2006-11-08, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Gorilla vs bear ..

http://video.google.com/videoplay?do...20332112148774

Japp där har vi beviset, då var det avklarat..
Citera
2007-08-14, 20:32
Bannlyst
Tiger Vs Lion

Vad tror ni vem kommer som segrare och gärna med er defination,
skulle vara snällt om nån kunde tipsa om länkar där man ser en fight mellan dessa bjässar men inte från YT då jag har gått igenom alla såna filmer och det bara är skit.
Citera
2007-08-14, 21:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLEDA
Vad tror ni vem kommer som segrare och gärna med er defination,
skulle vara snällt om nån kunde tipsa om länkar där man ser en fight mellan dessa bjässar men inte från YT då jag har gått igenom alla såna filmer och det bara är skit.
Eftersom dessa lever i olika habitat så är chansen liten att de någonsin kommer att träffa på varandra under naturliga former .

~Paul~
Citera
2007-08-14, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Eftersom dessa lever i olika habitat så är chansen liten att de någonsin kommer att träffa på varandra under naturliga former .

~Paul~

Ja jag vet miss nörd,men det kommer av onaturliga skäl att djur möter djur av olika miljöer.
Citera
2007-08-14, 21:33
Bannlyst
Länka gärna även dogfight.Sugen på se pitbull vs rottweiler,dobberman etc etc.
Citera
2007-08-14, 22:02
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

En vanlig missuppfattning. I själva verket finns det lejon även i Indien (lejon fanns från början naturligt över större delen av världen inklusive europa och så lång norrut som Berings sund). Rätt svar på trådskaparens fråga är att Tigern alltid vinner eftersom den är så mycket större och snabbare. Lejonens styrka (vilket saknar betydelse i den här jämförelsen) är att de jagar i flock, något som i princip är unikt bland kattdjur.
Citera
2007-08-14, 22:13
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Länka gärna även dogfight.Sugen på se pitbull vs rottweiler,dobberman etc etc.

gå o lägg dig din omogne fan!
Citera
2007-08-14, 22:25
Medlem
Citrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
En vanlig missuppfattning. I själva verket finns det lejon även i Indien (lejon fanns från början naturligt över större delen av världen inklusive europa och så lång norrut som Berings sund). Rätt svar på trådskaparens fråga är att Tigern alltid vinner eftersom den är så mycket större och snabbare. Lejonens styrka (vilket saknar betydelse i den här jämförelsen) är att de jagar i flock, något som i princip är unikt bland kattdjur.

Eftersom det är honorna som jagar hos lejon så tror jag som du säger att om det skulle vara en fight mellan en tigerhona och en lejonhona så skulle tigerna vill, men i en han match skulle lejonet gå segrande ur striden.

Tror jag såg nån gammal film om detta, då vann lejonet se ifall jag kan leta upp den.
Citera
2007-08-14, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
gå o lägg dig din omogne fan!

Varför din åsnaaaaaa ?
Citera
2007-08-14, 22:31
Bannlyst
Citat:

Tigern är alltså mycket större?
Trodde lejonhanen kunde ta alla hankatter av olika slag men så var det inte ?
Citera
2007-08-14, 22:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Jag skrev under naturliga former eftersom om jag har förstått det rätt så förekommer det asiatiska lejonet endast i Gir National Park.

Såg ett program på tysk TV som behandlade en imaginär fajt mellan ett lejon (afrikanskt förvisso) och en tiger. Lejonet vann. Förklaringen var enkel. Lejon är mycket mer stridsvana än tigrar eftersom det ingår i deras naturliga urval i samband med flockliv, något som tigern är ganska främmande för eftersom den lever ett solitärt dito.

Ett annat argument var att tigern är visserligen tyngre men inte lika smidig. Styrkan var tydligen den samma trots tigerns övertag i kroppsbulk.

~Paul~
Citera
2007-08-14, 22:33
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Varför din åsnaaaaaa ?
hur gammal är du?

inte en dag mer än 16 enligt mig...

klipp dig, be dina föräldrar att älska dig, köp dig en hund att respektera så kanske du inte tycker det är lika tufft med djur-kamp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in