Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Guillou tycker jag inte gjorde bort sig i första matchen men idag var han helt under isen. Dock ska man komma ihåg att hans fru inte kan någonting överhuvudtaget och inte tillför ett jota.
Lustigt förresten att vid samtliga par är den manliga hälften betydligt mer kunnig än den andre.
Visserligen en generalisering nu från min sida, men det brukar finnas sanning i fördomar och generaliseringar: män älskar att tävla i kunskap.
Jag vet inte hur många fester jag varit på där det blivit könsgrupperingar och där männen (jag själv inräknad) hamnat i en hysterisk
skrik-i munnen-på-varandra-match där man gör allt för att bräcka varandra i fakta om allt från romarikets fall till elitseriespelares poängrekord.
I andra änden av festlokalen har tjejerna sin egna, doftljusdoftande fest med nedtonade röster och stereon på lågt ljud (Ane Brun) där dom talar om saker som dom faktiskt upplevt och gjort sedan sist dom träffades.
Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men jag tror att dom flesta av oss har märkt av denna skillnad.