2011-12-23, 22:45
Medlem
Coolcittes avatar
Tyckte resorna var lätta ikväll, tog båda San Francisco, Barcelona och Mora på 8 poäng. Det verkar dock vara väldigt varierande svårighetsgrad på frågorna, men det kanske är tanken.

Tycker synd om Claes Borgström som fick dras med Nisti Sterk, hon måste vara den dummaste och jobbigaste människan som finns. Helt hysterisk och skrek och hade sig hela tiden, dessutom förstår jag inte meningen med att ha med henne i programmet eftersom det redan efter några minuter blev helt uppenbart att hon saknar all form av allmänbildning. Nu var inte Claes lysande heller, men till och med när han försökte resonera fram ett svar och var rätt ute så avbröt hon och sa emot.

Kunde hon en enda fråga?
Citera
2011-12-23, 22:49
Medlem
Jack.Horner92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Kunde hon en enda fråga?

Salvador Dalí. Varför jag vet att hon svarade rätt på den är just för att det var den hon svarade rätt på.
Citera
2011-12-23, 22:56
Medlem
rogerks avatar
Nisti Sterk gjorde lika bra intryck som Zinat Pirzadeh.
Citera
2011-12-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Horner92
Salvador Dalí. Varför jag vet att hon svarade rätt på den är just för att det var den hon svarade rätt på.

Hon löste poäng på Harvey Milk med även om hon bara kände till filmen som just hette Milk.
Citera
2011-12-23, 23:33
Medlem
Ingen mer som reagerade på att Lindström uttalade "mayor" som "major"? (Skall uttalas ung. määr.)
Citera
2011-12-24, 01:41
Medlem
DukeSilvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidLen
Ingen mer som reagerade på att Lindström uttalade "mayor" som "major"? (Skall uttalas ung. määr.)

Det beror på var du är i landet
Citera
2011-12-24, 01:44
Medlem
Jack.Horner92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Hon löste poäng på Harvey Milk med även om hon bara kände till filmen som just hette Milk.

Jag kan tyvärr inte erkänna det som att hon "löste" det. På Salvador Dalí så var hon i alla fall säker och kvick.
Citera
2011-12-24, 02:21
Medlem
damerna har aldrig varit några favoriter. Men de växer i mina ögon, och den där advokaten är ett jävla as, till den grad bara en sosse-advokat kan vara.. Som han gjort bort sig i både Palme-utredningar och fällande domar mot Thomas Qvick så är det ett under att han fortfarande är ett respekterat namn.. Har hört att GW Persson med all rätt hatar honom
Citera
2011-12-24, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
damerna har aldrig varit några favoriter. Men de växer i mina ögon, och den där advokaten är ett jävla as, till den grad bara en sosse-advokat kan vara.. Som han gjort bort sig i både Palme-utredningar och fällande domar mot Thomas Qvick så är det ett under att han fortfarande är ett respekterat namn.. Har hört att GW Persson med all rätt hatar honom
Någonstans kan jag kanske delvis hålla med dig. Detta då i hans "vanliga" roll, d.v.s. som jurist, advokat, samhällsdebattör, etc.
Hans själva grej i mångt och mycket annars (som delvis har fört honom dit han är), är att han har en sorts medial touche i och med leveransen av det han just framför – och just detta passar ju förvisso skapligt bra i mediala program som På spåret etcetera.

Har han för övrigt en rätt klibbig retorik?:

Emellertid: I detta program, som i kväll, var han ju den som kunde tillföra någonting.
Hans medresenär är mest bara kvoterad. Hur tänkte SVT där? Räcker det med att vara passabel så som kvoteringsobjekt bara så där: för att få vara med? ...
Citera
2011-12-24, 02:55
Medlem
Nisti var hemsk och förstörde programmet helt, om någon är helt okunnig kan man ignorera det men okunnig och högljudd är dödsstöten. Men än en gång får vi komma ihåg att det är inte På Spårets fel att deltagarna är okända sopor. Felet ligger hos alla kändisar som vi faktiskt tycker om, de har blivit inbjudna men är för fega för att delta.
Citera
2011-12-24, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Horner92
Jag kan tyvärr inte erkänna det som att hon "löste" det. På Salvador Dalí så var hon i alla fall säker och kvick.

Spelar väl ingen roll om du erkänner det som att hon löste det. Det var de facto hennes ord som gav poäng.
Citera
2011-12-24, 08:31
Medlem
Alla självutnämnda FB-experter, tur att ni själva är så jävla kompetenta där ni sitter i TV-soffan! Ingen av er skulle lyckas lika bra i studion och ni skulle inte heller klara av att få fler kändisar med knivskarpt intellekt att ställa upp i programmet, så sluta vara så förbannat överlägsna. Ni är bara tröttsamma och riskerar göra den här tråden ointressant att följa eftersom 90% av den fylls av era uppblåsta besserwisserinlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in