Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Så mycket konkret har man väl egentligen inte, bara indicier. Vad jag också tyckte var intressant är att Graysmith kom till Toschi och sa att efter en mordutredning där man inte lyckats fälla någon så hörde alltid den skyldiga av sig och bad om ursäkt/erbjöd sig hjälpa till. Av 2500 misstänkta fick Toschi brev från en. Vem?

Okej, lät lite väl dramatiskt, men ändå.
Ja, visst har du rätt att det kanske låter lite misstänktsamt och skulle isåfall innebära, som du säger, att han antagligen ville ha uppmärksamheten. Men du, har du någon källa på det förutom i filmen och förutom ljug-Robert Graysmiths bok? Sidorna jag hänger på och läser om det hittar jag inget om det i alla fall, borde stå i så fall tycker man.
Citat:
Allen ska ju ha varit riktigt smart och hade ett högt IQ.
Jo, och det talar väl lite emot att han skulle säga allt han planerat till en kompis några veckor innan?
Citat:
är av rätt fysiska mått
Fotavtrycken man hittade var ju som sagt Allens skostorlek men handskarna i Stines taxi var små och passade inte Allen. Nu behöver ju inte dem vara hans, någon annan kan ju ha glömt dem där men.. De sketcherna som finns av Zodiac är ju med snubbar på hår, något som ALA inte har.
Citat:
Och Stine-mordet. Blev han stannad av poliserna som han påstod i brevet? Eller körde poliserna bara vidare som de själva påstod? Personligen tror jag de stannade och pratade. Finns massor att läsa om detta hur som helst. Och hur mycket detta mord skiljer sig från de andra.
Ja, det där är väldigt intressant. Och om signalementet hade gått ut som en vit man istället för svart man är chansen att Zodiac antagligen hade varit fast idag.
En sak jag också tänker på är det här angående Allens pedofili. Han satt ju i fängelse några gånger för det där. Om han nu är mördaren varför skulle han då attackera vuxna? Hänger inte ihop riktigt.
Och ja, det finns mördare som varit pedofiler men som dödat vuxna. Men det var sexuella mord med våldtäkt och liknande inblandat. Zodiacs mord har inget som tyder på detta, utan verkar vara mer någon som mördar för spänningens skull.
Nja, jag tror inte på Allen som Zodiac.