2015-12-31, 14:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag tror inte programmet överlever i sin nuvarande form, maken till okunskap på deltagarna. Inte bara kring frågorna utan allmänt babbel och fniss, Petra Mede klämmer ur sig att " i Wales finns ju inga gruvor", ingen reagerar......

Programmet måste börja kvotera på kunskap och sluta ta in random folk från Svt/SR lönelista. Jag har svårt med frågesporter där deltagarnas kunskap vida understiger grundskolenivå.

När Oldsberg körde hade de My Holmsten som återkommande deltagare. Hon var om möjligt värre än Mede, fast kunde mindre, likafullt var hon väldigt populär.
Citera
2015-12-31, 14:15
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag tror inte programmet överlever i sin nuvarande form, maken till okunskap på deltagarna. Inte bara kring frågorna utan allmänt babbel och fniss, Petra Mede klämmer ur sig att " i Wales finns ju inga gruvor", ingen reagerar......

Programmet måste börja kvotera på kunskap och sluta ta in random folk från Svt/SR lönelista. Jag har svårt med frågesporter där deltagarnas kunskap vida understiger grundskolenivå.

Många har hävdat att programmet är uträknat under årens lopp, inte minst under Oldsberg/Hellbergs sista år då många tyckte de verkade trötta och att programmet behövde förnyas. Jag tror inte programmet är hotat, men visst vore det bra med lite roligare/duktigare/intressantare deltagare. För mig är dock själva programmet större än de tävlande.
Citera
2016-01-01, 11:06
Medlem
Ikväll får vi se plagiatförfattaren Lagerkrantz
Är han så smart han försöker framstå?
Citera
2016-01-01, 11:33
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Jag tycker verkligen att Apelgren och Benno är värdiga vinnare.

Dock så får jag även ge en stor eloge till Haags, de har faktiskt överraskat mig på ett positivt sätt. Innan någon klagar, jag har aldrig varit något större fan av Erik Haags humor och därför inte följt honom (Erik) särskilt noggrant men här imponerade han faktiskt på mig. Bra kämpat, Haags!

Apelgren måste ju ändå vara den perfekta deltagaren för det här programmet, eller hur? Han är kunnig och allmänbildad, han är rolig och bjuder på sig själv (subjektivt kanske, men jag tycker i alla fall att han har humor och sitter inte bara och fyrkantigt svarar på frågorna) samt så är han inte rädd för att göra bort sig och svara fel (till skillnad från och en annan deltagare genom åren som absolut vägrat att svara på någonting de inte har hundra procent koll på).

Benno skulle väl aldrig fått vara med som resejournalist?

Apelgren kunde ordvitsarna eftersom han är född med räkskal bakom öronen.

Riggat.
Citera
2016-01-01, 15:43
Medlem
chaqs avatar
Har säkert varit uppe förut, men finns det någon möjlighet att ladda ner eller få tag i säsongerna av På spåret mellan 2004-2012? Sett alla på öppetarkiv redan
Citera
2016-01-01, 18:39
Medlem
Trumpeters avatar
Det blir en match mellan två debuterande lag, Viveca Sten och David Lagercrantz möter Åsa Sandell och Jonas Eriksson. Augustifamiljen står för musiken, i kväll tillsammans med Viktor Olsson

Oerhört dålig koll på dagens tävlande. Att Lagercrantz är beläst betvivlar jag inte för ett ögonblick, men hur mycket kan om de popkulturella frågorna i På spåret är mer osäkert.
Citera
2016-01-01, 19:25
Medlem
Borde jag känna till Jonas Eriksson?
Citera
2016-01-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Det blir en match mellan två debuterande lag, Viveca Sten och David Lagercrantz möter Åsa Sandell och Jonas Eriksson. Augustifamiljen står för musiken, i kväll tillsammans med Viktor Olsson

Oerhört dålig koll på dagens tävlande. Att Lagercrantz är beläst betvivlar jag inte för ett ögonblick, men hur mycket kan om de popkulturella frågorna i På spåret är mer osäkert.

Totalt okända människor för mig

Roligare att titta på när det är A-kändisar som antingen briljerar eller gör bort sig.
Citera
2016-01-01, 19:47
Medlem
Kan bli tråkigt avsnitt, boxaren har jag fattat som stöddig, vivika har jag ingen aning om vem det är och inte jonas eriksson heller. Lagerkrantz, zlatanförfattare ok..
Citera
2016-01-01, 19:56
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Borde jag känna till Jonas Eriksson?
Det är ju ett så vanligt namn att det skulle kunna vara mer eller mindre vem son helst men jag antar att det är fotbollsdomaren. Om så är fallet borde han kunna vara ganska duktig eftersom han är ganska berest och borde vara duktig på sportfrågor i alla fall.

En ytteligare koll visar att det mycket riktigt är fotbollsdomaren. Tydligen är han god för minst 75 mille så han har nog så han klarar sig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article11090647.ab
Senast redigerad av Dr King 2016-01-01 kl. 20:02.
Citera
2016-01-01, 20:23
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Efter presentationen hejar man på Åsa Sandell och Jonas Eriksson eftersom David Lagercrantz inte kan föra sig korrekt.

Använde Luuk just ordet hen
Citera
2016-01-01, 20:30
Moderator
Dr Kings avatar
Hur kunde första klass inte svara Jakarta på 8 poäng när ledtråden var "positiv atlas" och de redan på 10 poäng var inne på att det var Jakarta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in