton redan, trots att den inte är fullvuxen!

http://www.vet.upenn.edu/schoolresou...ages/liger.jpg

Jag tror inte att en liger tar en ibjörn då inget landdjur kan vinna mot en isbjörn.
Citera
2007-08-15, 00:45
Medlem
Citat:
Länka gärna även dogfight.Sugen på se pitbull vs rottweiler,dobberman etc etc.

Kolla här http://www.flashback.org/showthread.php?t=460050
Citera
2007-08-15, 00:52
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Jag tror inte att en liger tar en ibjörn då inget landdjur kan vinna mot en isbjörn.

Är det fakta?? isf varför?
Citera
2007-08-15, 01:31
Medlem
Gojcins avatar
Ett lejon hane tar lätt en tiger hane, lejon hanen är ju trots allt kungen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem