Fan ta dessa "vem där?"-frågor, man måste vara så sjukt påläst om personen (nästan alltid en musikartist) och dra otroligt långsökta slutsatser för att pricka rätt. Intressant att de i första klass kunde en australiensisk TV-serie som ingen jävel hört talas om, men inte staden Melbourne. Måste dessutom tillägga att Johanna Frändén ser jävligt bra ut.
Jag hade aldrig hört talas om sångaren, vem var han?
Jag tog Skara på 10p för jag kände igen vägen och behövde inte ledtrådar.
München tog jag på Toivo Öhman i ledtråden
Melbourne blankade jag på.
Vem där trodde jag det var hon som brann inne och som bla sjungit angöra en brygga.
Förstår inte hur man kan missa Melbourne. Ledtråden på 6p måste ha varit någon av de lättaste i P S
historia. Är Mel född här ( mel born)?
Monica Z var ju i och för sig lite samma tidsanda som Cornelis, men så fort man såg tulpanerna fattade man ju att det rörde sig om någon från NL, och hur många holändare känner vi till i Sverige?
Ledtrådarna har på senare år gjort frågorna mycket lättare.
Förstår inte hur man kan missa Melbourne. Ledtråden på 6p måste ha varit någon av de lättaste i P S
historia. Är Mel född här ( mel born)?
Monica Z var ju i och för sig lite samma tidsanda som Cornelis, men så fort man såg tulpanerna fattade man ju att det rörde sig om någon från NL, och hur många holändare känner vi till i Sverige?
Ledtrådarna har på senare år gjort frågorna mycket lättare.
Ibland spelar det ingen roll hur enkelt det är när man inte tänker i de banorna samt att man är under lite "press" (jag tror det är väldigt många som är nervösa för att göra bort sig, alla gillar att "såga" en "korkad" kändis).
Så vi kritiserar dem för att inte kunna vilken svensk som senast vann australian open, men att de svarar att medeltiden definieras som tiden mellan järnåldern och reformationen är okej?
Haha, ja. Det visar väl på vilken "intellektuell" kunskap som prioriteras av denna tråds självutnämnda utantillkunskapare. Tennis? Nigga pls...
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Fränden överraskade positivt på mig, och det ingår vad jag vet inte i hennes arbetsbeskrivning att kunna något om tennis.
Indeed. Förväntade mig inget märkvärdigt, men blev klart överraskad. Mina nyblivna favoriter efter Haag:sen.
Vad vill du ha sagt egentligen? Har du fått nobben av henne eller vad är syftet med att gång på gång påpeka att hon ser ut som en "vanlig" tjej?
Ja, det är ju precis vad hon är. Sen att han råkar vistas på TV är helt oväsäntligt. Om folk tycker hon ser bra ut så får man väl tycka det, oavsett om hon är "kändis" eller ej.
Vad vill du ha sagt egentligen? Har du fått nobben av henne eller vad är syftet med att gång på gång påpeka att hon ser ut som en "vanlig" tjej?
Ja, det är ju precis vad hon är. Sen att han råkar vistas på TV är helt oväsäntligt. Om folk tycker hon ser bra ut så får man väl tycka det, oavsett om hon är "kändis" eller ej.
Nej, aldrig träffat henne och om jag träffade henne så skulle jag inte anstränga mig en sekund för att få spätta henne.
Det jag menar är, inte bara i denna tråd utan tonvis med trådar här på Flashback och andra forum, så säger folk alltid "fyfan vad het hon är" till diverse mediokra tjejer som inte hade stått ut något om INTE dom varit med på TV.
Visst får folk tycka vem som helst är fin, men innan jag förstod att jag blev lurad (av mig själv?) så var jag likadan - hade jag inte "förstått detta" hade jag likt dig och ett par andra tyckt Frändén var het.
Det var faktiskt en vän som påpekade det fenomen för mig, jag köpte inte det direkt, men gradvis så slog det mig att det stämde.
Men fortsätt vara lurad, jag försöker bara öppna folks ögon för SANNINGEN
Det där sista är en överdrift, men kul att käbbla med folk på forum
Nej, aldrig träffat henne och om jag träffade henne så skulle jag inte anstränga mig en sekund för att få spätta henne.
Det jag menar är, inte bara i denna tråd utan tonvis med trådar här på Flashback och andra forum, så säger folk alltid "fyfan vad het hon är" till diverse mediokra tjejer som inte hade stått ut något om INTE dom varit med på TV.
Visst får folk tycka vem som helst är fin, men innan jag förstod att jag blev lurad (av mig själv?) så var jag likadan - hade jag inte "förstått detta" hade jag likt dig och ett par andra tyckt Frändén var het.
Det var faktiskt en vän som påpekade det fenomen för mig, jag köpte inte det direkt, men gradvis så slog det mig att det stämde.
Men fortsätt vara lurad, jag försöker bara öppna folks ögon för SANNINGEN
Det där sista är en överdrift, men kul att käbbla med folk på forum
Okay
Sen har jag iofs inte personligen antytt att hon är "het" utan jag bara försvarar dom som tycker det..
Men jag kan förstå dom som tycker det, absolut inget fel på fru Frändén enligt mig..
Klart godkänt avsnitt. Befriande att Frändén/De Geer bryter trenden med katastrofala debutantinsatser, förargligt bara att hjärnsläppet på sista resan skulle snuva dom på segern.
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Suez-krisen och Sexdagarskriget är lätt att blanda ihop, samma konflikt och samma länder. De Geer är gammal så han kan ju rört ihop det.
Visst är det fullt begripligt att man kan råka blanda ihop dessa händelser, men att det handlade om samma konflikt mellan samma länder stämmer ju knappast.
Är det normalt att kunna så mycket som gästerna kan? Jag känner mig som värsta bimbon i jämförelse!
Grejen är att deras gäster i normalfallet är extremt beresta, varpå de plockat upp en hel del geografiska kunskaper. Sen är det inte direkt den dumma delen inom kategorin beresta som är med i programmet heller. Så deras kunskaper ligger nog ett snäpp eller två över det vanliga, inget extremt, det är ju inte heller direkt ovanligt att de missar mer eller mindre självklara grejer.
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Fan ta dessa "vem där?"-frågor, man måste vara så sjukt påläst om personen (nästan alltid en musikartist) och dra otroligt långsökta slutsatser för att pricka rätt. Intressant att de i första klass kunde en australiensisk TV-serie som ingen jävel hört talas om, men inte staden Melbourne. Måste dessutom tillägga att Johanna Frändén ser jävligt bra ut.
Såg programmet nu på play, och tyckte väl att just denna var hyfsat enkel, men sen är det också vreeswijk, i normala fall sitter man som ett frågetecken största delen av tiden. Tyckte bättre om Årtalen, då visste man ju vad det var för händelser, var bara väldigt klurigt att placera dom.
Senast redigerad av Oformad 2011-12-10 kl. 07:28.