Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hur missade de Johan III ?
Lätt hänt om de inte kunde eller kom ihåg...
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Pa Sparet ar ett fantastiskt bra programformat med langa, fina anor. Dessvarre har det forstorts av att fullkomliga idioter har antagits som deltagare.
Det finns nog ingen battre forklaring till det an att den svenska underhallningsscenen ar en komplett horbutik. Det ar bara de fattigaste mediahororna som staller upp pa Pa sparet.
Kvaliteten betyder inte mycket, men de attraktivaste kandisarna forsoker varvas. Vilka staller upp: Jude-advokaten Borgstrom, pajas-Wahlbeck, den-obligatoriska-invandraren NISTI STERK!- osv. osv.
Det är nog rätt attraktivt iofs för populära underhållare att få miljonpublik, om dom får syssla med det dom KAN.
Men utsikten att bli hånad och bespottad om man gör bort sig i en svår frågesport, får garanterat många att dra öronen åt sig.
Vad som försiggår bakom kulisserna i rekryteringen av deltagare kan åtminstone jag bara gissa mig till.
Raffe, Haags, Apelgren och fler givetvis, vinner på att vara med och bygga sitt varumärke(för att uttrycka det lite cyniskt)....men många som Wahlbeck, Nisti, Borgström osv förlorar på att exponera sin okunskap eller personlighet i ett av Sveriges största program.
Självklart inget dom kan förutse med exakthet, men i rekryteringsprocessen har nog många större namn slagits av tanken och tackat nej.
Mina 2 cents...
//Crimson