2009-12-27, 12:12
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Man blir lite förundrad över deltagarnas historiekunskaper. Jag menar, fyra deltagare och inte någon som kunde överste Gustavsson.

Helt riktigt, där Nacka bodde inlåst i ett rum under läktaren för att han inte skulle kunna festa loss.
Tydligen tyckte Nacka att Sicilien var Afrika och uttalade följande, med dagens mått icke-pk, i tidningen: -"Jag trivs inte så bra här i negerbyn".

Damfotbollen var ju en 50/50-fråga då det i stort sett bara handlade om Jitex & Öxabäck på den tiden.
Jitex är tydligen tillbaka i korpeliten inför nästa säsong efter några års harvande i lägre korpdivisioner och Öxabäck har lagt ner dambollen.

Faktum är att han kan ha menat det äldre uttrycket negerby som i långt ifrån allt. Det finns ett antal områden runt om i Sverige som fortfarande kallas (väldigt mycket folkmun, väldigt lite officiellt) negerbyn, då de, när de bygdes, ansågs ligga väldigt isolerade. Alltså lite som en negerby på savannen.
Citera
2009-12-27, 16:34
Medlem
kattfrökens avatar
Jag för min del saknar Ingvar Oldsberg. Detta är på nåt sätt hans program.

Hans/Doreen kunde förvånansvärt litet.
Citera
2009-12-27, 17:29
Medlem
Brakkans avatar
Att Doreen som vuxit upp i Umeå inte visste att sista svenska slaget stod i Sävar är helt enkelt häpnadsväckande.
Citera
2009-12-27, 20:57
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Att Doreen som vuxit upp i Umeå inte visste att sista svenska slaget stod i Sävar är helt enkelt häpnadsväckande.

Vad begär du av en bimbo?
Citera
2009-12-28, 16:34
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Vad begär du av en bimbo?
Att de ska veta att sista slaget stod i Sävar!
Citera
2009-12-28, 22:54
Medlem
Lindström är för skön med sina utläggningar. "Spettekaka får frigolit att framstå som mustig".

Tror dock inte han skulle passa i Luuks roll som programledare då Fredrik skulle ta för stor plats.
Citera
2009-12-29, 02:17
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Lindström är för skön med sina utläggningar. "Spettekaka får frigolit att framstå som mustig".

Tror dock inte han skulle passa i Luuks roll som programledare då Fredrik skulle ta för stor plats.
Håller med om att Lindström är riktigt skön, dock tycker jag han ibland lägger sig i lite mycket innan de tävlande avgett ett svar. Som när Hans och Doreen funderade mellan "sik" och "löja" varpå Lindström mer eller mindre avbryter dem med "Måste ni välja..?", istället för att låta dem svara och eventuellt be dem precisera.
Citera
2009-12-29, 08:43
Medlem
Kongo_89s avatar
varför är björn ranelid så förbannat brun jämt?
äter han brun utan sol?
Citera
2009-12-29, 09:49
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
äter han brun utan sol?

Han sover i ett solarium.
Citera
2009-12-29, 09:52
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondast
Att ingen av dem kopplade Sicilien på första frågan, det fattar jag inte. T o m jag förstod att det rörde sig om ön men staden missade jag.

Palermo har dessutom förekommit i ett tidigare program av "På spåret".
Citera
2009-12-29, 15:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
äter han brun utan sol?

han är pappa till kissie
Citera
2009-12-30, 11:01
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Palermo har dessutom förekommit i ett tidigare program av "På spåret".

Förstår inte hur du menar. Skulle det vara lättare då menar du? "På spåret" har gått i drygt 20 år, mellan tummen och pekfingret borde det röra sig om ca 1000 resmål så det kanske inte är så konstigt att vissa städer dyker upp mer än en gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in