2011-03-12, 07:40
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Helt klart en välförtjänt seger för Apelgren/Benno. Det är par som jag gärna ser igen nästa säsong. Birro hoppas jag dock slippa.

Tack Trumpeter!...Du är en KLOK deltagare i denna tråd, och din åsikt har aldrig avvikit kring det "rätta"....
Apelgren har varit en fröjd att följa, och VERKLIGEN en värdig vinnare!
Haags kunde vunnit om det inte vore Peter Apelgrens TUR, grymt imponerad av Erik Haag!!!
Jag startade denna tråden(för mig själv) med feta förutfattade meningar om Haags.

Ursäkta till känsliga, håriga "pk-kvinnor", men ni får klaga någonannanstans...i år var det männens tur...
förra året dominerade Koljonen(med rätta)

//CrimsonIdol
Citera
2011-03-12, 09:15
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Helt klart en välförtjänt seger för Apelgren/Benno. Det är par som jag gärna ser igen nästa säsong. Birro hoppas jag dock slippa.

Apelgren kommer inte vara med igen nästa år enligt honom själv
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/skon-revansch-i-pa-sparet

Kul att han inte nämner Birro här
Citat:
De var mycket bättre än vi hade trott, Haags. Vi trodde inte så mycket på dem i början, jag var mycket mer rädd för Niklas Strömstedt och Jenny Östergren och Johanna Koljonen.

Samt en liten spark åt två andra herrar

Citat:
Komikern Peter Apelgren har varit med i SVT:s fredagsunderhållning tre gånger och konstaterar att det ligger ett stort mått av prestige i att lyckas i tävlingen.

- Det är klart det gör, man vill ju inte vara som Göran Greider eller Jan Guillou och sitta och inte veta vad Asien är.
Citera
2011-03-12, 09:16
Medlem
kostymnisses avatar
Helt klart värdiga vinnare, även om det blev betydligt jämnare än jag trodde.
Montevideo tog jag nästan direkt, om det var lätt eller beror på diverse vänskapsband med folk därifrån låter jag vara osagt.
Motala var "svårast" men därmed inte svårt, för mycket om radio och kanaler som gjorde att 1+1 blev 2.
London tog jag visserligen ej på världsutställningen men på 8pinnar. Dock tyckte jag det var direkt rötet att inte kunna tidslinjens sträckning men men...

Totalt sett en rätt underhållande säsong, härligt med rätt vinnare. Haags lär kunna utmana rejält kommande säsong om de återvänder, ett troligt finalpar mot Holm(om han får en vettig medtävlare).

Orup är verkligen ingen favorit och att se honom tolka Thåström gjorde ju nästan fysiskt ont att se.
Citera
2011-03-12, 11:29
Medlem
Ojojoj, vad imponerad jag är av Erik Haag. Höll nästan på att vinna tävlingen på egen hand, tycker det var uppenbart att han stod för nästan all kunskap i laget men gav svaren till frugan ibland och lät henne svara. Hon kunde ju nästan aldrig något när deras lag fick svara först. Påminner om när Johan Wester vann med Anne Lundberg 2008.

Dock var Apelgren-Benno det bästa och mest välkomponerade LAGET där Benno stod för kunskapen (mestadels) och Apelgren för det fyndiga och kluriga för att ta ledtrådarna snabbt.
Citera
2011-03-12, 11:31
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
se ovan.

vilket svar ska jag kolla på ?
Citera
2011-03-12, 11:52
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Ojojoj, vad imponerad jag är av Erik Haag. Höll nästan på att vinna tävlingen på egen hand, tycker det var uppenbart att han stod för nästan all kunskap i laget men gav svaren till frugan ibland och lät henne svara. Hon kunde ju nästan aldrig något när deras lag fick svara först. Påminner om när Johan Wester vann med Anne Lundberg 2008.

Dock var Apelgren-Benno det bästa och mest välkomponerade LAGET där Benno stod för kunskapen (mestadels) och Apelgren för det fyndiga och kluriga för att ta ledtrådarna snabbt.

Nu har du fått det om bakfoten...Apelgren är väldigt KUNNIG.

//Crimson
Citera
2011-03-12, 12:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Måste nog ta tillbaka mitt gnäll på Orup från tidigare i tråden, bästa artisten i år enligt mig. (vilket visserligen inte säger så mycket med tanke på tidigare artister...)

För mig var Britta Persson avsevärt bättre än Orup.
Citera
2011-03-12, 13:36
Medlem
brianmolkos avatar
brukar Erik Haag ha så rufisigt hår ?
Citera
2011-03-12, 13:41
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
brukar Erik Haag ha så rufisigt hår ?
Påminner om ett penntroll .

Skitspännande final för övrigt, hade hoppats på Haag men Benno/Apelgren är ju klart värdiga vinnare oxå. Längtar redan till nästa säsong :/
Citera
2011-03-12, 14:00
Medlem
Mclarengbgs avatar
Jag tycker verkligen att Apelgren och Benno är värdiga vinnare.

Dock så får jag även ge en stor eloge till Haags, de har faktiskt överraskat mig på ett positivt sätt. Innan någon klagar, jag har aldrig varit något större fan av Erik Haags humor och därför inte följt honom (Erik) särskilt noggrant men här imponerade han faktiskt på mig. Bra kämpat, Haags!

Apelgren måste ju ändå vara den perfekta deltagaren för det här programmet, eller hur? Han är kunnig och allmänbildad, han är rolig och bjuder på sig själv (subjektivt kanske, men jag tycker i alla fall att han har humor och sitter inte bara och fyrkantigt svarar på frågorna) samt så är han inte rädd för att göra bort sig och svara fel (till skillnad från och en annan deltagare genom åren som absolut vägrat att svara på någonting de inte har hundra procent koll på).
Citera
2011-03-12, 14:38
Medlem
FimpenAs avatar
Jäkla rolig final. Men satan vad höga poäng lagen fick! Själv satt man här hemma i soffan och lyckades skrapa ihop 31...
Jag har en fråga, nu när säsongen är över så skulle jag vilja få tag på äldre säsonger för att kunna fortsätta tävla. Någon som vet någon torrent eller liknande?

Tack på förhand!
Citera
2011-03-12, 16:59
Medlem
spleendids avatar
Själv hade jag hellre sett det andra laget vinna. Men det var en mycket underhållande final med ovanligt vetaktiga tävlande. Synd att sista tiopoängaren var för uppenbar bara. Den avgörande informationen borde en finalist sitta på. Det handlar trots allt om ursprunget till ett återkommande fenomen. Ungefär som att fråga var de första olympiska spelen gick av stapeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in