2008-11-27, 17:39
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Wester / Syrén , plaqueis, JAE, mishima, Trumpeter, Mclarengbg, Paul Bearer, zecn, Cousin Cocaine, Drago
Greider / Pirzadch , catami,
Lindström / Apelgren , Antevante, Crooken, Borghesia, Y0dA, Baryton, Nissedruva, Nander
Filip / Fredrik , TheDart, WeeJay, Jables
Achberg / Lundberg , Tenzing
Sivan / Bexelius
Olsson / Ljungstedt
Birro / Ahlin
Rosenfeldt / Gedin , Tråknick

Deadline för sista tips blir 19.00 i morgon.

Du har missat mig, anmälde 2008-09-04, 12:38 att jag tror att Wester / Syrén vinner. (och att Sivan / Bexelius kommer sist)
Citera
2008-11-27, 17:45
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Du har missat mig, anmälde 2008-09-04, 12:38 att jag tror att Wester / Syrén vinner. (och att Sivan / Bexelius kommer sist)
Skyll på catami, hon var "ansvarig" för listan då.

Wester / Syrén , plaqueis, JAE, mishima, Trumpeter, Mclarengbg, Paul Bearer, zecn, Cousin Cocaine, Drago, Peter Gibbons
Lindström / Apelgren , Antevante, Crooken, Borghesia, Y0dA, Baryton, Nissedruva, Nander
Sivan / Bexelius
Olsson / Ljungstedt
Birro / Ahlin

Citera
2008-11-27, 18:00
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Skyll på catami, hon var "ansvarig" för listan då.

catami, skärpning!!
Citera
2008-11-27, 18:04
Medlem
Whattabas avatar
Tips: Birro / Ahlin vinner överlägset.
Citera
2008-11-27, 18:11
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Tips: Birro / Ahlin vinner överlägset.
Över min döda kropp att den s.k. "författaren" och "poeten" skulle ta hem årets säsong. Tycker synd om Ahlin som verkar vara en ganska hygglig prick att ha fått en sån pantad typ som partner.

Men tipset är noterat.

Wester / Syrén , plaqueis, JAE, mishima, Trumpeter, Mclarengbg, Paul Bearer, zecn, Cousin Cocaine, Drago, Peter Gibbons
Sivan / Bexelius
Olsson / Ljungstedt
Birro / Ahlin , Whattaba

Citera
2008-11-27, 22:13
Medlem
MsMoulds avatar
Jag är mest glad för att Johan Wester blivit av med den korkade Anne Lundberg. Lisa Syrén bör vara mer allmänbildad och framförallt mer sympatisk än Anne. Hon skulle ju alltid få igenom sin linje när hon och Johan ville svara olika, och det slutade alltid likadant - Johan hade rätt och Anne fel.

Skittrist att så många tippar lika, men Apelgren/Lindström eller Syrén/Wester måste ta hem det här. Hade varit lite kul att tippa på Sivan, men så skoj ska vi inte ha.

Mitt tips blir Wester/Syrén
Citera
2008-11-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draqo
Känns som att Wester Syrén är skyöga favoriter. Wester vet vi ju redan vad han kan och med Syrén istället för Lundberg lär det ju knappast gå sämre. Mitt tips blir alltså Wester/Syrén.

Håller med dig att den konstellationen verkar vassare. Men 'min' (hähä) Greider kommer sopa banan ihop med sin kunniga bisittare.
Citera
2008-11-27, 22:21
Medlem
Wester / Syrén, Wester kan ta hem det här själv
Citera
2008-11-27, 23:03
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Håller med dig att den konstellationen verkar vassare. Men 'min' (hähä) Greider kommer sopa banan ihop med sin kunniga bisittare.
Vad är det som gör att du tror på Greider? För mig är han bara en lustig gubbe, med lustigt hår i sunkiga kläder som har ett roligt namn. Du verkar dyrka honom oroande mycket.

Hans partner känner jag inte till, får ta och googla på henne.
Citera
2008-11-27, 23:32
Medlem
Citat:
Vad är det som gör att du tror på Greider? För mig är han bara en lustig gubbe, med lustigt hår i sunkiga kläder som har ett roligt namn. Du verkar dyrka honom oroande mycket.

Hans partner känner jag inte till, får ta och googla på henne.

Nej, jag dyrkar inte Greider men jag har haft lite koll på honom i ca 25 år. En mycket intelligent, intressant och påläst person. Skriver utmärkta böcker dessutom. Inte för inte har gubben på 60-tals barrikaderna med spretiga håret blivit chefredaktär för Dalademokraten, det har han förtjänat. Dessutom är han lite rolig och det hoppas jag ska synas i programmet.
Men självklart har jag ingen aning om hans geografikunskaper trots att han som gammal kommunist förmodligen har åkt tåg i hela sitt liv.

Medtävlande Pirzadeh (glöm all annan stavning) är persisk-svensk komiker och föreläsare. Den första kvinnliga komikern någonsin som vuxit upp i Iran. Vad hon kan tillföra kunskapsmässigt är ännu höljt i dunkel men man ska aldrig underskatta någon... det har vi väl lärt oss genom åren på spåret.
Citera
2008-11-28, 00:35
Medlem
FillilutteN2s avatar
Jag vill verkligen tro att Lindström / Apelgren tar hem det. Eller ännu roligare, dock mer otroligt, att F&F vinner. Men jag är realist och satsar dock min FB-röst på Wester/Syrén-laget.
Citera
2008-11-28, 14:43
Medlem
Skeggabas avatar
Apelgren/Lindström tar det lätt, apelgren är otroligt nog jävligt påläst och verkar vara väldigt allmänbildad (har sett allt han gör typ). Runner up skulle jag tippa att Greider/iran blir
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in