2009-12-30, 12:20
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Förstår inte hur du menar. Skulle det vara lättare då menar du? "På spåret" har gått i drygt 20 år, mellan tummen och pekfingret borde det röra sig om ca 1000 resmål så det kanske inte är så konstigt att vissa städer dyker upp mer än en gång?

Det har visserligen gått 20 år, men de första 7 var förbehållet nordens resmål. Följaktligen finns det ungefär 300 resor begångna i världen. Dessutom hade programmet som grundregel, vilket Oldsberg betonade, att inte komma till samma plats igen.

Det borde inte vara några problem att hitta nya resmål och när alla är tagna, så har också serien nått sin slutliga destination.
Citera
2009-12-30, 13:11
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Det har visserligen gått 20 år, men de första 7 var förbehållet nordens resmål. Följaktligen finns det ungefär 300 resor begångna i världen. Dessutom hade programmet som grundregel, vilket Oldsberg betonade, att inte komma till samma plats igen.

Det borde inte vara några problem att hitta nya resmål och när alla är tagna, så har också serien nått sin slutliga destination.

När har Oldsberg betonat det? Är ju inte första gången dom varit i samma stad, som står tidigare i tråden så har dom varit i Trelleborg tre gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av rothery
Håller med om att Lindström är riktigt skön, dock tycker jag han ibland lägger sig i lite mycket innan de tävlande avgett ett svar. Som när Hans och Doreen funderade mellan "sik" och "löja" varpå Lindström mer eller mindre avbryter dem med "Måste ni välja..?", istället för att låta dem svara och eventuellt be dem precisera.

Fast det var ju något som även Oldsberg och Hellberg ägnade sig åt, att avbryta tävlande när dom precis nådde rätt svar.
Citera
2009-12-30, 14:01
Medlem
Citat:

Göteborg har ju varit med minst hälften av säsongerna jag sett
Citera
2009-12-30, 14:38
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Jag fick 10-8-10 på resorna. Palermo var lätt för oss som vet att de spelar i rosa. Att Nacka däremot har spelat där var en nyhet för mig. Att Peter Eriksson är från Kalix hjälpte mig på 8p och de två Frankfurt var heller inte så svårt. Hans Rosling verkar vara en konstig typ och Doreen kan nog heller inte speciellt mycket utanför sitt eget område. Att den pompöse Ranelind gör bort sig i TV är inget nytt, men han satsar i alla fall! Det är allt eller inget, härlig attityd!

Ledtrådarna till resorna är inte supersvåra, även om jag under de två sista programmen tycker mig se att mer och mer av de klassiska PS-ledtrådarna kryper in. Lindström och Luuk jobbar ganska bra ihop nu, även om Lindström bär större delen av programmet. Jag kom på mig själv att inte sakna Oldsberg för första gången i fredags. Programmet är förmodligen så starkt i sig själv att det kvittar vem som leder det.
Citera
2009-12-30, 15:37
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Göteborg har ju varit med minst hälften av säsongerna jag sett

Nej då, antingen sviker dig minnet eller så hittar du på.
Citera
2009-12-30, 16:05
Medlem
Dannybois avatar
Citat:
Nej då, antingen sviker dig minnet eller så hittar du på.

Han kanske bara sett 2 säsonger, och Göteborg var med en av dom?
Citera
2009-12-30, 17:35
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi
Han kanske bara sett 2 säsonger, och Göteborg var med en av dom?

Logiskt!
Citera
2009-12-30, 17:36
Medlem
Resorna börjar ofta i Göteborg i alla fall.
Citera
2009-12-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyad

nej
Citera
2009-12-30, 17:41
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyad
Japp, eller ofta och ofta... Fastän jag inte bor där har jag rent visuellt uppsnappat det minst 2 ggr iaf.
Citera
2009-12-30, 18:14
Medlem
Historiekunskaperna hos "På Spårets" deltagare är ofta obefintliga. Tycker det är ofta deltagarna bommar pisslätta frågor som "vilken upptäckare kartlade Australien" eller nu senast Gustav IV Adolfs inkognito. Det hör ju till allmänbildningen i allra högsta grad. Sedan har man å andra sidan präntat in all kunskap om musik som finns.
Citera
2009-12-30, 18:40
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Historiekunskaperna hos "På Spårets" deltagare är ofta obefintliga. Tycker det är ofta deltagarna bommar pisslätta frågor som "vilken upptäckare kartlade Australien" eller nu senast Gustav IV Adolfs inkognito. Det hör ju till allmänbildningen i allra högsta grad. Sedan har man å andra sidan präntat in all kunskap om musik som finns.
Det är ju en orgie i "kulturkunskap" oftast, i olika nyanser. Vilken artist/skådespelare, vilken byggnad, vilken låt, vilken religion, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in