Det gick väl förresten en bra dokumentär på (S?)VT för 3-4 år sedan, med bl.a Bryan Hartnell och Nancy Sloan som medverkande.
- Nån som kommer ihåg originaltiteln..?
Graysmith, Fincher, Voight & alla giriga styvsöner orkar jag inte riktigt med längre - spekulativt tvärsäkra. Butterfield mer objektiv.
Märkligt med Gaiks röstinspelning dock - när han omnämner (andra) chiffret, som något mest till för att förvilla polisen. Har för mig att jag sett nån film på tuben, där han, mfl. firar att man legaliserat cannabis el.dyl.
Än märkligare - om han gick från paramilitärt intresse till soft beatnik-bohem nära till skratt.
Hartnell hör jag gärna igen!
Med reservation (som sagt) för att det skulle kunna vara ett antal flera förövare i omlopp. Jim Phillips Crabtree har bra motive, means opportunity. (skilsmässa, otrohet, polishat, chevrolet corvair, osv) för Ferrin.
Park ranger Dennis Land vid Lake Berryessa inte otrolig. Har för mig fö. att det inte var Riverside som Allen jobbade på - 66 (Bates). Kollade igenom årsböckerna på amerikanskt forum - hittade inte personal bland bilderna tyvärr.
Profiling är fortfarande intressant att ägna sig åt i det här fallet. Snacka om många olika slags egenskaper i En enda (eller..Njae.) person..