2009-01-16, 22:19
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Zinat förtjänar ändå en liten fjäder för dagens insats idag. Dock inte för sitt kunnande utan för att hon inte flamsade så mycket i det här programmet.

Håller faktiskt med. Hennes förra framträdande var långt mer pinsamt än detta. Hon höll sig mer i skinnet denna gång och bidrog faktiskt på schalgerfrågan vad jag förstår. Men ändå en embarmlig casting av deltagarna´. Någon slags geografitest innan de godkänns till programmet borde vara obligatoriskt.
Citera
2009-01-16, 22:20
Medlem
Har Geider alltid haft en hårtuss som stuckit ut en halvmeter från skallen?
Citera
2009-01-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
FRELIMO kunde jag och ich är inte kommunist.
Tror ändå inte att det är en slump att de har Ho Chi Minhs mausoleum med samt en gata som heter Karl Marx i programmet efter.
Citera
2009-01-16, 22:28
Medlem
Pubertals avatar
Jag kan ärligt säga att jag aldrig har hört talas om staden Maputo (var det så den hette?). Mosambique har aldrig varit mitt huvudämne. Valetta och Dubrovnik är två städer som dom besökt tidigare under programserien som jag absolut inte skulle kunna pricka in. Dom resorna hade kunnat fortsatt i all evighet: dom skulle kunna ha ge mig hur många ordlekar och ledtrådar som helst, jag hade suttit där som ett fån ända in på sluthållplatsen. Publiken hade gått hem innan jag hade dragit i nödbromsen.
Nu kanske jag inte ska skryta med min okunskap, men som Filip påpekade, vissa städer känns ju lite väl obskyra.
Men det är ju förstås annat som känns lätt också som andra har svårt med. Jag antar att det går på jämt ut.
Citera
2009-01-16, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Har Geider alltid haft en hårtuss som stuckit ut en halvmeter från skallen?

Nej, det är bara en synvilla - reflektion i fönstret! Jag reagerade likadant när Göran Hägg var med förra året. Titta noggrannare nästa gång så ser du.

Klantigt av Greider att svara Mozambique i stället för huvudstaden (som jag visste vad den heter)...
Citera
2009-01-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Tog Västerås när tåget gick över Kvicksund och hotellen var med på frågan. Däremot kunde jag inte tårtorna och Grymlings(fa fan, när ens hemstad väl kommer är det EN fråga med anknytning till staden, är den så djäkla anonym). Kungafrågan drog jag 3p på. Jag anser att det är min lobbying här för att Västerås ska komma som resmål som gjorde att orten dök upp

Tog det på ABB-ledtråden.
Blev sur när Linda Rosing togs upp som ledtråd..Västerås stolthet eller vad?
Citera
2009-01-16, 22:50
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domenicer
Tog det på ABB-ledtråden.
Blev sur när Linda Rosing togs upp som ledtråd..Västerås stolthet eller vad?

Ja men faktiskt! Inlagda gurkor är det enda jag förknippar Västerås med. Västerås har väl varken några kulturpersonligheter eller kända platser att visa upp? Beigare stad får man ju faktiskt leta efter.
Senast redigerad av Draqo 2009-01-16 kl. 23:07.
Citera
2009-01-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draqo
Seså! nu ska vi ändå inte jämföra äpplen med päron. Let´s Dance är till för underbegåvade människor. Zinat skulle säkert passa in fint i den gruppen. Glömde tillägga att alla som ser på ovan nämnda program även dem måste tillhöra begåvningsreserven i detta land.

Exakt, mycket bra sagt. hatar let´s dance något oerhört.

Förresten var väl Maputo lite väl lätt? Jag menar efter 1 sekund såg man att det var afrika. Ledtråden på 10 poäng pratade han om M-land och M-stad.
Visst det krävde att man kände till Maputo, men det var det enda som krävdes. Det kunde ju omöjligt vara något annat.
Citera
2009-01-17, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Hur fan ska jag kunna veta när jag har bojkottat matchen? Greider kunde ju har gjort en superinsats!
Å där försvann mitt tips. Greider imponerade inte men med en bättre backup kunde det gått bättre. *suck*
Citera
2009-01-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Synd för Greider att få tävla tillsammans med ett stolpskott som Pirzadeh, men om man tror att Donau flyter genom Lissabom är man inte värd att gå vidare ändå-
Där sjönk Greider som en sten i min värld. Daaah!!!!
Citera
2009-01-17, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är På Spåret en svensk originalidé? + finns det motsvarande i andra länder ? tänker på att de inte alltid filmar från tåg, en del kanske tycker det är lite skumt att svenskar vill in och filma resan ?
Nej, 'På Spåret' är en utveckling av ett tyskt program med ungerfär samma upplägg. I det tyska programmet åkte de helikopter. Detta berättade Oldsberg själv i radion för en tid sedan då han var gäst hos Lotta Bromée.
I sin nuvarande form kan man nog ändå säga att programmet är lite svenskt.
Citera
2009-01-17, 08:31
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Exakt, mycket bra sagt. hatar let´s dance något oerhört.

Förresten var väl Maputo lite väl lätt? Jag menar efter 1 sekund såg man att det var afrika. Ledtråden på 10 poäng pratade han om M-land och M-stad.
Visst det krävde att man kände till Maputo, men det var det enda som krävdes. Det kunde ju omöjligt vara något annat
.
Marocko - Marrakech?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in