2013-01-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag har aldrig varit med om att det inte varit en svensk stad, men Lindström lär väl inte sitta och hitta på när han säger att det bara är så oftast.

Tror jag har sett alla avsnitt utav På Spåret och har aldrig varit med om att det inte har varit minst en svensk stad!
Citera
2013-01-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Tror jag har sett alla avsnitt utav På Spåret och har aldrig varit med om att det inte har varit minst en svensk stad!

vad är då det hemska att det råkade hända en gång?
Citera
2013-01-11, 23:36
Medlem
Mahatma.Grandes avatar
Har sett nån gång tidigare att de bara kört utländska städer. Hade man kört Sofia sist hade det kanske varit lite enklare att utesluta svenska städer. Fast det kanske hade fuckat upp musikinslagen.

För övrigt får de ta bort "vem där". Helt jäkla omöjligt i sin nuvarande form.
Citera
2013-01-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahatma.Grande
Har sett nån gång tidigare att de bara kört utländska städer. Hade man kört Sofia sist hade det kanske varit lite enklare att utesluta svenska städer. Fast det kanske hade fuckat upp musikinslagen.

För övrigt får de ta bort "vem där". Helt jäkla omöjligt i sin nuvarande form.

Jo, men precis. Kommer förvisso inte ihåg när det hände senast, men säkerligen har det hänt - programmet har ju ändå sänts ett antal år.

Håller helt med om "vem där", det är inte publikvänligt på något sätt. I studion har de garanterat en mycket längre tid för funderingar kring vem det kan vara som eftersöks.
Jag själv kan inte på den korta stunden som presenteras komma på någon alls - jag har lyckats kanske en av tio gånger.. Känns inte som något publikvänligt inslag.
Citera
2013-01-11, 23:51
Medlem
Jazzphers avatar
Håller med om "Vem där". Känns lite väl svårt. Förutom den gången då Oldsberg och Hellberg gjorde momentet. Men så länge de tävlande klarar det så...
Citera
2013-01-12, 00:15
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
vad är då det hemska att det råkade hända en gång?

Det är inte hemskt på något sätt, snarare att jag förstår att svenska städer börjar ta slut. Jag är bara sur för att jag var trög och fick dåliga poäng.

Och vem där är jag alltid urusel på. Den enda jag tyckt varit löjligt enkel var förra (eller förraförra?) när det var Mona Sahlin. Annars brukar jag inte ens försöka gissa på den för jag är så extremt dålig på den punkten. Samma sak när det gäller sportfrågor.
Citera
2013-01-12, 00:18
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dåkörvidå
Jo, men precis. Kommer förvisso inte ihåg när det hände senast, men säkerligen har det hänt - programmet har ju ändå sänts ett antal år.

Håller helt med om "vem där", det är inte publikvänligt på något sätt. I studion har de garanterat en mycket längre tid för funderingar kring vem det kan vara som eftersöks.
Jag själv kan inte på den korta stunden som presenteras komma på någon alls - jag har lyckats kanske en av tio gånger.. Känns inte som något publikvänligt inslag.

"I studion har de garanterat en mycket längre tid för funderingar" ??? Vad då, tror du de stannar klockan under inspelningen så att de tävlande får mer tid? Kan jag inte föreställa mig.

Vem där är mycket svårt, det instämmer jag i. Har gissat rätt någon enstaka gång hittills den här säsongen (Mona Sahlin här också!). Själva frågeformen är bra, de skulle dock kunna göra ledtrådarna lite mindre långsökta.

Somliga här i forumet efterlyser den tidigare frågeformen "Retur" där man gissade på årtal. Jag gillade den också men hur många år kan man fråga på egentligen. Är det någon här som skulle kunna skilja på 1951 och 1952 till exempel. Inte jag i alla fall.
Citera
2013-01-12, 01:45
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Dampbarnet Luuk blir ju alltid sur och dumförklarar lag när dom rycker innan hela ledtråden är läst (Bara för att han så gärna vill läsa upp dom IQ-befriade ledtrådarna utan avbrott)

Vafan, det är ju bara ett lag som får svara på en poänggräns, då lär man väl fan rycka när man kan så man inte riskerar att andra laget drar. Men det förstår inte han. Alltid lika sur och humorbefriad är han också, far hem till Lettland/Estland med dig vettja.

Oldsberg läste alltid upp ledtrådarna även om ett lag ryckte innan han hade hunnit läsa klart.

Luuk är för slarvig och orättvis, vissa lag får rikligt med fördelar och andra inte, han passar helt enkelt inte som programledare för På spåret.
Citera
2013-01-12, 02:55
Medlem
Yuri Andropovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
"I studion har de garanterat en mycket längre tid för funderingar" ??? Vad då, tror du de stannar klockan under inspelningen så att de tävlande får mer tid? Kan jag inte föreställa mig.

Vem där är mycket svårt, det instämmer jag i. Har gissat rätt någon enstaka gång hittills den här säsongen (Mona Sahlin här också!). Själva frågeformen är bra, de skulle dock kunna göra ledtrådarna lite mindre långsökta.

Somliga här i forumet efterlyser den tidigare frågeformen "Retur" där man gissade på årtal. Jag gillade den också men hur många år kan man fråga på egentligen. Är det någon här som skulle kunna skilja på 1951 och 1952 till exempel. Inte jag i alla fall.
Själv hade jag extremt lätt för Retur, tror att jag hade rätt nästen varje gång. Trots det så har jag nog klarat typ tre Vem där under hela inslagets existens.
Citera
2013-01-12, 04:51
Medlem
Spoons79s avatar
Vad det gäller svenska resmål så behöver det inte vara med ett i varje program, har hänt förut att det bara varit utländska städer, däremot har det förekommit 2 svenska resmål i samma program. Kommer inte ihåg vilken säsong men det var inte alltför länge sen, antingen nån av de 2 sista med Oldsberg eller första med Luuk.
Citera
2013-01-12, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Oldsberg läste alltid upp ledtrådarna även om ett lag ryckte innan han hade hunnit läsa klart.

Luuk är för slarvig och orättvis, vissa lag får rikligt med fördelar och andra inte, han passar helt enkelt inte som programledare för På spåret.

Luuk och lindström kan dra åt helvete. De två och erik Haag suger säkert av varandra i logen efter programmet.
Lägg öven ned vem där. Det är alldeles för svårt.
Citera
2013-01-12, 08:56
Medlem
keatons avatar
Apropå "Vem där?" i gårdagens program, lät som Starwarsmusik i början,
vad har det med Astrid Lindgren att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in