2013-01-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keaton
Apropå "Vem där?" i gårdagens program, lät som Starwarsmusik i början,
vad har det med Astrid Lindgren att göra?

Lyssnade precis och det var Star Wars musik. Fattar inte vad den bilden med en satelit på väg mot en asteroid hade med Astrid Lindgren att göra
Citera
2013-01-12, 10:01
Medlem
spajdamans avatar
Vilken genomvidrig liten äcklig besserwisser Dick Harisson verkar vara.
Han måste vara fullkomligt odräglig att ha som kollega eller vän. Kan tänka mig hur det låter efter ett par snapsar på kräftskivan... Brr

Men kul att de inte hade med någon svensk stad denna gång. Vad förvånade alla blev, inklusive mig själv.
Överlag känns det som det är mycket mer utomlands denna säsong, vilket vara är bra!
Citera
2013-01-12, 11:32
Medlem
camejos avatar
Koljonen/Birro ryker om Gedin/Rosenfeld tar 24 poäng eller vinner mot Holm/Mazetti om mina uträkningar stämmer.

http://www.svt.se/pa-sparet/resultat-efter-program-8
Citera
2013-01-12, 11:37
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Lyssnade precis och det var Star Wars musik. Fattar inte vad den bilden med en satelit på väg mot en asteroid hade med Astrid Lindgren att göra
Asteroid minus ett par bokstäver blir Astrid.
Citera
2013-01-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Asteroid minus ett par bokstäver blir Astrid.

Sjukt jävla långsökt

och musiken då?
Citera
2013-01-12, 13:39
Medlem
tcfmogs avatar
Har för mig att det finns en asteroid namngiven efter Astrid.
Citera
2013-01-12, 14:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Oldsberg läste alltid upp ledtrådarna även om ett lag ryckte innan han hade hunnit läsa klart.

Luuk är för slarvig och orättvis, vissa lag får rikligt med fördelar och andra inte, han passar helt enkelt inte som programledare för På spåret.

Ja, hur var det förra gången när Haagarna ryckte tidigt. Läste han inte klart då?
Citera
2013-01-12, 15:22
Medlem
IamMyNMYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Luuk är för slarvig och orättvis, vissa lag får rikligt med fördelar och andra inte, han passar helt enkelt inte som programledare för På spåret.

Håller med till viss del. Tänker speciellt på igår när Johanna trodde flygplatsen hette Berlin Tegel men var osäker på om den verkligen låg i Berlin. Då häver han ur sig "varför skulle den inte ligga i Berlin?" men kommer på sig själv direkt med att hinta lite för mycket. Han är en slarv-pelle ibland.

Tycker dock han och Lindström har varit godkända efterträdare av Oldsberg och Hellberg
Citera
2013-01-12, 15:53
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamMyNMY
Håller med till viss del. Tänker speciellt på igår när Johanna trodde flygplatsen hette Berlin Tegel men var osäker på om den verkligen låg i Berlin. Då häver han ur sig "varför skulle den inte ligga i Berlin?" men kommer på sig själv direkt med att hinta lite för mycket. Han är en slarv-pelle ibland.
I det fallet verkade han bara vilja återställa det hela, då han innan skämtade till det med något i stil med -"Nej, den ligger i Warszawa". Fast sådana skämt och dyl bör ju endast göras då svaren är rena vilda gissningar och trams, inte då de tävlande är osäkra på det korrekta svaret.
Citera
2013-01-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Dampbarnet Luuk blir ju alltid sur och dumförklarar lag när dom rycker innan hela ledtråden är läst (Bara för att han så gärna vill läsa upp dom IQ-befriade ledtrådarna utan avbrott)

Vafan, det är ju bara ett lag som får svara på en poänggräns, då lär man väl fan rycka när man kan så man inte riskerar att andra laget drar. Men det förstår inte han. Alltid lika sur och humorbefriad är han också, far hem till Lettland/Estland med dig vettja.

Han blir "sur och dumförklarar" endast lag som drar innan hela ledtråden är läst när det andra laget redan har svarat. Något du inte verkar ha förstått
Citera
2013-01-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Låter som att sångaren är skadeskjuten!

Han sjunger alltid så där "gnälligt", antar att sångstilen hämtats från Hank Williams.
Citera
2013-01-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Jag har i alla fall slagit rekord i kväll i att ta Vem där tidigt. Åkte hem till päronen i kväll för middag och på spåret och påkeade vid middagen, typ klockan sex,
- Det är konstigt att det aldrig varit Astrid Lindgren på "Vem där".

Precis så brukar jag lägga upp mina fredagskvällar, om jag inte dricker inför krogen. Dock tror jag du har fel, har för mig att Astrid Lindgren var med tidigt som personen i vem där under Luuks/Lindströms debutsäsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in