Citat:
Ursprungligen postat av dåkörvidå
Jo, men precis. Kommer förvisso inte ihåg när det hände senast, men säkerligen har det hänt - programmet har ju ändå sänts ett antal år.
Håller helt med om "vem där", det är inte publikvänligt på något sätt. I studion har de garanterat en mycket längre tid för funderingar kring vem det kan vara som eftersöks.
Jag själv kan inte på den korta stunden som presenteras komma på någon alls - jag har lyckats kanske en av tio gånger.. Känns inte som något publikvänligt inslag.
"I studion har de garanterat en mycket längre tid för funderingar" ??? Vad då, tror du de stannar klockan under inspelningen så att de tävlande får mer tid? Kan jag inte föreställa mig.
Vem där är mycket svårt, det instämmer jag i. Har gissat rätt någon enstaka gång hittills den här säsongen (Mona Sahlin här också!). Själva frågeformen är bra, de skulle dock kunna göra ledtrådarna lite mindre långsökta.
Somliga här i forumet efterlyser den tidigare frågeformen "Retur" där man gissade på årtal. Jag gillade den också men hur många år kan man fråga på egentligen. Är det någon här som skulle kunna skilja på 1951 och 1952 till exempel. Inte jag i alla fall.