2012-01-14, 13:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Formatet kom de på, det är ett bra format.
Konsensus i frågan är väl att Luuk/Lindström ersatt väldigt bra.
För en gammal 90-talsironiker som mig uppskattar jag L/L t.om MER.
Men som sagt, mkt hänger på formatet och Oldsberg och Hellbergs nya program är ju ingen hit direkt oavsett hur duktiga dom är...
Så äras den som äras bör: I detta fallet både Oldsberg/Hellberg OCH Luuk/Lindström.
I detta inlägget finns det ingen anledning att vara alltför negativ, även om det är roligare

//Crimson

Märktes också när Oldsberg skulle göra Här är ditt liv. Det visades sig att han var egentligen rätt kass när det ställdes lite krav på programledaren. På spåret lever på sitt format, inte på vem som leder programmet.
Citera
2012-01-14, 14:06
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Märktes också när Oldsberg skulle göra Här är ditt liv. Det visades sig att han var egentligen rätt kass när det ställdes lite krav på programledaren. På spåret lever på sitt format, inte på vem som leder programmet.

Fast jag är övertygad om att Nisti, Wahlbeck eller Borgström som programledare skulle lyckas fucka upp även ett så starkt koncept
Så en hel del credit måste även L/L få, i ärlighetens namn?

Trodde Oldsberg skulle vara bättre i "Här är ditt liv"...
Lite ökad respekt för Skavlan där, även om det tar emot.

//Crimson
Citera
2012-01-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hur missade de Johan III ?

För att Gustav Vasas söner inte är kända för mer än följande: Erik åt ärtsoppa och dog av den. Johan störtade honom, fick sin son att bli polsk kung och sen störtades han av Karl IX som var Gustav II Adolfs far
Citera
2012-01-14, 16:35
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker du har helt fel, finns inte kemin mellan programledarna så körs inte programmet av sig självt.

Luuk må fungera halvdant men med bisittaren fallerar programmet.

Vi i femman vore perfekt för detta par.
Citera
2012-01-14, 16:36
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Edit: Med reservation för att tjejen just tack vare att hon inte fick säga så mycket slapp skämma ut sig totalt.

Såg vi samma program? Hon skämde väl ut sig mer än någon annan i programmets historia? Enda anledningen till att Borgström (som förvisso var rätt kass själv) ignorerade hennes svarsförsök var väl för att allt hon sa var helt uppåt väggarna fel.

Mest otippat i gårdagens avsnitt måste i alla fall ha varit när Christer (eller Morgan, jag vet inte vem som är vem) kommenterade Xenas lökar. Hans kollega hajade till rejält.

Angående programledarna så tycker jag att programmet blivit klart mer sevärt sedan Luuk och Lindströms intåg. Ok, även de börjar kännas lite trötta som par, men det är ju inget mot hur uttjatade Olsdberg och Hellberg blev på slutet och till skillnad från Oldsbergs och Hellbergs "roliga" utklädnader så är ju Lindström faktiskt rolig på riktigt.
Senast redigerad av miklon 2012-01-14 kl. 16:39.
Citera
2012-01-14, 17:13
Bannlyst
Har Orlando varit med nån gång som resmål i programmet?
Citera
2012-01-14, 17:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaNaranja
Har Orlando varit med nån gång som resmål i programmet?

Det har jag ett alldeles bestämt minne av att det har. Vill även minnas att det var på Oldsbergs tid.
Citera
2012-01-14, 18:06
Medlem
SiSeniors avatar
Var det årets tråkigaste program igår? Ja det tycker i alla fall jag. Trots att jag älskar Morgan och Christer.
Tråkiga resmål, tråkiga musikfrågor och tråkig "vem där". Dessutom är Nisti alldeles för mycket. Hennes otroliga "icke allmänbildning" är också störande.
Citera
2012-01-14, 18:17
Medlem
Moussaka är ju en blivande klassiker Och det råder inga tvivel om att det var moussaka hon sa, kolla på svtplay.

Det jag stör mig på mest med henne är inte hennes totala okunskap om exakt allt, utan att hon aldrig verkar förstå frågorna. Hon verkar ju verkligen helt urbota korkad, förstår inte hur castingen gick till.

Edit: Pratar om Nisti såklart
Citera
2012-01-14, 18:43
Medlem
Och varje gång dom säger något till henne så kör hon sin "dear in headlights"/"ljuset står på men ingen är hemma"-min... Självinsikt verkar vara en bristvara hos dessa kvinnor...
Citera
2012-01-14, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det har jag ett alldeles bestämt minne av att det har. Vill även minnas att det var på Oldsbergs tid.
var det frågor om parkerna då?
Citera
2012-01-14, 18:56
Medlem
Nu har jag också kollat på svtplay. Hon sa Moussaka.

Hade jag haft något hopp om mänskligheten skulle jag ha förlorat det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in